Druhá generace Volkswagenu Tiguan se poprvé představila na loňském frankfurtském autosalonu, přičemž mezi nabízenými verzemi nechyběl ani koncepční plug-in hybrid GTE. Že jeho potenciál nebyl ani zdaleka vyčerpán ukazuje „lidový vůz“ v Detroitu, kde se ekologické SUV zabalilo do terénního hávu se jménem GTE Active.
Ač by mohl při pohledu na karosérii leckdo říct opak, prim tady skutečně hraje pohonné ústrojí. To se skládá z přeplňovaného zážehového čtyřválce TSI o výkonu 150 koní, dvou elektromotorů, vpředu o výkonu 55 a vzadu o výkonu 116 koní, a šestistupňového dvouspojkového automatu DSG. Systémový výkon je 224 koní, přičemž při jeho využití je v permanenci pohon všech kol 4Motion. Ten pracuje v šesti režimech, On road (Comfort nebo Eco), Offroad (Rocks, Sludge & Sand nebo Gravel), Sport, Snow, Charge a Battery Hold, které volí řidič prostřednictvím otočného ovladače. Vzhledem ke koncepci celého ústrojí je však možný také pohon čistě předních nebo zadních kol.
Jako výchozí nastavení byl zvolen čistě elektrický režim E-Mode. Pokud je v lithium-iontových akumulátorech o kapacitě 12,4 kWh (dobíjet je lze ze zásuvky nebo přes spalovací motor) dostatek energie, využívá Tiguan pouze zadního elektromotoru. To znamená, že i středně velké SUV může být vlastně zadokolkou. Jestliže to však vyžadují jízdní podmínky, nebo si to přeje řidič (manuálně přes otočný ovladač), přední elektromotor se během několika okamžiků dostane do permanence a z Tiguanu se stane elektrická čtyřkolka. Maximální rychlost v tomto režimu je 113 km/h, doba jeho využívání je omezena dojezdem 32 kilometrů.
Jakmile dojde k vybití baterií nebo je potřeba vyššího výkonu, auto k zadnímu elektromotoru automaticky připojí zážehový čtyřválec. Přední elektromotor v tomto případě pracuje jako generátor pro jednotku vzadu. V tomto hybridním režimu si pak jen elektronika vybírá, jestli použije spalovací motor v kombinaci s elektromotory nebo čistě elektromotory. Tlačítkem středové konzoli (volí se jím i režim E-Mode, případně se přechází k Hybridu) pak může řidič zvolit ještě režim GTE, kdy Tiguan využije všech 224 koní k akceleraci z 0 na 96 km/h za 6,4 sekundy a maximální rychlosti 193 km/h. V tomto režimu navíc dojde ke sportovní úpravě řízení, mapování motoru i odezvy plynového pedálu.
Stejně jako jeho sérioví sourozenci stojí i Tiguan GTE Active na modulární platformě MQB, přičemž díky nejrůznějším vzhledovým úpravám je jeho délka 4493 milimetrů, šířka 1900 milimetrů a výška 1765 milimetrů. Oproti běžnému modelu byly u tohoto konceptu použity nové nárazníky s hliníkovým ochranným plátem na obou koncích, jejich další „citlivé“ části jsou navíc z odolného polymeru, čímž je zvýšena odolnost vůči kamenům a další překážkám. Tyto prvky, spolu s ochranným obložením blatníků a prahů, světlou výškou zvětšenou na 226 mm, lepšími nájezdovými úhly nebo terénními pneumatikami o rozměru 245/70, do nichž jsou obuta 16palcová kola, mají za cíl udělat ze silničního modelu v podstatě „teréňák.“
Designéři nicméně nezapomněli ani na tu silniční stránku, proto má GTE Active atraktivní červenou metalízu Dragon, full-LED přední světlomety, LED diody denního svícení ve tvaru písmene C v předním nárazníku nebo přídavné LED reflektory na střeše. Její součástí jsou i dva odolné nosiče.
Kabina vyniká především 9,2palcovou obrazovkou multimediálního systému MIB, do níž se sdružuje ovládání prakticky všech funkcí auta. Kromě dotyku reaguje celý systém i na pouhá gesta, jeho součástí je dále několik programů, včetně toho pro jízdu mimo silnici, nebo rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Pod infotainmentem je ovládání klimatizace či vyhřívání sedadel, opět se však jedná o dotykové plochy. Před řidičem se skví poslední generace digitálního přístrojového štítu Active Info Display. Dekorační lišty na palubní desce nebo ve dveřích jsou z kartáčovaného hliníku, na volantu jsou části z tmavého chromu a kolem výdechů ventilace je rámeček v červené barvě Dragon. Čalounění kůží Nappa kombinuje šedou Rhodium a tmavě grafitovou, docela výrazné jsou ale červené lemy a trojdimenzionální prošívání.
Klasický Tiguan vstoupí na severoamerický trh v průběhu příštího roku, vedle „krátké“ pětimístné verze přijde řada i na model s prodlouženým rozvorem a sedmi sedadly. Toho se dočkáme také v Evropě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.