Italská automobilka Lamborghini chce mít po roce 2030 ve své nabídce dva hybridní supersporty poháněné syntetickým palivem e-fuel. Ve středu to v rozhovoru s italským deníkem Il Corriere della Sera řekl podle ČTK šéf podniku Stephan Winkelmann.
Lamborghini je součástí německého koncernu Volkswagen. Syntetická paliva by automobilce umožnila mít velmi nízké emise uhlíku, řekl Winkelmann.
Lamborghini se podobně jako jeho konkurenti - značky Ferrari, Aston Martin či McLaren - potýká s tím, jak převést své vozy na elektrický pohon, aniž by ztratily vysoký výkon. Ten totiž významně přispívá k prémiové ceně těchto luxusních sportovních aut.
"Zatím nevíme, zda bude k dispozici dostatečně velké množství tohoto paliva, aby uspokojilo potřeby všech výrobců," řekl Winkelmann. Automobilky podle něj v tomto ohledu potřebují politickou podporu.
Syntetické palivo e-fuel, v češtině někdy jako e-palivo, se vyvíjí spolu s biopalivy, aby bylo možné nadále používat upravené verze spalovacích motorů místo plošného přechodu na elektrický pohon.
Lamborghini plánuje do roku 2024 přeměnit celou svou modelovou řadu na hybridní. První plně elektrický model se očekává na konci desetiletí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?