Nový Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn je oficiálním držitelem nového českého rekordu, potvrzeného Agenturou Dobrý den! Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a Petr Vomáčka s ním ujeli na jednu náplň nádrží pro stlačený zemní plyn pozoruhodných 784,4 km.
„Gratulujeme Marku Tomíškovi a Petru Vomáčkovi k rekordní jízdě s naším novým modelem Caddy TGI. Tento úspěch opět potvrdil, že pohon na stlačený zemní plyn je v současnosti z hlediska neomezené mobility zcela rovnocennou alternativou motorů na klasická paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
„A v ostatních důležitých parametrech, jako je hospodárnost provozu nebo ochrana životního prostředí, je dalece překonává. Volkswagen Užitkové vozy je od začátku průkopníkem ekologického pohonu na CNG a s novým modelem Caddy TGI stanovuje ve všech ohledech nová měřítka.“
Rekordní cesta se uskutečnila na cestě z Prahy do Ženevy na mezinárodní autosalon, kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG. Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a šéfredaktor magazínu USPORNE.info, se za volantem sériově vyráběného vozu Caddy TGI střídal s Petrem Vomáčkou. Rekord byl zaregistrován do České databanky rekordů Agentury Dobrý den, správce Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov dne 3. března 2016.
Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu. Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.
„Cílem bylo dosáhnout rekordu za reálných podmínek běžného provozu s vysokými požadavky na komfort, bezpečnost i rychlost jízdy. Během cesty panovaly teploty od 0 do 5 °C a vůz byl obsazen a vytížen čtyřmi dospělými osobami s příslušnými zavazadly. Na celé trase jsme většinou udržovali rychlost cca 90 km/h, používali jsme topení a tlak v pneumatikách jsme ponechali na hodnotě doporučené výrobcem pro jízdu s maximálním zatížením,“ říká čerstvý rekordman Marek Tomíšek.
„Volkswagen Caddy TGI nás přesvědčil po všech stránkách. Dosažený rekordní dojezd je o to pozoruhodnější, že jsme měli pro rekordní jízdu k dispozici krátkou verzi s menšími nádržemi na CNG,“ dodává Tomíšek. Nádrže na CNG pod podlahou nijak neomezují vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, resp. náklad (až 3200 litrů v Caddy, resp. 4130 litrů v Caddy Maxi). V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.
Zdrojem hnací síly v modelu Caddy TGI je přeplňovaný motor 1.4 TGI s nejvyšším výkonem 81 kW (110 k) a maximálním točivým momentem 200 N.m, který je přizpůsoben pro spalování CNG, ale po vyčerpání zásob plynného paliva přejde plynule na spalování benzinu z palivové nádrže o objemu 13 litrů, aby byla zaručena bezproblémová mobilita i v oblastech s méně rozvinutou sítí plnicích stanic CNG. Benzin je jinak používán zpravidla jen ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.
Nový Volkswagen Caddy TGI BlueMotion se na českém trhu prodává již od 407 938 Kč bez DPH (493 605 Kč s DPH) ve skříňové i osobní verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, s mechanickou nebo nově i dvouspojkovou převodovkou DSG. V nabídce je dokonce i lifestylový model Caddy Alltrack s pohonem na CNG.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?