Italská automobilka Lamborghini chce mít po roce 2030 ve své nabídce dva hybridní supersporty poháněné syntetickým palivem e-fuel. Ve středu to v rozhovoru s italským deníkem Il Corriere della Sera řekl podle ČTK šéf podniku Stephan Winkelmann.
Lamborghini je součástí německého koncernu Volkswagen. Syntetická paliva by automobilce umožnila mít velmi nízké emise uhlíku, řekl Winkelmann.
Lamborghini se podobně jako jeho konkurenti - značky Ferrari, Aston Martin či McLaren - potýká s tím, jak převést své vozy na elektrický pohon, aniž by ztratily vysoký výkon. Ten totiž významně přispívá k prémiové ceně těchto luxusních sportovních aut.
"Zatím nevíme, zda bude k dispozici dostatečně velké množství tohoto paliva, aby uspokojilo potřeby všech výrobců," řekl Winkelmann. Automobilky podle něj v tomto ohledu potřebují politickou podporu.
Syntetické palivo e-fuel, v češtině někdy jako e-palivo, se vyvíjí spolu s biopalivy, aby bylo možné nadále používat upravené verze spalovacích motorů místo plošného přechodu na elektrický pohon.
Lamborghini plánuje do roku 2024 přeměnit celou svou modelovou řadu na hybridní. První plně elektrický model se očekává na konci desetiletí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?