První Opel Ampera byl sice revoluční, masovou oblibu si ale i kvůli vysoké ceně nezískal. S druhou generací na to jde německá automobilka jinak. Slibuje totiž nejen dostatek místa pro pět lidí a dlouhý elektrický dojezd, ale také příznivou cenu.
Ti bystřejší z Vás si jistě podle úvodní fotky všimli, že Ampera-e, jak je nyní vůz označován, není ničím jiným než dvojčetem Chevroletu Bolt. Opel tedy používá stejnou strategii jako u předchůdce, jen písmeno V nahradilo B. Oproti americkému sourozenci má Ampera-e jinou masku chladiče a odlišný „výplet“ nasávacího otvoru. Jinak jsou si obě auta podobná jako vejce vejci.
Pokud tuto analogii použijeme také na pohonné ústrojí, bude mít plně elektrická Ampera-e výkon 203 koní a točivý moment 361 Nm, stačící na akceleraci z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost 145 km/h. Lithium-iontové akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu (to Opel potvrdil), jejich kapacita 60 kWh potom stačí na dojezd 322 kilometrů. U tohoto údaje zatím německý výrobce pouze říká, že dojezd bude delší než u většiny elektrických automobilů.
Uvnitř se můžeme těšit na multimediální systém IntelliLink, pravděpodobně s 10,2palcovou obrazovkou, respektive modul OnStar s připojením 4G LTE. Ten umí z vozu udělat pojízdný WiFi hotspot. Přístrojovou desku by měl tvořit osmipalcový displej. Kompletní technická data, stejně jako větší fotogalerii, uvidíme nejdříve v Ženevě, vzhledem k uvedení na trh až v příštím roce to ale nejspíše bude o něco později. Ampera-e je každopádně součástí modelové ofenzivy Opelu, zahrnující uvedení 29 nových modelů mezi roky 2016 až 2020.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!