Cesta Toyoty k uhlíkové neutralitě v rámci různorodých zákaznických potřeb a podmínek jednotlivých trhů spočívá ve vývoji a nabízení vícero technologií, z nichž si zákazníci sami mohou vybrat a jít vlastní cestou k nulovým emisím.
Díky tomuto multi-technologickému přístupu – jenž zahrnuje bateriové elektromobily, elektromobily na palivové články, plug-in hybridní vozy a hybridní automobily – mají zákazníci Toyoty ve více než 170 zemích a prodejních regionech možnost omezit svoji dnešní uhlíkovou stopu – bez ohledu na prostředí a každodenní potřeby.
Toyota je rovněž přesvědčena, že je zatím příliš brzy zaměřit se na jediné bezemisní řešení, a tudíž společně s technologiemi bateriových elektromobilů vyvíjí i technologie vodíkových palivových článků a spalování vodíkového paliva.
V návaznosti na dosažený technologický pokrok získali konstruktéři z Toyoty sebejistotu k vytvoření prototypu vozu do běžného provozu – studie Corolla Cross H2 Concept.
Koncepční model používá přeplňovaný tříválec 1,6 litru ze sériového modelu GR Corolla s technologií vysokotlakového přímého vstřikování vodíkového paliva (původem z motorsportu) a je vybaven vodíkovým zásobníkem s využitím know-how získaného při vývoji modelu Mirai. Výsledkem je prototyp Corolla Cross H2 na vodíkové palivo, schopný pojmout 5 cestujících se zavazadly. V současnosti probíhá vyhodnocování za reálných podmínek souběžně s pokračujícím digitálním vývojem; zanedlouho bude zahájeno zimní testování vozu na severu Japonska.
K hlavním výhodám spalování vodíkového paliva patří schopnost efektivně využívat existující technologie spalovacích motorů, rychlé tankování a jednoznačně nižší spotřeba (nebo úplná absence) prvků s omezenou dostupností, jako jsou např. lithium nebo nikl. Spalování vodíku by po přizpůsobení stávajících technologií a s efektivním využitím již vynaložených investic mohlo vést k mnoha různým dostupným řešením ke snižování uhlíkové stopy.
Na cestě k obchodnímu využití produktů reprezentovaných modelem Corolla Cross H2 Concept je Toyota přibližně ve fázi 40 procent. Není tak zatím možné říci, zda technologie plně vyzraje do fáze homologovaných vozů, nicméně bez jakýchkoli pochybností je jasnou příležitostí ve světě motoristického sportu.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.