Před pár dny debutoval v Berlíně omlazený Volkswagen Golf ve standardním i sportovním kabátku s písmenky GTI. Omlazovací kúra je ale připravena i pro další deriváty německého bestselleru. Aktuálně se to týká především elektrického e-Golfu.
S elektrickým Golfem jsme se poprvé setkali před necelými třemi lety, přesto není vůbec nepřesné mluvit o aktuálním faceliftu jako o další generaci. Volkswagen totiž významně upravil pohonné ústrojí vozu, elektromotor tak má aktuálně 100 kW (136 k) a 290 Nm, o 19 koní a 20 Nm více než doposud. To zlepšilo dynamiku, z 0 na 100 km/h tak hatchback akceleruje za 9,6 sekundy a dosáhne na maximálně 150 km/h. Lithium-iontový akumulátor zvětšil svou kapacitu na 35,8 kWh, čímž stoupl dojezd podle evropského cyklu NEDC na 300 kilometrů (americká norma nabízí o něco reálnějších 200 kilometrů). Nabítí skrze 40 kW nabíječku zabere do 80 procent kapacity baterie méně než hodinu, sto procent kapacity z domácí sítě trvá méně než šest hodin.
Vnější vzhled prošel podobnou porcí změn jako provedení se spalovacím motorem. Vpředu jsou tak nová maska chladiče, jejíž decentní modrý proužek zasahuje až do hlavních full-LED světlometů. Moderní světelná technologie je standardem nejen vpředu, ale i vzadu, kde mají reflektory upravenou grafiku. Přepracovaný nárazník vpředu hostí výrazné LED diody pro denní svícení ve tvaru písmene C, mírně změněný nárazník je pak i vzadu.
Kabina rovněž příliš překvapení nepřináší. Za příplatek je dostupný 12,3palcový přístrojový štít, naopak už ve standardu se objeví 9,2palcový infotainment Discover Pro. Ten podporuje nejen ovládání gesty, ale i rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Online služby zahrnují například dálkové ovládání některých funkcí e-Remote. Nabídku bezpečnostních asistentů rozšířily poloautonomní řízení v koloně do rychlosti 60 km/h, detekce chodců pro systém Front Assist nebo Emergency Assist, což je automatické zastavení vozidla v případě, že řidič ztratí vědomí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?