Již nějakou dobu se spekuluje, že Corvette s pořadovým číslem osm dostane motor uložený uprostřed. Nebyla by to však jediná rána pro všechny příznivce tradičních pořádků. Americký patentový úřad totiž vede záznam o jménech Corvette E-Ray a E-Ray, které si zaregistroval koncern General Motors.
Jméno E-Ray může, ale také nemusí, označovat budoucí „ekologickou“ variantu Corvette. Pokud by však na ni došlo, pak se bude pravděpodobně jednat o plug-in hybrid či klasický hybrid, přičemž celé ústrojí by mohlo fungovat podobně jako v BMW i8. Tedy spalovací motor by poháněl zadní kola a elektromotor kola přední. Z Corvette by se tak stala čtyřkolka.
Pokud teď jen nevěřícně kroutíte hlavou, zkuste se nad smyslem hybridní „Vette“ zamyslet. Z konkurenčních značek aktuálně sice nikdo podobný model nenabízí, příští generace Nissanu GT-R však již kombinaci spalovacího a elektrického motoru dostane, Porsche pro změnu připravuje takto poháněné čtyřdveřové kupé. O BMW i8, které ale není přímým soupeřem amerického modelu, již byla řeč.
Zatím není jasné, jestli se verze E-Ray, jejíž název je odvozený od označení Stingray, dočkáme ještě u aktuální sedmé generace, nebo se objeví až v osmé generaci, jejíž premiéra by se mohla odehrát koncem příštího roku. Některá americká média spekulují, že určitou formu hybridního supersportu (nebo minimálně významu označení E-Ray) od Chevroletu uvidíme již v lednu na veletrhu CES v Las Vegas.
Zdroj: Car & Driver, AutoGuide.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?