Za reinkarnaci Citroënu Méhari většina laiků i odborníků považovala frankfurtský koncept Cactus M. Ve skutečnosti ale plážový teréňáček duchovně nahradí až plně elektrický stroj E-Méhari, vytvořený ve spolupráci s automobilkou Bolloré.
Tato spolupráce přitom není náhodná, protože od září se v továrně PSA v Rennes vyrábí a přes dealery Citroënu také prodává model Bluesummer. Právě jemu je E-Méhari až nápadně podobné, tedy ne přímo designem, ale minimálně tvarem plastové karosérie, která je tvarovaná za tepla. Výhodou tohoto řešení je eliminace rizika koroze a také snadné čistění - zvenku i zevnitř prostě auto stačí vystříkat hadicí.
Vnější vzhled je jinak typicky „citroënovský“ s dvoustupňovými světly vpředu, které odkazují nejen na C4 Cactus. Optickou robustnost dodávají karosérii černě lakované lemy blatníků, prahy a spodní části nárazníků. Dveře svým zvlněným i uchycením odkazují na již jednou zmiňovaný Cactus M, respektive původní Méhari.
Vzhledem k tomu, že tento stroj má být především o radosti, nemohou chybět veselé barvy karosérie jako červená, žlutá, béžová a modrá z Cactusu M. K nim dvojitý šíp nabídne červenou nebo černou plátěnou střechu a béžové nebo červené čalounění z nepromokavé syntetické kůže TEP.
Podobně jako originál nabízí i E-Méhari plátěnou střechu, kterou lze přikrýt pouze přední sedadla, zadní sedadla, boky nebo celou plochu vozu. Co předchůdce neměl, to je střední bezpečnostní oblouk, zvyšující také tuhost karosérie. Kabina je jinak čtyřmístná se sklopnou dvoumístnou lavicí vzadu, zavazadlový prostor pojme 200 a po sklopení sedadel potom 800 litrů nákladu.
K pohonu 381 centimetru dlouhého, 187 centimetrů širokého a 165 centimetrů vysokého vozítka slouží elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.
Výroba se v Rennes rozběhne během jara 2016, ve stejnou dobu začne také prodej modelu. Dá se předpokládat, že za hranice Francie se příliš často nepodívá.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?