Pohrobek Roveru se vrhá na plug-in hybridy, Roewe e950 má lepší spotřebu než Prius

Roewe e950 je dalším z řady nových hybridních čínských aut.
Roewe e950 je dalším z řady nových hybridních čínských aut., foto: Roewe
ar6 23. dubna 2016 03:15
Sdílej:

Roewe je čínským pohrobkem někdejšího Roveru a spadá pod jinou čínskou automobilku – SAIC. Ta má ve své domovině společný podnik s americkým koncernem GM, takže se stará mimo jiné o výrobu Buicku LaCrosse. A právě s ním, nebo třeba Opelem Insignia, sdílí technický základ sedan 950, který aktuálně přijíždí v plug-in hybridní podobě.

Sedan 950 je vlajkovou lodí Roewe, která je ve výrobě již čtvrtým rokem. Vůz dostává průběžné modernizace, v jejichž rámci například přeplňované motory nahradily atmosférické. Naposledy se pak do útrob dostala kombinace spalovacího a elektrického motoru, jež byla v koncepční podobě představena již loni na podzim.

Spojení s GM nese SAIC Motors poměrně slušné výhody, mezi něž se řadí možnost využívat koncernovou platformu Epsilon II, na níž stojí právě například výše zmíněné modely LaCrosse a Insignia. A využívá ji také hybridní 950, oficiálně značená jako e950. Pohonné ústrojí vozu tvoří přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 150 koní s točivým momentem 235 Nm a blíže nespecifikovaný elektromotor.

Celkový výkon zatím neznáme, maximální točivý moment je ale ohromujících 687 Nm. Zrychlení na 100 km/h pak zabere 8,5 sekundy. O přísun energie se starají lithium-iontové baterie ve tvaru písmene T s kapacitou 11,8 kWh, které lze doplňovat i ze zásuvky. Akumulátory kvůli svému tvaru změnili kapacitu kabiny na striktně čtyřmístnou, celkově pak dovolují ujet asi 60 kilometrů bez jakýchkoliv emisí. Celkově má sedan dojezd kolem 600 kilometrů při průměrné spotřebě 1,7 l/100 km, což je lepší hodnota než u Priusu Prime.

Vizuálně poznáte e950 od jiných verzí podle masky chladiče a nárazníků, tyto prvky by ale brzy měly být aplikovány také na spalovací verze. Kabina potom ukrývá několik ovladačů ze Chevroletů nebo Opelů, celkově ale působí poměrně luxusně a kvalitně. Svůj podíl na tom jistě má i nejvyšší výbava vozu, zahrnující třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívání všech sedadel, navigaci nebo varování při vybočení z jízdního pruhu. Cena zatím nebyla stanovena.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.