Volkswagen Caddy TGI s pohonem na zemní plyn byl až doposud v nabídce výhradně s manuální převodovkou. Spolu se ženevským autosalonem ale přichází čas na šestistupňový dvouspojkový automat DSG, čímž se z dodávky nebo praktického MPV stává první auto svého segmentu, nabízející tuto kombinaci pohonného ústrojí.
Pro přestavbu na zemní plyn byla vybrána zážehová čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní s točivým momentem 200 Nm. Upraveny byly například hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení, ventily, řídicí jednotka, katalyzátor nebo výfukové turbodmychadlo. Ocelové nádrže, v nichž je zemní plyn stlačen na více než 200 barů, jsou umístěny pod podlahou, což pomohlo udržet maximální využitelnost zavazadlového prostoru.
V klasickém Caddy se zavazadelníkem o objemu až 3200 litrů jsou celkem čtyři nádrže na 26 kilogramů plynu, prodloužená verze Maxi má pět nádrží na 37 kilogramů CNG a až 4130 litrů zavazadlového prostoru. Tuto soustavu pak doplňuje třináctilitrová nádrž na benzín. Při kombinovaném režimu si tak model se standardním rozvorem řekne o 4,1 kg/100 km, prodloužený vůz si nárokuje o 0,2 kg/100 km více. V řeči dojezdových čísel to znamená 630 kilometrů u Caddy a 860 kilometrů u Caddy Maxi.
Průměrné emise CO2 se v krátké verzi pohybují na úrovni 112 g/km s manuální a 116 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou, respektive na úrovni 123 g/km s manuální a 126 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou u prodlouženého provedení. Maximální rychlost je 174 km/h s manuální a 172 km/h s automatickou převodovkou.
Caddy TGI najdeme v ceníku jako osobní i užitkovou verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, v nabídce navíc nechybí ani „terénní“ verze Alltrack. Model s manuální skříní aktuálně startuje na 511 548 korunách, ceny s automatem DSG zatím známé nejsou.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?