Nový Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn je oficiálním držitelem nového českého rekordu, potvrzeného Agenturou Dobrý den! Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a Petr Vomáčka s ním ujeli na jednu náplň nádrží pro stlačený zemní plyn pozoruhodných 784,4 km.
„Gratulujeme Marku Tomíškovi a Petru Vomáčkovi k rekordní jízdě s naším novým modelem Caddy TGI. Tento úspěch opět potvrdil, že pohon na stlačený zemní plyn je v současnosti z hlediska neomezené mobility zcela rovnocennou alternativou motorů na klasická paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
„A v ostatních důležitých parametrech, jako je hospodárnost provozu nebo ochrana životního prostředí, je dalece překonává. Volkswagen Užitkové vozy je od začátku průkopníkem ekologického pohonu na CNG a s novým modelem Caddy TGI stanovuje ve všech ohledech nová měřítka.“
Rekordní cesta se uskutečnila na cestě z Prahy do Ženevy na mezinárodní autosalon, kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG. Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a šéfredaktor magazínu USPORNE.info, se za volantem sériově vyráběného vozu Caddy TGI střídal s Petrem Vomáčkou. Rekord byl zaregistrován do České databanky rekordů Agentury Dobrý den, správce Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov dne 3. března 2016.
Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu. Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.
„Cílem bylo dosáhnout rekordu za reálných podmínek běžného provozu s vysokými požadavky na komfort, bezpečnost i rychlost jízdy. Během cesty panovaly teploty od 0 do 5 °C a vůz byl obsazen a vytížen čtyřmi dospělými osobami s příslušnými zavazadly. Na celé trase jsme většinou udržovali rychlost cca 90 km/h, používali jsme topení a tlak v pneumatikách jsme ponechali na hodnotě doporučené výrobcem pro jízdu s maximálním zatížením,“ říká čerstvý rekordman Marek Tomíšek.
„Volkswagen Caddy TGI nás přesvědčil po všech stránkách. Dosažený rekordní dojezd je o to pozoruhodnější, že jsme měli pro rekordní jízdu k dispozici krátkou verzi s menšími nádržemi na CNG,“ dodává Tomíšek. Nádrže na CNG pod podlahou nijak neomezují vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, resp. náklad (až 3200 litrů v Caddy, resp. 4130 litrů v Caddy Maxi). V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.
Zdrojem hnací síly v modelu Caddy TGI je přeplňovaný motor 1.4 TGI s nejvyšším výkonem 81 kW (110 k) a maximálním točivým momentem 200 N.m, který je přizpůsoben pro spalování CNG, ale po vyčerpání zásob plynného paliva přejde plynule na spalování benzinu z palivové nádrže o objemu 13 litrů, aby byla zaručena bezproblémová mobilita i v oblastech s méně rozvinutou sítí plnicích stanic CNG. Benzin je jinak používán zpravidla jen ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.
Nový Volkswagen Caddy TGI BlueMotion se na českém trhu prodává již od 407 938 Kč bez DPH (493 605 Kč s DPH) ve skříňové i osobní verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, s mechanickou nebo nově i dvouspojkovou převodovkou DSG. V nabídce je dokonce i lifestylový model Caddy Alltrack s pohonem na CNG.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?