Od doby, kdy slavnou italskou společnost Pinifarina zachránila od finančních problémů indická Mahindra se v Cambianu blýská na lepší časy. Pininfarina si dokonce troufá vyzvat na souboj na závodní dráze nejrychlejší hypersporty světa.
Na letošním autosalonu v Ženevě představila Pininfarina koncept závodního vozu H2 Speed Concept. A právě tento koncept má nemalou šanci na to, dostat se do sériové produkce v horizontu několika let.
Cena tohoto závodního vozu pro gentlemany, jak jej nazývá samotný Silvio Pietro, ředitel Pininfariny, má dosahovat ceny 2,5 milionu dolarů. Vzniknout by mělo pouhých deset exemplářů, které se pomalu a jistě začínají rozebírat.
Vnější design sériového vozu by se od toho, známého z prototypu nemá vůbec lišit. Pod touto omračující karosérií se má nalézat šasi závodních prototypů kategorie Le Mans 2. To tedy znamená, že vůz by neměl mít sebemenší problém se získáním závodní licence. Oproti tomu se dá očekávat, že na pohyb po veřejných komunikacích vůz homologaci nezíská.
Silvio Pietro prohlašuje, že práce na prototypu H2 by měly být ukončeny v příštím roce a 12 až 14 měsíců poté se může rozeběhnout i sériová výroba.
O výkonech se prozatím nikdo nezmiňuje, dle informací serveru Automotive News by měl vodíkový hybridní pohonný systém disponovat výkonem vyšším než 503 koňských sil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.