Příští Hyundai i30 dostane techniku modelu Ioniq, u něj je ve hře vodíkový pohon

ar6, 22. května 2016, 03:30 Google+

Po roce 2020 musí průměrné emise v Evropě operujících automobilek spadnout na 95 g CO2/km. To znamená, že v dalších letech uvidíme čím dál více hybridních nebo elektrických automobilů. Expanzi v této kategorii chystá také Hyundai, jehož odrazovým můstkem je liftback Ioniq.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Technika Hyundaie Ioniq se možná objeví v nové i30.

Technika Hyundaie Ioniq se možná objeví v nové i30. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Evropě se Hyundai Ioniq poprvé ukázal na ženevském autosalonu a kromě zajímavého vzhledu, místy trochu připomínajícího Toyotu Prius, zaujal i pohonným ústrojím. Jako vůbec první vůz na světě bude totiž k dispozici s hybridní, plug-in hybridní i elektrickou pohonnou soustavou. A právě na těchto základech chce jihokorejská automobilka v horizontu čtyř let postavit i další ekologické modely, protože průměrné emise všech jejich vozů (včetně vodíkového ix35) zatím požadované úrovně nedosahují.

Prvním na ráně je podle britského magazínu Auto Express třetí generace i30, jejíž premiéra je v plánu již příští rok. Právě v Nošovicích vyráběný vůz by se mohl dočkat hybridního a plug-in hybridního pohonu. Něco podobného přitom praktikuje také Toyota, která techniku Priusu implementovala do Aurisu. A právě jemu by měla hybridní i30 přímo konkurovat. Snížit celkové emise by mohla také další implementace vodíkového ústrojí, pro niž je údajně vhodným kandidátem již zmiňovaný Ioniq. Tím by se počet různých typů pohonu zvýšil na čtyři. Jedná se ale přece jen o hudbu hodně vzdálené budoucnosti.

Vytisknout

Diskuze: Příští Hyundai i30 dostane techniku modelu Ioniq, u něj je ve hře vodíkový pohon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jiangnan TT je licenční verzí Suzuki Alto z osmdesátých let.

Nejlevnější auto v Číně? Třicet let staré licenční Suzuki za 60 tisíc korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud