Lamborghini je součástí německého koncernu Volkswagen. Syntetická paliva by automobilce umožnila mít velmi nízké emise uhlíku, řekl Winkelmann.
Lamborghini se podobně jako jeho konkurenti - značky Ferrari, Aston Martin či McLaren - potýká s tím, jak převést své vozy na elektrický pohon, aniž by ztratily vysoký výkon. Ten totiž významně přispívá k prémiové ceně těchto luxusních sportovních aut.
"Zatím nevíme, zda bude k dispozici dostatečně velké množství tohoto paliva, aby uspokojilo potřeby všech výrobců," řekl Winkelmann. Automobilky podle něj v tomto ohledu potřebují politickou podporu.
Syntetické palivo e-fuel, v češtině někdy jako e-palivo, se vyvíjí spolu s biopalivy, aby bylo možné nadále používat upravené verze spalovacích motorů místo plošného přechodu na elektrický pohon.
Lamborghini plánuje do roku 2024 přeměnit celou svou modelovou řadu na hybridní. První plně elektrický model se očekává na konci desetiletí.