Roewe je čínským pohrobkem někdejšího Roveru a spadá pod jinou čínskou automobilku – SAIC. Ta má ve své domovině společný podnik s americkým koncernem GM, takže se stará mimo jiné o výrobu Buicku LaCrosse. A právě s ním, nebo třeba Opelem Insignia, sdílí technický základ sedan 950, který aktuálně přijíždí v plug-in hybridní podobě.
Sedan 950 je vlajkovou lodí Roewe, která je ve výrobě již čtvrtým rokem. Vůz dostává průběžné modernizace, v jejichž rámci například přeplňované motory nahradily atmosférické. Naposledy se pak do útrob dostala kombinace spalovacího a elektrického motoru, jež byla v koncepční podobě představena již loni na podzim.
Spojení s GM nese SAIC Motors poměrně slušné výhody, mezi něž se řadí možnost využívat koncernovou platformu Epsilon II, na níž stojí právě například výše zmíněné modely LaCrosse a Insignia. A využívá ji také hybridní 950, oficiálně značená jako e950. Pohonné ústrojí vozu tvoří přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 150 koní s točivým momentem 235 Nm a blíže nespecifikovaný elektromotor.
Celkový výkon zatím neznáme, maximální točivý moment je ale ohromujících 687 Nm. Zrychlení na 100 km/h pak zabere 8,5 sekundy. O přísun energie se starají lithium-iontové baterie ve tvaru písmene T s kapacitou 11,8 kWh, které lze doplňovat i ze zásuvky. Akumulátory kvůli svému tvaru změnili kapacitu kabiny na striktně čtyřmístnou, celkově pak dovolují ujet asi 60 kilometrů bez jakýchkoliv emisí. Celkově má sedan dojezd kolem 600 kilometrů při průměrné spotřebě 1,7 l/100 km, což je lepší hodnota než u Priusu Prime.
Vizuálně poznáte e950 od jiných verzí podle masky chladiče a nárazníků, tyto prvky by ale brzy měly být aplikovány také na spalovací verze. Kabina potom ukrývá několik ovladačů ze Chevroletů nebo Opelů, celkově ale působí poměrně luxusně a kvalitně. Svůj podíl na tom jistě má i nejvyšší výbava vozu, zahrnující třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívání všech sedadel, navigaci nebo varování při vybočení z jízdního pruhu. Cena zatím nebyla stanovena.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.