Nabídnout elektromobil pro masy, který by ale současně ujel rozumnou vzdálenost a byl kvalitně postavený, je zatím zapovězeným cílem prakticky všech velkých automobilek. Další pokus vzal na svá bedra Chevrolet, který představil pětidveřový hatchback Bolt.
Menší sourozenec Voltu používá k pohonu elektromotor o výkonu 203 koní s točivým momentem 361 Nm, který stačí na zrychlení z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost 145 km/h. Energii dodávají autu lithium-iontové akumulátory o kapacitě 60 kWh, vážící 435 kilogramů (pohotovostní hmotnost celého vozu je 1625 kilogramů). Za jejich vývojem stojí LG, přičemž umístěny jsou pod podlahou vozu. Celkový dojezd je slušných 322 kilometrů. Doba nabíjení zatím není známa, pokud Vám ale stačí dojezd 80 kilometrů, zvládne to 240 V zásuvka za méně než dvě hodiny. 144 kilometrů je z rychlonabíječky k dispozici za půl hodiny.
Zajímavě u Chevroletu vyřešili regenerativní brzdění, které v kombinaci s upraveným softwarem dovoluje řízení auta prostřednictvím jednoho pedálu. Funguje to tak, že při zvoleném módu Low nebo v případě aktivace páčky s nápisem Regen on Demand stačí řidiči sundat nohu z plynu a Bolt sám zastaví.
Po vzhledové stránce navazuje hatchback na loni představený Volt, což znamená LED diodová světla na obou koncích auta a aerodynamicky optimalizovanou masku chladiče bez klasických průduchů. Zajímavým prvkem je černá linie, táhnoucí se od předních světel až k C-sloupku. Ten vizuálně propojuje boční linii oken s oknem vzadu.
Interiéru kraluje multimediální systém MyLink s 10,2palcovou obrazovkou a navigací. Ta obsahuje algoritmus, upravující trasu jízdy tak, aby byla co nejekologičtější a zároveň na ní bylo dostatečné množství dobíjecích stanic. Chybět nebude ani telematický systém OnStar s 4G LTE připojením, jež umí udělat z auta pojízdný WiFi hotspot. Na osmipalcový displej, suplující kapličku přístrojů, je kromě běžných provozních informací promítán také dojezd, přičemž elektronika umí sama vyhodnotit jeho délku v různých povětrnostních podmínkách nebo v případě odlišných terénů.
Prodej by se měl rozběhnout do konce letošního roku, základní cena bez všech daňových výhod je 37 500 dolarů (cca 937 000 korun). Díky pobídkám vlády však cena klesne o 7 500 dolarů (cca 187 000 korun) na rovných 30 000 dolarů (cca 750 000 korun). Je to dostupné masám, jak slibuje Chevrolet?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?