Japonská Toyota spojila své síly se studenty z Centra pro automobilový výzkum na univerzitě v Clemsenu, v Jižní Karolíně. Z této spolupráce vzešel nový koncept elektřinou poháněného automobilu, určeného pro Generaci Z.
Na konceptu s názvem uBox pracovali studenti ve spojení s Toyotou více než dva roky. Výsledná práce se snaží svým futuristickým designem apelovat především na zákazníky Generace Z.
A co že to ona Generace Z vlastně je? Jedná se o souhrný název pro skupinu lidí, narozených od roku 1995 do současnosti.
Zaujmout mladou generaci, která žije především na sociálních sítích, má zajímavá koncepce celého automobilu. Ta kombinuje výhody vozů MPV a SUV. Do tohoto „koktejlu“ Toyota navíc přimíchala i některé prvky typické pro sportovní vozy.
Automobil je postaven většinou z uhlíkových vláken a lehkých slitin hliníku.
Nejvýraznějším prvkem karoserie, který zaujme každého již při prvním pohledu, jsou atypicky řešené A-sloupky. Jejich zvláštní umístění před čelním sklem ospravedlňuje Toyota zvýšením tuhosti celé karoserie. Rovněž má být kvůli tomuto umístění a žebrování sloupků sníženo riziko skrytí vozu na křižovatce v mrtvém úhlu za sloupkem.
Flexibilní interiér nabízí cestujícím čtveřici nezávisle posuvných sedadel. Tento systém nabízí všestranné využití automobilu k převážení větších nákladů stejně jako k pohodlnému cestování či práci.
Nikoho rozhodně nepřekvapí řešení palubní desky. Její čistým tvarům dominuje rozměrný tablet na středové konzoli, pomocí kterého je ovládán celý systém vozu.
Mladé zákazníky jistě zaujme i fakt, že Toyota nabízí ke stažení plány k vytvoření vlastního designu výdechů klimatizace, které si může zákazník vytisknout v pohodlí domova na vlastní 3D tiskárně.
Bohužel nám Toyota nesdělila žádné bližší specifikace ohledně motorizace. Víme jen to, že se jedná o elektromobil, který v interiéru disponuje množstvím zásuvek pro nabíjení mobilních telefonů ale i notebooků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.