Roewe je čínským pohrobkem někdejšího Roveru a spadá pod jinou čínskou automobilku – SAIC. Ta má ve své domovině společný podnik s americkým koncernem GM, takže se stará mimo jiné o výrobu Buicku LaCrosse. A právě s ním, nebo třeba Opelem Insignia, sdílí technický základ sedan 950, který aktuálně přijíždí v plug-in hybridní podobě.
Sedan 950 je vlajkovou lodí Roewe, která je ve výrobě již čtvrtým rokem. Vůz dostává průběžné modernizace, v jejichž rámci například přeplňované motory nahradily atmosférické. Naposledy se pak do útrob dostala kombinace spalovacího a elektrického motoru, jež byla v koncepční podobě představena již loni na podzim.
Spojení s GM nese SAIC Motors poměrně slušné výhody, mezi něž se řadí možnost využívat koncernovou platformu Epsilon II, na níž stojí právě například výše zmíněné modely LaCrosse a Insignia. A využívá ji také hybridní 950, oficiálně značená jako e950. Pohonné ústrojí vozu tvoří přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 150 koní s točivým momentem 235 Nm a blíže nespecifikovaný elektromotor.
Celkový výkon zatím neznáme, maximální točivý moment je ale ohromujících 687 Nm. Zrychlení na 100 km/h pak zabere 8,5 sekundy. O přísun energie se starají lithium-iontové baterie ve tvaru písmene T s kapacitou 11,8 kWh, které lze doplňovat i ze zásuvky. Akumulátory kvůli svému tvaru změnili kapacitu kabiny na striktně čtyřmístnou, celkově pak dovolují ujet asi 60 kilometrů bez jakýchkoliv emisí. Celkově má sedan dojezd kolem 600 kilometrů při průměrné spotřebě 1,7 l/100 km, což je lepší hodnota než u Priusu Prime.
Vizuálně poznáte e950 od jiných verzí podle masky chladiče a nárazníků, tyto prvky by ale brzy měly být aplikovány také na spalovací verze. Kabina potom ukrývá několik ovladačů ze Chevroletů nebo Opelů, celkově ale působí poměrně luxusně a kvalitně. Svůj podíl na tom jistě má i nejvyšší výbava vozu, zahrnující třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívání všech sedadel, navigaci nebo varování při vybočení z jízdního pruhu. Cena zatím nebyla stanovena.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.