Citroën Méhari se vrací, je to C4 Cactus vypraná na čtyřicet

ar6, 8. prosince 2015, 06:05 Google+

Za reinkarnaci Citroënu Méhari většina laiků i odborníků považovala frankfurtský koncept Cactus M. Ve skutečnosti ale plážový teréňáček duchovně nahradí až plně elektrický stroj E-Méhari, vytvořený ve spolupráci s automobilkou Bolloré.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektromobil bude v nabídce s modrou, červenou, žlutou nebo béžovou barvou, Citroën E-Méhari.

Elektromobil bude v nabídce s modrou, červenou, žlutou nebo béžovou barvou, Citroën E-Méhari. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Tato spolupráce přitom není náhodná, protože od září se v továrně PSA v Rennes vyrábí a přes dealery Citroënu také prodává model Bluesummer. Právě jemu je E-Méhari až nápadně podobné, tedy ne přímo designem, ale minimálně tvarem plastové karosérie, která je tvarovaná za tepla. Výhodou tohoto řešení je eliminace rizika koroze a také snadné čistění - zvenku i zevnitř prostě auto stačí vystříkat hadicí.

Vnější vzhled je jinak typicky „citroënovský“ s dvoustupňovými světly vpředu, které odkazují nejen na C4 Cactus. Optickou robustnost dodávají karosérii černě lakované lemy blatníků, prahy a spodní části nárazníků. Dveře svým zvlněným i uchycením odkazují na již jednou zmiňovaný Cactus M, respektive původní Méhari.

Vzhledem k tomu, že tento stroj má být především o radosti, nemohou chybět veselé barvy karosérie jako červená, žlutá, béžová a modrá z Cactusu M. K nim dvojitý šíp nabídne červenou nebo černou plátěnou střechu a béžové nebo červené čalounění z nepromokavé syntetické kůže TEP.

img-responsive

Čalounění je červené nebo béžové, Citroën E-Méhari. | foto: Citroën

Podobně jako originál nabízí i E-Méhari plátěnou střechu, kterou lze přikrýt pouze přední sedadla, zadní sedadla, boky nebo celou plochu vozu. Co předchůdce neměl, to je střední bezpečnostní oblouk, zvyšující také tuhost karosérie. Kabina je jinak čtyřmístná se sklopnou dvoumístnou lavicí vzadu, zavazadlový prostor pojme 200 a po sklopení sedadel potom 800 litrů nákladu.

K pohonu 381 centimetru dlouhého, 187 centimetrů širokého a 165 centimetrů vysokého vozítka slouží elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.

Výroba se v Rennes rozběhne během jara 2016, ve stejnou dobu začne také prodej modelu. Dá se předpokládat, že za hranice Francie se příliš často nepodívá.

Vytisknout

Diskuze: Citroën Méhari se vrací, je to C4 Cactus vypraná na čtyřicet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Koncept Subaru WRX může posloužit jako inspirace pro novou generaci WRX STI

Nové Subaru WRX STI bude hybridní, nebyl by už lepší jeho konec?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud