Za reinkarnaci Citroënu Méhari většina laiků i odborníků považovala frankfurtský koncept Cactus M. Ve skutečnosti ale plážový teréňáček duchovně nahradí až plně elektrický stroj E-Méhari, vytvořený ve spolupráci s automobilkou Bolloré.
Tato spolupráce přitom není náhodná, protože od září se v továrně PSA v Rennes vyrábí a přes dealery Citroënu také prodává model Bluesummer. Právě jemu je E-Méhari až nápadně podobné, tedy ne přímo designem, ale minimálně tvarem plastové karosérie, která je tvarovaná za tepla. Výhodou tohoto řešení je eliminace rizika koroze a také snadné čistění - zvenku i zevnitř prostě auto stačí vystříkat hadicí.
Vnější vzhled je jinak typicky „citroënovský“ s dvoustupňovými světly vpředu, které odkazují nejen na C4 Cactus. Optickou robustnost dodávají karosérii černě lakované lemy blatníků, prahy a spodní části nárazníků. Dveře svým zvlněným i uchycením odkazují na již jednou zmiňovaný Cactus M, respektive původní Méhari.
Vzhledem k tomu, že tento stroj má být především o radosti, nemohou chybět veselé barvy karosérie jako červená, žlutá, béžová a modrá z Cactusu M. K nim dvojitý šíp nabídne červenou nebo černou plátěnou střechu a béžové nebo červené čalounění z nepromokavé syntetické kůže TEP.
Podobně jako originál nabízí i E-Méhari plátěnou střechu, kterou lze přikrýt pouze přední sedadla, zadní sedadla, boky nebo celou plochu vozu. Co předchůdce neměl, to je střední bezpečnostní oblouk, zvyšující také tuhost karosérie. Kabina je jinak čtyřmístná se sklopnou dvoumístnou lavicí vzadu, zavazadlový prostor pojme 200 a po sklopení sedadel potom 800 litrů nákladu.
K pohonu 381 centimetru dlouhého, 187 centimetrů širokého a 165 centimetrů vysokého vozítka slouží elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.
Výroba se v Rennes rozběhne během jara 2016, ve stejnou dobu začne také prodej modelu. Dá se předpokládat, že za hranice Francie se příliš často nepodívá.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.