Japonské automobilky založily od 1. července asociaci pro výzkum využití biomasy k výrobě nové generace automobilových paliv. Možnosti optimalizace výroby paliva budou společně studovat společnosti ENEOS, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota Motor a Toyota Tsusho.
Mezi možná paliva budoucnosti, která mají pomoci k dosažení uhlíkové neutrality, patří zejména vodík a syntetická paliva na bázi elektřiny z obnovitelných zdrojů energie, a dále bioetanolové palivo schopné snižovat emise CO2 fotosyntézou v rostlinách. Je ale nutné vybrat vhodná paliva pro různé regiony i skupiny uživatelů podle specifických podmínek.
Nově vzniklá výzkumná asociace se bude zabývat technologickým výzkumem využití biomasy a také účinnou výrobou bioetanolového paliva pro automobily prostřednictvím optimalizované cirkulace vodíku, kyslíku a CO2 během výrobního procesu.
Asociace se zaměří na zlepšování technologie výroby bioetanolového paliva druhé generace a na jeho využití v autech a jiných vozidlech. Zkoumat bude také to, jak využít vysokou koncentraci kyslíku vznikajícího jako vedlejší produkt při výrobě vodíku a také CO2 vznikajícího při výrobě bioetanolového paliva.
Dalším cílem asociace je vývoj systému, který navrhne optimální kultivační metody pro maximalizaci výnosu a optimalizaci složek plodin pro výrobu bioetanolových paliv. Zaměří se také na zlepšení přesnosti produkce plodin pomocí průzkumů složení půdy a dalších metod.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?