Volkswagen Caddy TGI s pohonem na zemní plyn byl až doposud v nabídce výhradně s manuální převodovkou. Spolu se ženevským autosalonem ale přichází čas na šestistupňový dvouspojkový automat DSG, čímž se z dodávky nebo praktického MPV stává první auto svého segmentu, nabízející tuto kombinaci pohonného ústrojí.
Pro přestavbu na zemní plyn byla vybrána zážehová čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní s točivým momentem 200 Nm. Upraveny byly například hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení, ventily, řídicí jednotka, katalyzátor nebo výfukové turbodmychadlo. Ocelové nádrže, v nichž je zemní plyn stlačen na více než 200 barů, jsou umístěny pod podlahou, což pomohlo udržet maximální využitelnost zavazadlového prostoru.
V klasickém Caddy se zavazadelníkem o objemu až 3200 litrů jsou celkem čtyři nádrže na 26 kilogramů plynu, prodloužená verze Maxi má pět nádrží na 37 kilogramů CNG a až 4130 litrů zavazadlového prostoru. Tuto soustavu pak doplňuje třináctilitrová nádrž na benzín. Při kombinovaném režimu si tak model se standardním rozvorem řekne o 4,1 kg/100 km, prodloužený vůz si nárokuje o 0,2 kg/100 km více. V řeči dojezdových čísel to znamená 630 kilometrů u Caddy a 860 kilometrů u Caddy Maxi.
Průměrné emise CO2 se v krátké verzi pohybují na úrovni 112 g/km s manuální a 116 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou, respektive na úrovni 123 g/km s manuální a 126 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou u prodlouženého provedení. Maximální rychlost je 174 km/h s manuální a 172 km/h s automatickou převodovkou.
Caddy TGI najdeme v ceníku jako osobní i užitkovou verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, v nabídce navíc nechybí ani „terénní“ verze Alltrack. Model s manuální skříní aktuálně startuje na 511 548 korunách, ceny s automatem DSG zatím známé nejsou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.