Volkswagen Typ 2 má nástupce, elektrický koncept Budd-e

ar6, 8. ledna 2016, 15:30 Google+

Uvést na trh ideového nástupce Typu 2 se Volkswagen pokouší s přestávkami už od roku 2001. Zlomem by mohl být koncept Budd-e, který kromě vtipného jména a retro designu přináší především elektrický pohon a revoluci v uspořádání interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Budd-e je dalším pokusem, jak oživit legendární Typ 2.

Volkswagen Budd-e je dalším pokusem, jak oživit legendární Typ 2. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Skořápku auta tvoří karosérie krabicovitého tvaru, jejíž stylizace nenechá nikoho na pochybách, ke kterému vozu z minulosti se Němci chtěli přiblížit. I přesto tu ale jsou LED diodová hlavní světla, diodové proužky ve tvaru písmene C v předním i zadním nárazníku a samozřejmě LED diodová koncová světla, jejichž tvar plynule přechází do třetího brzdového ve střešním spoileru. Využití této světelné technologie ale není zdaleka vyčerpáno, to když tenké pásy, ji využívající, obepínají celé auto kolem dokola a je jimi podsvícena i maska chladiče (barev je hned několik). Klasický je alespoň nástřik v bílé Nevada, doplněný o zlatou střechu (odstín Phoenix Copper) se solárními panely, a 21palcová kola.

img-responsive

Na střeše krabicovité karosérie jsou solární panely, Volkswagen Budd-e. | foto: Volkswagen

Pokud zvenku postrádáte kliky dveří, pak vězte, že se dveře otevírají prostřednictvím gesta nebo dotyku. Čtyřmístná kabina pak více než prostor určený k cestování připomíná obývací pokoj. Vzadu je jakási forma lavice, určená pro dvě osoby, vpředu jsou dvě samostatná a otočná sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Mnohem důležitější je ale multimediální rozhraní uvnitř vozu. Zadní cestující mají k dispozici vlastní obrazovku o velikosti 34 palců, kterou lze ovládat gesty, před řidičem se rozprostírá několik displejů, vizuálně spojených dohromady. I přesto má ale každý svou pevně danou funkci, a zatímco před volantem je tak evoluce loni představeného digitálního přístrojového panelu Active Info Display o velikosti 12,3 palce, středovou konzoli tvoří 13,3palcová obrazovka, přes níž se ovládá zábavní systém nebo 3D navigace.

Klasická tlačítka ale uvnitř, stejně jako zvenku kliky, úplně zmizela. Vše probíhá gesty, dotykem nebo hlasem. Poslední možnost se  přitom aktivuje příkazem „Hello Budd-e.“ Hlasové ovládání je dokonce natolik propracované, že pokud někdo chce snížit teplotu v místě kde sedí, systém ho dokáže lokalizovat a provést operaci přesně u něj. Už u revolučního modelu XL1 použil Volkswagen koncept kamer místo zpětných zrcátek. E-Mirror pak nechybí ani zde, když obraz ze strany řidiče přenáší na 7,9palcovou obrazovku a ze strany spolujezdce na 5,9palcovou obrazovku. Volant, ač opět bez tlačítek, je multifunkční, přičemž ovládání probíhá jak jinak než dotykově. Budd-e lze také spárovat s chytrým telefonem, tabletem nebo hodinkami, dokáže tak upozornit na zapomenutý předmět uvnitř nebo přednastavit vůz přesně dle pokynů majitele.

Základem 4597 mm dlouhého, 1940 mm širokého a 1835 mm vysokého konceptu je modulární platforma MEB, určená speciálně pro vozy s elektrickým pohonem (Budd-e je prvním, který ji dostal). Ten speciálně v případě tohoto vozu obstarávají dva elektromotory – přední má 136 koní a 200 Nm, zadní potom 170 koní a 290 Nm. Systémový výkon vozu je 306 koní, což dovolí akceleraci z 0 na 96 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. Baterie o kapacitě 92,4 kWh jsou umístěny do podlahy, což je mimochodem specifikum platformy MEB, a jejich napájení je možné z klasické zásuvky či indukčním nabíjením. V prvním případě stačí na 80 procent jejich kapacity 30 minut, musí to být ale ze 150 kW zásuvky. Na jedno nabití pak německé MPV ujede 533 kilometrů.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Typ 2 má nástupce, elektrický koncept Budd-e

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pětidveřový hatchback stojí na stejných základech jako sedan, Chevrolet Cruze.

Chevrolet odhalil pětidveřový Cruze, pořád jde o volbu rozumu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud