Toyota Corolla Cross Hydrogen Concept se spalovacím motorem na vodík

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 1. ledna 2023, 21:42 Google+

Cesta Toyoty k uhlíkové neutralitě v rámci různorodých zákaznických potřeb a podmínek jednotlivých trhů spočívá ve vývoji a nabízení vícero technologií, z nichž si zákazníci sami mohou vybrat a jít vlastní cestou k nulovým emisím.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Corolla Cross H2 se spalovacím motorem na vodík

Toyota Corolla Cross H2 se spalovacím motorem na vodík | foto: Toyota

Sdílejte článek

Díky tomuto multi-technologickému přístupu – jenž zahrnuje bateriové elektromobily, elektromobily na palivové články, plug-in hybridní vozy a hybridní automobily – mají zákazníci Toyoty ve více než 170 zemích a prodejních regionech možnost omezit svoji dnešní uhlíkovou stopu – bez ohledu na prostředí a každodenní potřeby.

Toyota je rovněž přesvědčena, že je zatím příliš brzy zaměřit se na jediné bezemisní řešení, a tudíž společně s technologiemi bateriových elektromobilů vyvíjí i technologie vodíkových palivových článků a spalování vodíkového paliva.

img-responsive

Toyota Corolla Cross H2 se spalovacím motorem na vodík | foto: Toyota

V návaznosti na dosažený technologický pokrok získali konstruktéři z Toyoty sebejistotu k vytvoření prototypu vozu do běžného provozu – studie Corolla Cross H2 Concept.

Koncepční model používá přeplňovaný tříválec 1,6 litru ze sériového modelu GR Corolla s technologií vysokotlakového přímého vstřikování vodíkového paliva (původem z motorsportu) a je vybaven vodíkovým zásobníkem s využitím know-how získaného při vývoji modelu Mirai. Výsledkem je prototyp Corolla Cross H2 na vodíkové palivo, schopný pojmout 5 cestujících se zavazadly. V současnosti probíhá vyhodnocování za reálných podmínek souběžně s pokračujícím digitálním vývojem; zanedlouho bude zahájeno zimní testování vozu na severu Japonska.

K hlavním výhodám spalování vodíkového paliva patří schopnost efektivně využívat existující technologie spalovacích motorů, rychlé tankování a jednoznačně nižší spotřeba (nebo úplná absence) prvků s omezenou dostupností, jako jsou např. lithium nebo nikl. Spalování vodíku by po přizpůsobení stávajících technologií a s efektivním využitím již vynaložených investic mohlo vést k mnoha různým dostupným řešením ke snižování uhlíkové stopy.

img-responsive

Toyota Corolla Cross H2 se spalovacím motorem na vodík | foto: Toyota

img-responsive

Toyota Corolla Cross H2 se spalovacím motorem na vodík | foto: Toyota

Na cestě k obchodnímu využití produktů reprezentovaných modelem Corolla Cross H2 Concept je Toyota přibližně ve fázi 40 procent. Není tak zatím možné říci, zda technologie plně vyzraje do fáze homologovaných vozů, nicméně bez jakýchkoli pochybností je jasnou příležitostí ve světě motoristického sportu.

Vytisknout

Diskuze: Toyota Corolla Cross Hydrogen Concept se spalovacím motorem na vodík

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Superb Scout

TEST: Škoda Superb Scout 2.0 TDI 147 kW – je zvednutý kombík lepší volbou než…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud