Od doby, kdy slavnou italskou společnost Pinifarina zachránila od finančních problémů indická Mahindra se v Cambianu blýská na lepší časy. Pininfarina si dokonce troufá vyzvat na souboj na závodní dráze nejrychlejší hypersporty světa.
Na letošním autosalonu v Ženevě představila Pininfarina koncept závodního vozu H2 Speed Concept. A právě tento koncept má nemalou šanci na to, dostat se do sériové produkce v horizontu několika let.
Cena tohoto závodního vozu pro gentlemany, jak jej nazývá samotný Silvio Pietro, ředitel Pininfariny, má dosahovat ceny 2,5 milionu dolarů. Vzniknout by mělo pouhých deset exemplářů, které se pomalu a jistě začínají rozebírat.
Vnější design sériového vozu by se od toho, známého z prototypu nemá vůbec lišit. Pod touto omračující karosérií se má nalézat šasi závodních prototypů kategorie Le Mans 2. To tedy znamená, že vůz by neměl mít sebemenší problém se získáním závodní licence. Oproti tomu se dá očekávat, že na pohyb po veřejných komunikacích vůz homologaci nezíská.
Silvio Pietro prohlašuje, že práce na prototypu H2 by měly být ukončeny v příštím roce a 12 až 14 měsíců poté se může rozeběhnout i sériová výroba.
O výkonech se prozatím nikdo nezmiňuje, dle informací serveru Automotive News by měl vodíkový hybridní pohonný systém disponovat výkonem vyšším než 503 koňských sil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?