Automobilka Detroit Electric se sice může zdát jako jedna z nově vzniklých společností zabývající se výrobou elektromobilů, kterých je v dnešní době plno. Historie Detroit Electric ale sahá až k roku 1907.
Ve třicátých letech se ale společnost dostala do finančních problémů, které vyvrcholily v roce 1939 kdy byla firma donucena ukončit svou činnost. Za tyto problémy mohla společnost vinit zdokonalení spalovacích motorů, na které zkrátka tehdejší elektromotory a akumulátory nestačily.
Dnes, v roce 2016, se automobilka vrací a je opravdu v plné síle. Nedávno dokonce představila svůj nový model s názvem SP:01, jehož první vyrobený kus byl nedávno slavnostně předán svému majiteli.
Elektrický sporťák SP:01 není ve své podstatě nic jiného, než elektřinou poháněný Lotus Exige. I Detroit Electric pokračuje ve známé filozofii Lotusu a prohlašuje, že SP:01 je nejlehčím a nejrychlejším dvousedadlovým elektromobilem na světě.
Pod karoserií z uhlíkových vláken nalezneme elektromotor o výkonu 281 koňských sil. Díky tomuto motoru dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny a maximální rychlost činí 250 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.