Automobilka Detroit Electric se sice může zdát jako jedna z nově vzniklých společností zabývající se výrobou elektromobilů, kterých je v dnešní době plno. Historie Detroit Electric ale sahá až k roku 1907.
Ve třicátých letech se ale společnost dostala do finančních problémů, které vyvrcholily v roce 1939 kdy byla firma donucena ukončit svou činnost. Za tyto problémy mohla společnost vinit zdokonalení spalovacích motorů, na které zkrátka tehdejší elektromotory a akumulátory nestačily.
Dnes, v roce 2016, se automobilka vrací a je opravdu v plné síle. Nedávno dokonce představila svůj nový model s názvem SP:01, jehož první vyrobený kus byl nedávno slavnostně předán svému majiteli.
Elektrický sporťák SP:01 není ve své podstatě nic jiného, než elektřinou poháněný Lotus Exige. I Detroit Electric pokračuje ve známé filozofii Lotusu a prohlašuje, že SP:01 je nejlehčím a nejrychlejším dvousedadlovým elektromobilem na světě.
Pod karoserií z uhlíkových vláken nalezneme elektromotor o výkonu 281 koňských sil. Díky tomuto motoru dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny a maximální rychlost činí 250 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.