Španělská společnost představila na své Výroční tiskové konferenci 2021 ambiciózní plán s označením „Future Fast Forward“, který povede k elektrifikaci automobilového průmyslu ve Španělsku. Klíčovou součástí tohoto plánu je výroba městských elektromobilů ve Španělsku od roku 2025.
Předseda představenstva společnosti SEAT S.A. Wayne Griffiths vysvětlil, že „od roku 2025 chceme ve Španělsku vyrábět elektromobily. Naší ambicí je vyrábět v Martorellu více než 500 000 městských elektromobilů ročně i pro koncern Volkswagen, ale potřebujeme k tomu jasnou podporu Evropské komise“.
SEAT S.A. hodlá nejen vyrábět elektromobily, ale také vést vývoj celého projektu v rámci koncernu Volkswagen. „Plánujeme transformaci našeho technického centra, které je jediným svého druhu v jižní Evropě. Jedná se o zásadní výzkumné a vývojové středisko v tomto regionu,“ řekl Griffiths. „Jsme přesvědčeni o tom, že to je součástí naší odpovědnosti za elektrifikaci Španělska. Před 70 lety jsme postavili tuto zemi na kola. Naším cílem je nyní postavit Španělsko na elektricky poháněná kola.“
Městský elektromobil je obrovským projektem z hlediska potenciálního objemu výroby. Jedná se o důležitý milník na cestě k trvalé udržitelnosti a v boji proti změně klimatu. Jeho cílem je stát se motorem transformace španělského automobilového průmyslu.
„Vypracovali jsme plán, spolupracujeme se správnými partnery a obecně jsme připraveni investovat. Záměrem tohoto projektu je stát se motorem transformace španělského automobilového průmyslu. Koncern Volkswagen potřebuje pro tento mezioborový a celonárodní plán podporu španělské vlády a Komise EU, na jejímž základě bude možné přijmout konečné rozhodnutí o jeho realizaci,“ zdůraznil Griffiths.
Španělsko má jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě velkou odpovědnost za dosažení cílů Zelené dohody pro Evropu do roku 2030. Projekt proto zahrnuje vybudování elektromobilového ekosystému, podporu poptávky a rozvoj veřejné nabíjecí infrastruktury. Dalším krokem bude lokalizace dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů včetně akumulátorového systému.
Zajímavá je na této zprávě ale především změna koncepce pro zásadní změnu mobility nejen ve Španělsku, ale v Evropě jako takové. Počáteční nadšení a sliby některých výrobců nahrazuje, s aktuálním střízlivěním v důsledku nezájmu zákazníků o elektromobily, volání nejen o splnění plánů tzv. udržitelné mobility obrovskými investicemi, ale současně volání po zárukách ze strany EU a především dotacích, aby investice nebyly ve svém finále nakonec likvidační...