Jižní Korea se po došlápnutí na značku Volkswagen a její falešné modely s naftovými motory rozhodla prozkoumat, jak na tom jsou vozy značky BMW, Porsche a Nissan. Výsledek vás možná zarazí.
U desítky modelů tří zmíněných značek se totiž podle tamních úřadů vyskytují větší vypouštěné emise, než uvádí výrobce. Podle Jižní Koreje jsou tihle tři výrobci lháři, kteří by měli prokázat, do jaké míry odpovídají vypouštěné emise tabulkovým hodnotám.
O dost zajímavější je pak seznam vozidel, která dle Koreje limity překračují. Jedná se totiž o BMW X5 a X6 M, dále o konkurenční sportovní SUV s názvem Porsche Macan S a stranou možná nezůstane ani Nissan Qashqai s naftovým motorem. Nejen tato auta možná dostanou stopku, co se týče prodeje v Jižní Koreji.
A jak se k celé věci postavili zástupci značek? U japonského Nissanu a německého Porsche byly dle tiskových mluvčí připuštěny jisté chybné údaje v v certifikačních dokumentech. Na základě tohoto připuštění se následně zastavili prodeje výše uvedených modelů.
Jenže to se pořád nebavíme o vozidlech poslední značky, kterou je BMW. Ta se k celé věci postavila opačně a až do prokázání, že její modely "lžou", chce na tamním trhu dále prodávat X5 a X6M. Společně s tím je v sázce také obří pokuta, která by v případě přepočtu na naší měnu činila 142 milionů. Pokud se celá věc nevyřeší do konce letošního roku a prokáže se, že automobilky opravdu prodávaly lživá auta, pak je pokuta jistě nemine.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.