Japonské automobilky založily od 1. července asociaci pro výzkum využití biomasy k výrobě nové generace automobilových paliv. Možnosti optimalizace výroby paliva budou společně studovat společnosti ENEOS, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota Motor a Toyota Tsusho.
Mezi možná paliva budoucnosti, která mají pomoci k dosažení uhlíkové neutrality, patří zejména vodík a syntetická paliva na bázi elektřiny z obnovitelných zdrojů energie, a dále bioetanolové palivo schopné snižovat emise CO2 fotosyntézou v rostlinách. Je ale nutné vybrat vhodná paliva pro různé regiony i skupiny uživatelů podle specifických podmínek.
Nově vzniklá výzkumná asociace se bude zabývat technologickým výzkumem využití biomasy a také účinnou výrobou bioetanolového paliva pro automobily prostřednictvím optimalizované cirkulace vodíku, kyslíku a CO2 během výrobního procesu.
Asociace se zaměří na zlepšování technologie výroby bioetanolového paliva druhé generace a na jeho využití v autech a jiných vozidlech. Zkoumat bude také to, jak využít vysokou koncentraci kyslíku vznikajícího jako vedlejší produkt při výrobě vodíku a také CO2 vznikajícího při výrobě bioetanolového paliva.
Dalším cílem asociace je vývoj systému, který navrhne optimální kultivační metody pro maximalizaci výnosu a optimalizaci složek plodin pro výrobu bioetanolových paliv. Zaměří se také na zlepšení přesnosti produkce plodin pomocí průzkumů složení půdy a dalších metod.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.