Jižní Korea se po došlápnutí na značku Volkswagen a její falešné modely s naftovými motory rozhodla prozkoumat, jak na tom jsou vozy značky BMW, Porsche a Nissan. Výsledek vás možná zarazí.
U desítky modelů tří zmíněných značek se totiž podle tamních úřadů vyskytují větší vypouštěné emise, než uvádí výrobce. Podle Jižní Koreje jsou tihle tři výrobci lháři, kteří by měli prokázat, do jaké míry odpovídají vypouštěné emise tabulkovým hodnotám.
O dost zajímavější je pak seznam vozidel, která dle Koreje limity překračují. Jedná se totiž o BMW X5 a X6 M, dále o konkurenční sportovní SUV s názvem Porsche Macan S a stranou možná nezůstane ani Nissan Qashqai s naftovým motorem. Nejen tato auta možná dostanou stopku, co se týče prodeje v Jižní Koreji.
A jak se k celé věci postavili zástupci značek? U japonského Nissanu a německého Porsche byly dle tiskových mluvčí připuštěny jisté chybné údaje v v certifikačních dokumentech. Na základě tohoto připuštění se následně zastavili prodeje výše uvedených modelů.
Jenže to se pořád nebavíme o vozidlech poslední značky, kterou je BMW. Ta se k celé věci postavila opačně a až do prokázání, že její modely "lžou", chce na tamním trhu dále prodávat X5 a X6M. Společně s tím je v sázce také obří pokuta, která by v případě přepočtu na naší měnu činila 142 milionů. Pokud se celá věc nevyřeší do konce letošního roku a prokáže se, že automobilky opravdu prodávaly lživá auta, pak je pokuta jistě nemine.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.