Volkswagen Caddy TGI s pohonem na zemní plyn byl až doposud v nabídce výhradně s manuální převodovkou. Spolu se ženevským autosalonem ale přichází čas na šestistupňový dvouspojkový automat DSG, čímž se z dodávky nebo praktického MPV stává první auto svého segmentu, nabízející tuto kombinaci pohonného ústrojí.
Pro přestavbu na zemní plyn byla vybrána zážehová čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní s točivým momentem 200 Nm. Upraveny byly například hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení, ventily, řídicí jednotka, katalyzátor nebo výfukové turbodmychadlo. Ocelové nádrže, v nichž je zemní plyn stlačen na více než 200 barů, jsou umístěny pod podlahou, což pomohlo udržet maximální využitelnost zavazadlového prostoru.
V klasickém Caddy se zavazadelníkem o objemu až 3200 litrů jsou celkem čtyři nádrže na 26 kilogramů plynu, prodloužená verze Maxi má pět nádrží na 37 kilogramů CNG a až 4130 litrů zavazadlového prostoru. Tuto soustavu pak doplňuje třináctilitrová nádrž na benzín. Při kombinovaném režimu si tak model se standardním rozvorem řekne o 4,1 kg/100 km, prodloužený vůz si nárokuje o 0,2 kg/100 km více. V řeči dojezdových čísel to znamená 630 kilometrů u Caddy a 860 kilometrů u Caddy Maxi.
Průměrné emise CO2 se v krátké verzi pohybují na úrovni 112 g/km s manuální a 116 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou, respektive na úrovni 123 g/km s manuální a 126 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou u prodlouženého provedení. Maximální rychlost je 174 km/h s manuální a 172 km/h s automatickou převodovkou.
Caddy TGI najdeme v ceníku jako osobní i užitkovou verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, v nabídce navíc nechybí ani „terénní“ verze Alltrack. Model s manuální skříní aktuálně startuje na 511 548 korunách, ceny s automatem DSG zatím známé nejsou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?