Roewe je čínským pohrobkem někdejšího Roveru a spadá pod jinou čínskou automobilku – SAIC. Ta má ve své domovině společný podnik s americkým koncernem GM, takže se stará mimo jiné o výrobu Buicku LaCrosse. A právě s ním, nebo třeba Opelem Insignia, sdílí technický základ sedan 950, který aktuálně přijíždí v plug-in hybridní podobě.
Sedan 950 je vlajkovou lodí Roewe, která je ve výrobě již čtvrtým rokem. Vůz dostává průběžné modernizace, v jejichž rámci například přeplňované motory nahradily atmosférické. Naposledy se pak do útrob dostala kombinace spalovacího a elektrického motoru, jež byla v koncepční podobě představena již loni na podzim.
Spojení s GM nese SAIC Motors poměrně slušné výhody, mezi něž se řadí možnost využívat koncernovou platformu Epsilon II, na níž stojí právě například výše zmíněné modely LaCrosse a Insignia. A využívá ji také hybridní 950, oficiálně značená jako e950. Pohonné ústrojí vozu tvoří přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 150 koní s točivým momentem 235 Nm a blíže nespecifikovaný elektromotor.
Celkový výkon zatím neznáme, maximální točivý moment je ale ohromujících 687 Nm. Zrychlení na 100 km/h pak zabere 8,5 sekundy. O přísun energie se starají lithium-iontové baterie ve tvaru písmene T s kapacitou 11,8 kWh, které lze doplňovat i ze zásuvky. Akumulátory kvůli svému tvaru změnili kapacitu kabiny na striktně čtyřmístnou, celkově pak dovolují ujet asi 60 kilometrů bez jakýchkoliv emisí. Celkově má sedan dojezd kolem 600 kilometrů při průměrné spotřebě 1,7 l/100 km, což je lepší hodnota než u Priusu Prime.
Vizuálně poznáte e950 od jiných verzí podle masky chladiče a nárazníků, tyto prvky by ale brzy měly být aplikovány také na spalovací verze. Kabina potom ukrývá několik ovladačů ze Chevroletů nebo Opelů, celkově ale působí poměrně luxusně a kvalitně. Svůj podíl na tom jistě má i nejvyšší výbava vozu, zahrnující třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívání všech sedadel, navigaci nebo varování při vybočení z jízdního pruhu. Cena zatím nebyla stanovena.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!