Jižní Korea se po došlápnutí na značku Volkswagen a její falešné modely s naftovými motory rozhodla prozkoumat, jak na tom jsou vozy značky BMW, Porsche a Nissan. Výsledek vás možná zarazí.
U desítky modelů tří zmíněných značek se totiž podle tamních úřadů vyskytují větší vypouštěné emise, než uvádí výrobce. Podle Jižní Koreje jsou tihle tři výrobci lháři, kteří by měli prokázat, do jaké míry odpovídají vypouštěné emise tabulkovým hodnotám.
O dost zajímavější je pak seznam vozidel, která dle Koreje limity překračují. Jedná se totiž o BMW X5 a X6 M, dále o konkurenční sportovní SUV s názvem Porsche Macan S a stranou možná nezůstane ani Nissan Qashqai s naftovým motorem. Nejen tato auta možná dostanou stopku, co se týče prodeje v Jižní Koreji.
A jak se k celé věci postavili zástupci značek? U japonského Nissanu a německého Porsche byly dle tiskových mluvčí připuštěny jisté chybné údaje v v certifikačních dokumentech. Na základě tohoto připuštění se následně zastavili prodeje výše uvedených modelů.
Jenže to se pořád nebavíme o vozidlech poslední značky, kterou je BMW. Ta se k celé věci postavila opačně a až do prokázání, že její modely "lžou", chce na tamním trhu dále prodávat X5 a X6M. Společně s tím je v sázce také obří pokuta, která by v případě přepočtu na naší měnu činila 142 milionů. Pokud se celá věc nevyřeší do konce letošního roku a prokáže se, že automobilky opravdu prodávaly lživá auta, pak je pokuta jistě nemine.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?