Chevrolet chce vyrábět elektromobil pro všechny, Bolt je i tak drahý

ar6, 14. ledna 2016, 02:10 Google+

Nabídnout elektromobil pro masy, který by ale současně ujel rozumnou vzdálenost a byl kvalitně postavený, je zatím zapovězeným cílem prakticky všech velkých automobilek. Další pokus vzal na svá bedra Chevrolet, který představil pětidveřový hatchback Bolt.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektrický Chevrolet Bolt ujede až 322 kilometrů.

Elektrický Chevrolet Bolt ujede až 322 kilometrů. | foto: Chevrolet

Sdílejte článek

Menší sourozenec Voltu používá k pohonu elektromotor o výkonu 203 koní s točivým momentem 361 Nm, který stačí na zrychlení z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost 145 km/h. Energii dodávají autu lithium-iontové akumulátory o kapacitě 60 kWh, vážící 435 kilogramů (pohotovostní hmotnost celého vozu je 1625 kilogramů). Za jejich vývojem stojí LG, přičemž umístěny jsou pod podlahou vozu. Celkový dojezd je slušných 322 kilometrů. Doba nabíjení zatím není známa, pokud Vám ale stačí dojezd 80 kilometrů, zvládne to 240 V zásuvka za méně než dvě hodiny. 144 kilometrů je z rychlonabíječky k dispozici za půl hodiny.

Zajímavě u Chevroletu vyřešili regenerativní brzdění, které v kombinaci s upraveným softwarem dovoluje řízení auta prostřednictvím jednoho pedálu. Funguje to tak, že při zvoleném módu Low nebo v případě aktivace páčky s nápisem Regen on Demand stačí řidiči sundat nohu z plynu a Bolt sám zastaví.

img-responsive

Takto vypadá odstrojená technika Chevroletu Bolt. | foto: Chevrolet

Po vzhledové stránce navazuje hatchback na loni představený Volt, což znamená LED diodová světla na obou koncích auta a aerodynamicky optimalizovanou masku chladiče bez klasických průduchů. Zajímavým prvkem je černá linie, táhnoucí se od předních světel až k C-sloupku. Ten vizuálně propojuje boční linii oken s oknem vzadu.

Interiéru kraluje multimediální systém MyLink s 10,2palcovou obrazovkou a navigací. Ta obsahuje algoritmus, upravující trasu jízdy tak, aby byla co nejekologičtější a zároveň na ní bylo dostatečné množství dobíjecích stanic. Chybět nebude ani telematický systém OnStar s 4G LTE připojením, jež umí udělat z auta pojízdný WiFi hotspot. Na osmipalcový displej, suplující kapličku přístrojů, je kromě běžných provozních informací promítán také dojezd, přičemž elektronika umí sama vyhodnotit jeho délku v různých povětrnostních podmínkách nebo v případě odlišných terénů.

Prodej by se měl rozběhnout do konce letošního roku, základní cena bez všech daňových výhod je 37 500 dolarů (cca 937 000 korun). Díky pobídkám vlády však cena klesne o 7 500 dolarů (cca 187 000 korun) na rovných 30 000 dolarů (cca 750 000 korun). Je to dostupné masám, jak slibuje Chevrolet?

Vytisknout

Diskuze: Chevrolet chce vyrábět elektromobil pro všechny, Bolt je i tak drahý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jeep Grand Cherokee s motorem Hellcat opravdu bude! - anotační foto

Jeep Grand Cherokee s motorem Hellcat opravdu bude!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud