Od doby, kdy slavnou italskou společnost Pinifarina zachránila od finančních problémů indická Mahindra se v Cambianu blýská na lepší časy. Pininfarina si dokonce troufá vyzvat na souboj na závodní dráze nejrychlejší hypersporty světa.
Na letošním autosalonu v Ženevě představila Pininfarina koncept závodního vozu H2 Speed Concept. A právě tento koncept má nemalou šanci na to, dostat se do sériové produkce v horizontu několika let.
Cena tohoto závodního vozu pro gentlemany, jak jej nazývá samotný Silvio Pietro, ředitel Pininfariny, má dosahovat ceny 2,5 milionu dolarů. Vzniknout by mělo pouhých deset exemplářů, které se pomalu a jistě začínají rozebírat.
Vnější design sériového vozu by se od toho, známého z prototypu nemá vůbec lišit. Pod touto omračující karosérií se má nalézat šasi závodních prototypů kategorie Le Mans 2. To tedy znamená, že vůz by neměl mít sebemenší problém se získáním závodní licence. Oproti tomu se dá očekávat, že na pohyb po veřejných komunikacích vůz homologaci nezíská.
Silvio Pietro prohlašuje, že práce na prototypu H2 by měly být ukončeny v příštím roce a 12 až 14 měsíců poté se může rozeběhnout i sériová výroba.
O výkonech se prozatím nikdo nezmiňuje, dle informací serveru Automotive News by měl vodíkový hybridní pohonný systém disponovat výkonem vyšším než 503 koňských sil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.