Nový Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn je oficiálním držitelem nového českého rekordu, potvrzeného Agenturou Dobrý den! Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a Petr Vomáčka s ním ujeli na jednu náplň nádrží pro stlačený zemní plyn pozoruhodných 784,4 km.
„Gratulujeme Marku Tomíškovi a Petru Vomáčkovi k rekordní jízdě s naším novým modelem Caddy TGI. Tento úspěch opět potvrdil, že pohon na stlačený zemní plyn je v současnosti z hlediska neomezené mobility zcela rovnocennou alternativou motorů na klasická paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
„A v ostatních důležitých parametrech, jako je hospodárnost provozu nebo ochrana životního prostředí, je dalece překonává. Volkswagen Užitkové vozy je od začátku průkopníkem ekologického pohonu na CNG a s novým modelem Caddy TGI stanovuje ve všech ohledech nová měřítka.“
Rekordní cesta se uskutečnila na cestě z Prahy do Ženevy na mezinárodní autosalon, kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG. Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a šéfredaktor magazínu USPORNE.info, se za volantem sériově vyráběného vozu Caddy TGI střídal s Petrem Vomáčkou. Rekord byl zaregistrován do České databanky rekordů Agentury Dobrý den, správce Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov dne 3. března 2016.
Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu. Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.
„Cílem bylo dosáhnout rekordu za reálných podmínek běžného provozu s vysokými požadavky na komfort, bezpečnost i rychlost jízdy. Během cesty panovaly teploty od 0 do 5 °C a vůz byl obsazen a vytížen čtyřmi dospělými osobami s příslušnými zavazadly. Na celé trase jsme většinou udržovali rychlost cca 90 km/h, používali jsme topení a tlak v pneumatikách jsme ponechali na hodnotě doporučené výrobcem pro jízdu s maximálním zatížením,“ říká čerstvý rekordman Marek Tomíšek.
„Volkswagen Caddy TGI nás přesvědčil po všech stránkách. Dosažený rekordní dojezd je o to pozoruhodnější, že jsme měli pro rekordní jízdu k dispozici krátkou verzi s menšími nádržemi na CNG,“ dodává Tomíšek. Nádrže na CNG pod podlahou nijak neomezují vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, resp. náklad (až 3200 litrů v Caddy, resp. 4130 litrů v Caddy Maxi). V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.
Zdrojem hnací síly v modelu Caddy TGI je přeplňovaný motor 1.4 TGI s nejvyšším výkonem 81 kW (110 k) a maximálním točivým momentem 200 N.m, který je přizpůsoben pro spalování CNG, ale po vyčerpání zásob plynného paliva přejde plynule na spalování benzinu z palivové nádrže o objemu 13 litrů, aby byla zaručena bezproblémová mobilita i v oblastech s méně rozvinutou sítí plnicích stanic CNG. Benzin je jinak používán zpravidla jen ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.
Nový Volkswagen Caddy TGI BlueMotion se na českém trhu prodává již od 407 938 Kč bez DPH (493 605 Kč s DPH) ve skříňové i osobní verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, s mechanickou nebo nově i dvouspojkovou převodovkou DSG. V nabídce je dokonce i lifestylový model Caddy Alltrack s pohonem na CNG.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.