Příští Hyundai i30 dostane techniku modelu Ioniq, u něj je ve hře vodíkový pohon

ar6, 22. května 2016, 03:30 Google+

Po roce 2020 musí průměrné emise v Evropě operujících automobilek spadnout na 95 g CO2/km. To znamená, že v dalších letech uvidíme čím dál více hybridních nebo elektrických automobilů. Expanzi v této kategorii chystá také Hyundai, jehož odrazovým můstkem je liftback Ioniq.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Technika Hyundaie Ioniq se možná objeví v nové i30.

Technika Hyundaie Ioniq se možná objeví v nové i30. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Evropě se Hyundai Ioniq poprvé ukázal na ženevském autosalonu a kromě zajímavého vzhledu, místy trochu připomínajícího Toyotu Prius, zaujal i pohonným ústrojím. Jako vůbec první vůz na světě bude totiž k dispozici s hybridní, plug-in hybridní i elektrickou pohonnou soustavou. A právě na těchto základech chce jihokorejská automobilka v horizontu čtyř let postavit i další ekologické modely, protože průměrné emise všech jejich vozů (včetně vodíkového ix35) zatím požadované úrovně nedosahují.

Prvním na ráně je podle britského magazínu Auto Express třetí generace i30, jejíž premiéra je v plánu již příští rok. Právě v Nošovicích vyráběný vůz by se mohl dočkat hybridního a plug-in hybridního pohonu. Něco podobného přitom praktikuje také Toyota, která techniku Priusu implementovala do Aurisu. A právě jemu by měla hybridní i30 přímo konkurovat. Snížit celkové emise by mohla také další implementace vodíkového ústrojí, pro niž je údajně vhodným kandidátem již zmiňovaný Ioniq. Tím by se počet různých typů pohonu zvýšil na čtyři. Jedná se ale přece jen o hudbu hodně vzdálené budoucnosti.

Vytisknout

Diskuze: Příští Hyundai i30 dostane techniku modelu Ioniq, u něj je ve hře vodíkový pohon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Jiangnan TT je licenční verzí Suzuki Alto z osmdesátých let.

Nejlevnější auto v Číně? Třicet let staré licenční Suzuki za 60 tisíc korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud