Pohrobek Roveru se vrhá na plug-in hybridy, Roewe e950 má lepší spotřebu než Prius

ar6, 23. dubna 2016, 03:15 Google+

Roewe je čínským pohrobkem někdejšího Roveru a spadá pod jinou čínskou automobilku – SAIC. Ta má ve své domovině společný podnik s americkým koncernem GM, takže se stará mimo jiné o výrobu Buicku LaCrosse. A právě s ním, nebo třeba Opelem Insignia, sdílí technický základ sedan 950, který aktuálně přijíždí v plug-in hybridní podobě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Roewe e950 je dalším z řady nových hybridních čínských aut.

Roewe e950 je dalším z řady nových hybridních čínských aut. | foto: Roewe

Sdílejte článek

Sedan 950 je vlajkovou lodí Roewe, která je ve výrobě již čtvrtým rokem. Vůz dostává průběžné modernizace, v jejichž rámci například přeplňované motory nahradily atmosférické. Naposledy se pak do útrob dostala kombinace spalovacího a elektrického motoru, jež byla v koncepční podobě představena již loni na podzim.

Spojení s GM nese SAIC Motors poměrně slušné výhody, mezi něž se řadí možnost využívat koncernovou platformu Epsilon II, na níž stojí právě například výše zmíněné modely LaCrosse a Insignia. A využívá ji také hybridní 950, oficiálně značená jako e950. Pohonné ústrojí vozu tvoří přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 150 koní s točivým momentem 235 Nm a blíže nespecifikovaný elektromotor.

Celkový výkon zatím neznáme, maximální točivý moment je ale ohromujících 687 Nm. Zrychlení na 100 km/h pak zabere 8,5 sekundy. O přísun energie se starají lithium-iontové baterie ve tvaru písmene T s kapacitou 11,8 kWh, které lze doplňovat i ze zásuvky. Akumulátory kvůli svému tvaru změnili kapacitu kabiny na striktně čtyřmístnou, celkově pak dovolují ujet asi 60 kilometrů bez jakýchkoliv emisí. Celkově má sedan dojezd kolem 600 kilometrů při průměrné spotřebě 1,7 l/100 km, což je lepší hodnota než u Priusu Prime.

Vizuálně poznáte e950 od jiných verzí podle masky chladiče a nárazníků, tyto prvky by ale brzy měly být aplikovány také na spalovací verze. Kabina potom ukrývá několik ovladačů ze Chevroletů nebo Opelů, celkově ale působí poměrně luxusně a kvalitně. Svůj podíl na tom jistě má i nejvyšší výbava vozu, zahrnující třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívání všech sedadel, navigaci nebo varování při vybočení z jízdního pruhu. Cena zatím nebyla stanovena.

Vytisknout

Diskuze: Pohrobek Roveru se vrhá na plug-in hybridy, Roewe e950 má lepší spotřebu než Prius

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz třídy E

Mercedes-Benz přejmenuje svůj pohon 4Matic. Na výběr je pět možností

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud