Japonská Toyota spojila své síly se studenty z Centra pro automobilový výzkum na univerzitě v Clemsenu, v Jižní Karolíně. Z této spolupráce vzešel nový koncept elektřinou poháněného automobilu, určeného pro Generaci Z.
Na konceptu s názvem uBox pracovali studenti ve spojení s Toyotou více než dva roky. Výsledná práce se snaží svým futuristickým designem apelovat především na zákazníky Generace Z.
A co že to ona Generace Z vlastně je? Jedná se o souhrný název pro skupinu lidí, narozených od roku 1995 do současnosti.
Zaujmout mladou generaci, která žije především na sociálních sítích, má zajímavá koncepce celého automobilu. Ta kombinuje výhody vozů MPV a SUV. Do tohoto „koktejlu“ Toyota navíc přimíchala i některé prvky typické pro sportovní vozy.
Automobil je postaven většinou z uhlíkových vláken a lehkých slitin hliníku.
Nejvýraznějším prvkem karoserie, který zaujme každého již při prvním pohledu, jsou atypicky řešené A-sloupky. Jejich zvláštní umístění před čelním sklem ospravedlňuje Toyota zvýšením tuhosti celé karoserie. Rovněž má být kvůli tomuto umístění a žebrování sloupků sníženo riziko skrytí vozu na křižovatce v mrtvém úhlu za sloupkem.
Flexibilní interiér nabízí cestujícím čtveřici nezávisle posuvných sedadel. Tento systém nabízí všestranné využití automobilu k převážení větších nákladů stejně jako k pohodlnému cestování či práci.
Nikoho rozhodně nepřekvapí řešení palubní desky. Její čistým tvarům dominuje rozměrný tablet na středové konzoli, pomocí kterého je ovládán celý systém vozu.
Mladé zákazníky jistě zaujme i fakt, že Toyota nabízí ke stažení plány k vytvoření vlastního designu výdechů klimatizace, které si může zákazník vytisknout v pohodlí domova na vlastní 3D tiskárně.
Bohužel nám Toyota nesdělila žádné bližší specifikace ohledně motorizace. Víme jen to, že se jedná o elektromobil, který v interiéru disponuje množstvím zásuvek pro nabíjení mobilních telefonů ale i notebooků.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?