Není pochyb o tom, že čínský automobilový průmysl je na obrovském vzestupu a je jen otázkou času, kdy se čínské automobilky budou moci rovnat své tradiční evropské konkurenci. V poslední době se o slovo začínají hlásit i čínští výrobci sportovních a supersportovních automobilů.
Elektřinou poháněné a hybridní sporťáky jsou mezi zákazníky stále oblíbenější. Kombinaci sportovního zážitku a pocitu ze záchrany planety zákazníci zkrátka milují a automobilky se toho snaží využít. Spousta dnešních automobilek na automobilech tohoto typu pracuje a snaží se napodobit úspěch Tesly Model S nebo BMW i8.
Nyní se do této vybrané společnosti chce připojit i čínská společnost Techrulex. Ta se chystá na autosalonu v Ženevě představit svůj zbrusu nový, čistě elektřinou poháněný supersport, který by měl být v mnoha směrech opravdu revoluční.
Avizovanou revoluční technologií, kterou inženýři tolik vyzdvihují je systém TREV - Turbine-Recharging Electric Vehicle. Po přeložení zjistíme, že jde o systém dobíjení elektřinu za pomoci turbíny. Bohužel žádné další informace nám automobilky neposkytla a svá technická tajemství si velice dobře střeží. Více se tedy dozvíme až po odhalení vozu v Ženevě.
Jedno ale víme. Výkon konceptu má dosahovat hodnoty 1 030 koňských sil.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.