Italská automobilka Lamborghini chce mít po roce 2030 ve své nabídce dva hybridní supersporty poháněné syntetickým palivem e-fuel. Ve středu to v rozhovoru s italským deníkem Il Corriere della Sera řekl podle ČTK šéf podniku Stephan Winkelmann.
Lamborghini je součástí německého koncernu Volkswagen. Syntetická paliva by automobilce umožnila mít velmi nízké emise uhlíku, řekl Winkelmann.
Lamborghini se podobně jako jeho konkurenti - značky Ferrari, Aston Martin či McLaren - potýká s tím, jak převést své vozy na elektrický pohon, aniž by ztratily vysoký výkon. Ten totiž významně přispívá k prémiové ceně těchto luxusních sportovních aut.
"Zatím nevíme, zda bude k dispozici dostatečně velké množství tohoto paliva, aby uspokojilo potřeby všech výrobců," řekl Winkelmann. Automobilky podle něj v tomto ohledu potřebují politickou podporu.
Syntetické palivo e-fuel, v češtině někdy jako e-palivo, se vyvíjí spolu s biopalivy, aby bylo možné nadále používat upravené verze spalovacích motorů místo plošného přechodu na elektrický pohon.
Lamborghini plánuje do roku 2024 přeměnit celou svou modelovou řadu na hybridní. První plně elektrický model se očekává na konci desetiletí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?