Nový hybridní pohon Volva údajně převyšuje průměrný denní dojezd na jedno nabití

Modernizace Volva XC60 se na vzhledu projeví pouze na masce a nárazníky, největší změny zaznamenal infotainment
Modernizace Volva XC60 se na vzhledu projeví pouze na masce a nárazníky, největší změny zaznamenal infotainment, foto: Volvo
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 9. září 2021 00:37
Sdílej:

Společnost Volvo Cars představila pro své modely řady 60 a 90 nové vylepšené plug-in hybridní pohonné ústrojí Recharge, mezi jehož přednosti patří výrazně delší dojezd, který je doprovázen nižšími emisemi CO2, vyšším výkonem a lepší ovladatelností.

Nová, vylepšená hybridní pohonná jednotka automobilky Volvo Cars nabízí v čistě elektrickém režimu předpokládaný dojezd až 90 kilometrů na jedno nabití. Vzhledem k faktu, že majitelé prémiových vozů najedou ve všední dny v průměru méně než 50 kilometrů, většina řidičů využívajících vozy Volvo nabíjené v domácích podmínkách získá možnost absolvovat v novém plug-in hybridním volvu své každodenní dojíždění jen s elektrickým pohonem.

Mezi nejzásadnější změny k lepšímu patří nový akumulátor podporující dlouhý dojezd, jehož součástí je třetí vrstva článků zvyšující nominální kapacitu akumulátoru z 11,6 kWh na 18,8 kWh, a také silnější elektromotor, který nyní nabízí výkon 145 koní. Díky zvýšení výkonu elektrického agregátu činí celkový kombinovaný výkon 350 koní u varianty Recharge T6 a 455 koní u modelů Recharge T8. Druhá motorizace dělá z daných vozů nejsilnější automobily Volvo, které kdy byly vyráběny. Kromě nové pohonné jednotky se mohou některé modely pochlubit i dalšími vylepšeními, jako je například ovládání jedním pedálem.

Vyšší kapacita akumulátoru v praxi umožní většímu počtu řidičů využívat primárně čistě elektrický režim jízdy, přičemž má nový pohonný agregát podle odhadů automobilky potenciál snížit emise CO2 až o 50 % (podle metodiky WLTP).

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?