Německá environmentální skupina DUH zveřejnila zprávu, týkající se nového Renault Espace s naftovým motorem dCi 1.6. Ta přináší pro někoho šokující informaci.
Probíhající kauza Dieselgate v koncernu Volkswagen má negativní dopad na celý automobilový průmysl, jenže poslední příklad podvodů pochází opět z Německa. Ekologická skupina DUH zveřejnila zprávu o sérii testů provedených s Renaultem Espace s 1,6-litrovýn turbodieselem. Výsledky jsou zcela skandální, protože mu byly naměřeny emise oxidů dusíku až o 25 krát vyšší než povoluje norma Euro 6.
Podle DUH bylo hned devět jednotlivých měření provedeno na universitě aplikovaných věd v Bernu ve Švýcarsku. Osm z nich bylo v cyklu NEDC a další podle vlastního zkušebního cyklu. Výkonný ředitel organizace Jürgen Resch říká, že důvodem, proč byl vybrán Espace 1.6 dCi, je to, že další testy ukázaly mnohem větší škodlivost pro životní prostředí ve srovnání s oficiálními čísly Renaultu.
Renault se ale nevzdal a bojuje proti naměřeným oxidům dusíku. V krátkém prohlášení automobilka řekla, že zkušební postupy používané na univerzitě v Bernu "nejsou v souladu s evropskými předpisy." Společnost také uvedla, že Espace splňuje vše v souladu se všemi platnými předpisy a bude chtít vědět, jak byly provedeny testy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?