První Opel Ampera byl sice revoluční, masovou oblibu si ale i kvůli vysoké ceně nezískal. S druhou generací na to jde německá automobilka jinak. Slibuje totiž nejen dostatek místa pro pět lidí a dlouhý elektrický dojezd, ale také příznivou cenu.
Ti bystřejší z Vás si jistě podle úvodní fotky všimli, že Ampera-e, jak je nyní vůz označován, není ničím jiným než dvojčetem Chevroletu Bolt. Opel tedy používá stejnou strategii jako u předchůdce, jen písmeno V nahradilo B. Oproti americkému sourozenci má Ampera-e jinou masku chladiče a odlišný „výplet“ nasávacího otvoru. Jinak jsou si obě auta podobná jako vejce vejci.
Pokud tuto analogii použijeme také na pohonné ústrojí, bude mít plně elektrická Ampera-e výkon 203 koní a točivý moment 361 Nm, stačící na akceleraci z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost 145 km/h. Lithium-iontové akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu (to Opel potvrdil), jejich kapacita 60 kWh potom stačí na dojezd 322 kilometrů. U tohoto údaje zatím německý výrobce pouze říká, že dojezd bude delší než u většiny elektrických automobilů.
Uvnitř se můžeme těšit na multimediální systém IntelliLink, pravděpodobně s 10,2palcovou obrazovkou, respektive modul OnStar s připojením 4G LTE. Ten umí z vozu udělat pojízdný WiFi hotspot. Přístrojovou desku by měl tvořit osmipalcový displej. Kompletní technická data, stejně jako větší fotogalerii, uvidíme nejdříve v Ženevě, vzhledem k uvedení na trh až v příštím roce to ale nejspíše bude o něco později. Ampera-e je každopádně součástí modelové ofenzivy Opelu, zahrnující uvedení 29 nových modelů mezi roky 2016 až 2020.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.