SEAT dnes oznámil, že v roce 2025 uvede na trh městský elektromobil. SEAT s tímto vozem vstoupí do segmentu s cenovým rozsahem od 20 000 do 25 000 eur, který je zásadní pro zajištění cenové dostupnosti elektromobility pro širokou veřejnost i pro splnění cílů Zelené dohody.
Španělská společnost představila na své Výroční tiskové konferenci 2021 ambiciózní plán s označením „Future Fast Forward“, který povede k elektrifikaci automobilového průmyslu ve Španělsku. Klíčovou součástí tohoto plánu je výroba městských elektromobilů ve Španělsku od roku 2025.
Předseda představenstva společnosti SEAT S.A. Wayne Griffiths vysvětlil, že „od roku 2025 chceme ve Španělsku vyrábět elektromobily. Naší ambicí je vyrábět v Martorellu více než 500 000 městských elektromobilů ročně i pro koncern Volkswagen, ale potřebujeme k tomu jasnou podporu Evropské komise“.
SEAT S.A. hodlá nejen vyrábět elektromobily, ale také vést vývoj celého projektu v rámci koncernu Volkswagen. „Plánujeme transformaci našeho technického centra, které je jediným svého druhu v jižní Evropě. Jedná se o zásadní výzkumné a vývojové středisko v tomto regionu,“ řekl Griffiths. „Jsme přesvědčeni o tom, že to je součástí naší odpovědnosti za elektrifikaci Španělska. Před 70 lety jsme postavili tuto zemi na kola. Naším cílem je nyní postavit Španělsko na elektricky poháněná kola.“
Městský elektromobil je obrovským projektem z hlediska potenciálního objemu výroby. Jedná se o důležitý milník na cestě k trvalé udržitelnosti a v boji proti změně klimatu. Jeho cílem je stát se motorem transformace španělského automobilového průmyslu.
„Vypracovali jsme plán, spolupracujeme se správnými partnery a obecně jsme připraveni investovat. Záměrem tohoto projektu je stát se motorem transformace španělského automobilového průmyslu. Koncern Volkswagen potřebuje pro tento mezioborový a celonárodní plán podporu španělské vlády a Komise EU, na jejímž základě bude možné přijmout konečné rozhodnutí o jeho realizaci,“ zdůraznil Griffiths.
Španělsko má jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě velkou odpovědnost za dosažení cílů Zelené dohody pro Evropu do roku 2030. Projekt proto zahrnuje vybudování elektromobilového ekosystému, podporu poptávky a rozvoj veřejné nabíjecí infrastruktury. Dalším krokem bude lokalizace dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů včetně akumulátorového systému.
Zajímavá je na této zprávě ale především změna koncepce pro zásadní změnu mobility nejen ve Španělsku, ale v Evropě jako takové. Počáteční nadšení a sliby některých výrobců nahrazuje, s aktuálním střízlivěním v důsledku nezájmu zákazníků o elektromobily, volání nejen o splnění plánů tzv. udržitelné mobility obrovskými investicemi, ale současně volání po zárukách ze strany EU a především dotacích, aby investice nebyly ve svém finále nakonec likvidační...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?