Po roce 2020 musí průměrné emise v Evropě operujících automobilek spadnout na 95 g CO2/km. To znamená, že v dalších letech uvidíme čím dál více hybridních nebo elektrických automobilů. Expanzi v této kategorii chystá také Hyundai, jehož odrazovým můstkem je liftback Ioniq.
Evropě se Hyundai Ioniq poprvé ukázal na ženevském autosalonu a kromě zajímavého vzhledu, místy trochu připomínajícího Toyotu Prius, zaujal i pohonným ústrojím. Jako vůbec první vůz na světě bude totiž k dispozici s hybridní, plug-in hybridní i elektrickou pohonnou soustavou. A právě na těchto základech chce jihokorejská automobilka v horizontu čtyř let postavit i další ekologické modely, protože průměrné emise všech jejich vozů (včetně vodíkového ix35) zatím požadované úrovně nedosahují.
Prvním na ráně je podle britského magazínu Auto Express třetí generace i30, jejíž premiéra je v plánu již příští rok. Právě v Nošovicích vyráběný vůz by se mohl dočkat hybridního a plug-in hybridního pohonu. Něco podobného přitom praktikuje také Toyota, která techniku Priusu implementovala do Aurisu. A právě jemu by měla hybridní i30 přímo konkurovat. Snížit celkové emise by mohla také další implementace vodíkového ústrojí, pro niž je údajně vhodným kandidátem již zmiňovaný Ioniq. Tím by se počet různých typů pohonu zvýšil na čtyři. Jedná se ale přece jen o hudbu hodně vzdálené budoucnosti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?