Sedan C-Elysée je s devadesáti tisíci prodanými kusy nejúspěšnějším modelem Citroënu na čínském trhu. V Říši středu je pak aktuálně hodně populární elektrifikace nebo alespoň hybridizace. A když se tyto dva fakty spojí, nemůže vniknout nic jiného než elektrický sedan s označením E-Elysée.
Pilotní projekt v rámci zavádění elektromobilů do čínského portfolia Citroënu od běžné verze s naftovým nebo benzínovým motorem možná ani nepoznáte. Že je něco trochu jinak prozrazují jen loga E-Elysée a maximální výbava včetně litých kol nebo nárazníků v barvě karosérie.
Elektromotor pod kapotou napájí lithium-iontové akumulátory, bližší technické informace ale dvojitý šíp nezveřejnil. Známe však dojezd 250 kilometrů a dobu potřebnou k plnému nabití akumulátorů – s běžnou nabíječkou 6 hodin a 30 minut, s rychlonabíječkou jen 30 minut.
V prodeji se E-Elysée objeví začátkem roku 2017 a jeho cílem je (spolu s dalšími chystanými modely) udělat z Citroënu klíčové hráče na čínském trhu s elektrickými vozy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?