Již nějakou dobu se spekuluje, že Corvette s pořadovým číslem osm dostane motor uložený uprostřed. Nebyla by to však jediná rána pro všechny příznivce tradičních pořádků. Americký patentový úřad totiž vede záznam o jménech Corvette E-Ray a E-Ray, které si zaregistroval koncern General Motors.
Jméno E-Ray může, ale také nemusí, označovat budoucí „ekologickou“ variantu Corvette. Pokud by však na ni došlo, pak se bude pravděpodobně jednat o plug-in hybrid či klasický hybrid, přičemž celé ústrojí by mohlo fungovat podobně jako v BMW i8. Tedy spalovací motor by poháněl zadní kola a elektromotor kola přední. Z Corvette by se tak stala čtyřkolka.
Pokud teď jen nevěřícně kroutíte hlavou, zkuste se nad smyslem hybridní „Vette“ zamyslet. Z konkurenčních značek aktuálně sice nikdo podobný model nenabízí, příští generace Nissanu GT-R však již kombinaci spalovacího a elektrického motoru dostane, Porsche pro změnu připravuje takto poháněné čtyřdveřové kupé. O BMW i8, které ale není přímým soupeřem amerického modelu, již byla řeč.
Zatím není jasné, jestli se verze E-Ray, jejíž název je odvozený od označení Stingray, dočkáme ještě u aktuální sedmé generace, nebo se objeví až v osmé generaci, jejíž premiéra by se mohla odehrát koncem příštího roku. Některá americká média spekulují, že určitou formu hybridního supersportu (nebo minimálně významu označení E-Ray) od Chevroletu uvidíme již v lednu na veletrhu CES v Las Vegas.
Zdroj: Car & Driver, AutoGuide.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.