Německá environmentální skupina DUH zveřejnila zprávu, týkající se nového Renault Espace s naftovým motorem dCi 1.6. Ta přináší pro někoho šokující informaci.
Probíhající kauza Dieselgate v koncernu Volkswagen má negativní dopad na celý automobilový průmysl, jenže poslední příklad podvodů pochází opět z Německa. Ekologická skupina DUH zveřejnila zprávu o sérii testů provedených s Renaultem Espace s 1,6-litrovýn turbodieselem. Výsledky jsou zcela skandální, protože mu byly naměřeny emise oxidů dusíku až o 25 krát vyšší než povoluje norma Euro 6.
Podle DUH bylo hned devět jednotlivých měření provedeno na universitě aplikovaných věd v Bernu ve Švýcarsku. Osm z nich bylo v cyklu NEDC a další podle vlastního zkušebního cyklu. Výkonný ředitel organizace Jürgen Resch říká, že důvodem, proč byl vybrán Espace 1.6 dCi, je to, že další testy ukázaly mnohem větší škodlivost pro životní prostředí ve srovnání s oficiálními čísly Renaultu.
Renault se ale nevzdal a bojuje proti naměřeným oxidům dusíku. V krátkém prohlášení automobilka řekla, že zkušební postupy používané na univerzitě v Bernu "nejsou v souladu s evropskými předpisy." Společnost také uvedla, že Espace splňuje vše v souladu se všemi platnými předpisy a bude chtít vědět, jak byly provedeny testy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.