Po roce 2020 musí průměrné emise v Evropě operujících automobilek spadnout na 95 g CO2/km. To znamená, že v dalších letech uvidíme čím dál více hybridních nebo elektrických automobilů. Expanzi v této kategorii chystá také Hyundai, jehož odrazovým můstkem je liftback Ioniq.
Evropě se Hyundai Ioniq poprvé ukázal na ženevském autosalonu a kromě zajímavého vzhledu, místy trochu připomínajícího Toyotu Prius, zaujal i pohonným ústrojím. Jako vůbec první vůz na světě bude totiž k dispozici s hybridní, plug-in hybridní i elektrickou pohonnou soustavou. A právě na těchto základech chce jihokorejská automobilka v horizontu čtyř let postavit i další ekologické modely, protože průměrné emise všech jejich vozů (včetně vodíkového ix35) zatím požadované úrovně nedosahují.
Prvním na ráně je podle britského magazínu Auto Express třetí generace i30, jejíž premiéra je v plánu již příští rok. Právě v Nošovicích vyráběný vůz by se mohl dočkat hybridního a plug-in hybridního pohonu. Něco podobného přitom praktikuje také Toyota, která techniku Priusu implementovala do Aurisu. A právě jemu by měla hybridní i30 přímo konkurovat. Snížit celkové emise by mohla také další implementace vodíkového ústrojí, pro niž je údajně vhodným kandidátem již zmiňovaný Ioniq. Tím by se počet různých typů pohonu zvýšil na čtyři. Jedná se ale přece jen o hudbu hodně vzdálené budoucnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?