Citroën Méhari se vrací, je to C4 Cactus vypraná na čtyřicet

ar6, 8. prosince 2015, 06:05 Google+

Za reinkarnaci Citroënu Méhari většina laiků i odborníků považovala frankfurtský koncept Cactus M. Ve skutečnosti ale plážový teréňáček duchovně nahradí až plně elektrický stroj E-Méhari, vytvořený ve spolupráci s automobilkou Bolloré.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektromobil bude v nabídce s modrou, červenou, žlutou nebo béžovou barvou, Citroën E-Méhari.

Elektromobil bude v nabídce s modrou, červenou, žlutou nebo béžovou barvou, Citroën E-Méhari. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Tato spolupráce přitom není náhodná, protože od září se v továrně PSA v Rennes vyrábí a přes dealery Citroënu také prodává model Bluesummer. Právě jemu je E-Méhari až nápadně podobné, tedy ne přímo designem, ale minimálně tvarem plastové karosérie, která je tvarovaná za tepla. Výhodou tohoto řešení je eliminace rizika koroze a také snadné čistění - zvenku i zevnitř prostě auto stačí vystříkat hadicí.

Vnější vzhled je jinak typicky „citroënovský“ s dvoustupňovými světly vpředu, které odkazují nejen na C4 Cactus. Optickou robustnost dodávají karosérii černě lakované lemy blatníků, prahy a spodní části nárazníků. Dveře svým zvlněným i uchycením odkazují na již jednou zmiňovaný Cactus M, respektive původní Méhari.

Vzhledem k tomu, že tento stroj má být především o radosti, nemohou chybět veselé barvy karosérie jako červená, žlutá, béžová a modrá z Cactusu M. K nim dvojitý šíp nabídne červenou nebo černou plátěnou střechu a béžové nebo červené čalounění z nepromokavé syntetické kůže TEP.

img-responsive

Čalounění je červené nebo béžové, Citroën E-Méhari. | foto: Citroën

Podobně jako originál nabízí i E-Méhari plátěnou střechu, kterou lze přikrýt pouze přední sedadla, zadní sedadla, boky nebo celou plochu vozu. Co předchůdce neměl, to je střední bezpečnostní oblouk, zvyšující také tuhost karosérie. Kabina je jinak čtyřmístná se sklopnou dvoumístnou lavicí vzadu, zavazadlový prostor pojme 200 a po sklopení sedadel potom 800 litrů nákladu.

K pohonu 381 centimetru dlouhého, 187 centimetrů širokého a 165 centimetrů vysokého vozítka slouží elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.

Výroba se v Rennes rozběhne během jara 2016, ve stejnou dobu začne také prodej modelu. Dá se předpokládat, že za hranice Francie se příliš často nepodívá.

Vytisknout

Diskuze: Citroën Méhari se vrací, je to C4 Cactus vypraná na čtyřicet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Koncept Subaru WRX může posloužit jako inspirace pro novou generaci WRX STI

Nové Subaru WRX STI bude hybridní, nebyl by už lepší jeho konec?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud