Volkswagen Caddy TGI s pohonem na zemní plyn byl až doposud v nabídce výhradně s manuální převodovkou. Spolu se ženevským autosalonem ale přichází čas na šestistupňový dvouspojkový automat DSG, čímž se z dodávky nebo praktického MPV stává první auto svého segmentu, nabízející tuto kombinaci pohonného ústrojí.
Pro přestavbu na zemní plyn byla vybrána zážehová čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní s točivým momentem 200 Nm. Upraveny byly například hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení, ventily, řídicí jednotka, katalyzátor nebo výfukové turbodmychadlo. Ocelové nádrže, v nichž je zemní plyn stlačen na více než 200 barů, jsou umístěny pod podlahou, což pomohlo udržet maximální využitelnost zavazadlového prostoru.
V klasickém Caddy se zavazadelníkem o objemu až 3200 litrů jsou celkem čtyři nádrže na 26 kilogramů plynu, prodloužená verze Maxi má pět nádrží na 37 kilogramů CNG a až 4130 litrů zavazadlového prostoru. Tuto soustavu pak doplňuje třináctilitrová nádrž na benzín. Při kombinovaném režimu si tak model se standardním rozvorem řekne o 4,1 kg/100 km, prodloužený vůz si nárokuje o 0,2 kg/100 km více. V řeči dojezdových čísel to znamená 630 kilometrů u Caddy a 860 kilometrů u Caddy Maxi.
Průměrné emise CO2 se v krátké verzi pohybují na úrovni 112 g/km s manuální a 116 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou, respektive na úrovni 123 g/km s manuální a 126 g/km s dvouspojkovou automatickou převodovkou u prodlouženého provedení. Maximální rychlost je 174 km/h s manuální a 172 km/h s automatickou převodovkou.
Caddy TGI najdeme v ceníku jako osobní i užitkovou verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, v nabídce navíc nechybí ani „terénní“ verze Alltrack. Model s manuální skříní aktuálně startuje na 511 548 korunách, ceny s automatem DSG zatím známé nejsou.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?