Tiguan GTE Active dostal pohon zadních kol, zaujme jím petrolheady?

ar6, 11. ledna 2016, 02:10 Google+ North American International Auto Show 2016

Druhá generace Volkswagenu Tiguan se poprvé představila na loňském frankfurtském autosalonu, přičemž mezi nabízenými verzemi nechyběl ani koncepční plug-in hybrid GTE. Že jeho potenciál nebyl ani zdaleka vyčerpán ukazuje „lidový vůz“ v Detroitu, kde se ekologické SUV zabalilo do terénního hávu se jménem GTE Active.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kombinace ekologie a terénních vlastností, Volkswagen Tiguan GTE Active.

Kombinace ekologie a terénních vlastností, Volkswagen Tiguan GTE Active. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Ač by mohl při pohledu na karosérii leckdo říct opak, prim tady skutečně hraje pohonné ústrojí. To se skládá z přeplňovaného zážehového čtyřválce TSI o výkonu 150 koní, dvou elektromotorů, vpředu o výkonu 55 a vzadu o výkonu 116 koní, a šestistupňového dvouspojkového automatu DSG. Systémový výkon je 224 koní, přičemž při jeho využití je v permanenci pohon všech kol 4Motion. Ten pracuje v šesti režimech, On road (Comfort nebo Eco), Offroad (Rocks, Sludge & Sand nebo Gravel), Sport, Snow, Charge a Battery Hold, které volí řidič prostřednictvím otočného ovladače. Vzhledem ke koncepci celého ústrojí je však možný také pohon čistě předních nebo zadních kol.

img-responsive

Schéma pohonného ústrojí, Volkswagen Tiguan GTE Active. | foto: Volkswagen

Jako výchozí nastavení byl zvolen čistě elektrický režim E-Mode. Pokud je v lithium-iontových akumulátorech o kapacitě 12,4 kWh (dobíjet je lze ze zásuvky nebo přes spalovací motor) dostatek energie, využívá Tiguan pouze zadního elektromotoru. To znamená, že i středně velké SUV může být vlastně zadokolkou. Jestliže to však vyžadují jízdní podmínky, nebo si to přeje řidič (manuálně přes otočný ovladač), přední elektromotor se během několika okamžiků dostane do permanence a z Tiguanu se stane elektrická čtyřkolka. Maximální rychlost v tomto režimu je 113 km/h, doba jeho využívání je omezena dojezdem 32 kilometrů.

Jakmile dojde k vybití baterií nebo je potřeba vyššího výkonu, auto k zadnímu elektromotoru automaticky připojí zážehový čtyřválec. Přední elektromotor v tomto případě pracuje jako generátor pro jednotku vzadu. V tomto hybridním režimu si pak jen elektronika vybírá, jestli použije spalovací motor v kombinaci s elektromotory nebo čistě elektromotory. Tlačítkem středové konzoli (volí se jím i režim E-Mode, případně se přechází k Hybridu) pak může řidič zvolit ještě režim GTE, kdy Tiguan využije všech 224 koní k akceleraci z 0 na 96 km/h za 6,4 sekundy a maximální rychlosti 193 km/h. V tomto režimu navíc dojde ke sportovní úpravě řízení, mapování motoru i odezvy plynového pedálu.

img-responsive

Při využitího veškerého potenciálu je k dispozici 224 koní, Volkswagen Tiguan GTE Active. | foto: Volkswagen

Stejně jako jeho sérioví sourozenci stojí i Tiguan GTE Active na modulární platformě MQB, přičemž díky nejrůznějším vzhledovým úpravám je jeho délka 4493 milimetrů, šířka 1900 milimetrů a výška 1765 milimetrů. Oproti běžnému modelu byly u tohoto konceptu použity nové nárazníky s hliníkovým ochranným plátem na obou koncích, jejich další „citlivé“ části jsou navíc z odolného polymeru, čímž je zvýšena odolnost vůči kamenům a další překážkám. Tyto prvky, spolu s ochranným obložením blatníků a prahů, světlou výškou zvětšenou na 226 mm, lepšími nájezdovými úhly nebo terénními pneumatikami o rozměru 245/70, do nichž jsou obuta 16palcová kola, mají za cíl udělat ze silničního modelu v podstatě „teréňák.“

Designéři nicméně nezapomněli ani na tu silniční stránku, proto má GTE Active atraktivní červenou metalízu Dragon, full-LED přední světlomety, LED diody denního svícení ve tvaru písmene C v předním nárazníku nebo přídavné LED reflektory na střeše. Její součástí jsou i dva odolné nosiče.

Kabina vyniká především 9,2palcovou obrazovkou multimediálního systému MIB, do níž se sdružuje ovládání prakticky všech funkcí auta. Kromě dotyku reaguje celý systém i na pouhá gesta, jeho součástí je dále několik programů, včetně toho pro jízdu mimo silnici, nebo rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Pod infotainmentem je ovládání klimatizace či vyhřívání sedadel, opět se však jedná o dotykové plochy. Před řidičem se skví poslední generace digitálního přístrojového štítu Active Info Display. Dekorační lišty na palubní desce nebo ve dveřích jsou z kartáčovaného hliníku, na volantu jsou části z tmavého chromu a kolem výdechů ventilace je rámeček v červené barvě Dragon. Čalounění kůží Nappa kombinuje šedou Rhodium a tmavě grafitovou, docela výrazné jsou ale červené lemy a trojdimenzionální prošívání.

Klasický Tiguan vstoupí na severoamerický trh v průběhu příštího roku, vedle „krátké“ pětimístné verze přijde řada i na model s prodlouženým rozvorem a sedmi sedadly. Toho se dočkáme také v Evropě.

Vytisknout

Diskuze: Tiguan GTE Active dostal pohon zadních kol, zaujme jím petrolheady?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

volkswagen phaeton

Nový VW Phaeton jen tak nepřijde, ale jeho podobu už skoro známe

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud