Není pochyb o tom, že čínský automobilový průmysl je na obrovském vzestupu a je jen otázkou času, kdy se čínské automobilky budou moci rovnat své tradiční evropské konkurenci. V poslední době se o slovo začínají hlásit i čínští výrobci sportovních a supersportovních automobilů.
Elektřinou poháněné a hybridní sporťáky jsou mezi zákazníky stále oblíbenější. Kombinaci sportovního zážitku a pocitu ze záchrany planety zákazníci zkrátka milují a automobilky se toho snaží využít. Spousta dnešních automobilek na automobilech tohoto typu pracuje a snaží se napodobit úspěch Tesly Model S nebo BMW i8.
Nyní se do této vybrané společnosti chce připojit i čínská společnost Techrulex. Ta se chystá na autosalonu v Ženevě představit svůj zbrusu nový, čistě elektřinou poháněný supersport, který by měl být v mnoha směrech opravdu revoluční.
Avizovanou revoluční technologií, kterou inženýři tolik vyzdvihují je systém TREV - Turbine-Recharging Electric Vehicle. Po přeložení zjistíme, že jde o systém dobíjení elektřinu za pomoci turbíny. Bohužel žádné další informace nám automobilky neposkytla a svá technická tajemství si velice dobře střeží. Více se tedy dozvíme až po odhalení vozu v Ženevě.
Jedno ale víme. Výkon konceptu má dosahovat hodnoty 1 030 koňských sil.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.