Již nějakou dobu se spekuluje, že Corvette s pořadovým číslem osm dostane motor uložený uprostřed. Nebyla by to však jediná rána pro všechny příznivce tradičních pořádků. Americký patentový úřad totiž vede záznam o jménech Corvette E-Ray a E-Ray, které si zaregistroval koncern General Motors.
Jméno E-Ray může, ale také nemusí, označovat budoucí „ekologickou“ variantu Corvette. Pokud by však na ni došlo, pak se bude pravděpodobně jednat o plug-in hybrid či klasický hybrid, přičemž celé ústrojí by mohlo fungovat podobně jako v BMW i8. Tedy spalovací motor by poháněl zadní kola a elektromotor kola přední. Z Corvette by se tak stala čtyřkolka.
Pokud teď jen nevěřícně kroutíte hlavou, zkuste se nad smyslem hybridní „Vette“ zamyslet. Z konkurenčních značek aktuálně sice nikdo podobný model nenabízí, příští generace Nissanu GT-R však již kombinaci spalovacího a elektrického motoru dostane, Porsche pro změnu připravuje takto poháněné čtyřdveřové kupé. O BMW i8, které ale není přímým soupeřem amerického modelu, již byla řeč.
Zatím není jasné, jestli se verze E-Ray, jejíž název je odvozený od označení Stingray, dočkáme ještě u aktuální sedmé generace, nebo se objeví až v osmé generaci, jejíž premiéra by se mohla odehrát koncem příštího roku. Některá americká média spekulují, že určitou formu hybridního supersportu (nebo minimálně významu označení E-Ray) od Chevroletu uvidíme již v lednu na veletrhu CES v Las Vegas.
Zdroj: Car & Driver, AutoGuide.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.