SEAT dnes oznámil, že v roce 2025 uvede na trh městský elektromobil. SEAT s tímto vozem vstoupí do segmentu s cenovým rozsahem od 20 000 do 25 000 eur, který je zásadní pro zajištění cenové dostupnosti elektromobility pro širokou veřejnost i pro splnění cílů Zelené dohody.
Španělská společnost představila na své Výroční tiskové konferenci 2021 ambiciózní plán s označením „Future Fast Forward“, který povede k elektrifikaci automobilového průmyslu ve Španělsku. Klíčovou součástí tohoto plánu je výroba městských elektromobilů ve Španělsku od roku 2025.
Předseda představenstva společnosti SEAT S.A. Wayne Griffiths vysvětlil, že „od roku 2025 chceme ve Španělsku vyrábět elektromobily. Naší ambicí je vyrábět v Martorellu více než 500 000 městských elektromobilů ročně i pro koncern Volkswagen, ale potřebujeme k tomu jasnou podporu Evropské komise“.
SEAT S.A. hodlá nejen vyrábět elektromobily, ale také vést vývoj celého projektu v rámci koncernu Volkswagen. „Plánujeme transformaci našeho technického centra, které je jediným svého druhu v jižní Evropě. Jedná se o zásadní výzkumné a vývojové středisko v tomto regionu,“ řekl Griffiths. „Jsme přesvědčeni o tom, že to je součástí naší odpovědnosti za elektrifikaci Španělska. Před 70 lety jsme postavili tuto zemi na kola. Naším cílem je nyní postavit Španělsko na elektricky poháněná kola.“
Městský elektromobil je obrovským projektem z hlediska potenciálního objemu výroby. Jedná se o důležitý milník na cestě k trvalé udržitelnosti a v boji proti změně klimatu. Jeho cílem je stát se motorem transformace španělského automobilového průmyslu.
„Vypracovali jsme plán, spolupracujeme se správnými partnery a obecně jsme připraveni investovat. Záměrem tohoto projektu je stát se motorem transformace španělského automobilového průmyslu. Koncern Volkswagen potřebuje pro tento mezioborový a celonárodní plán podporu španělské vlády a Komise EU, na jejímž základě bude možné přijmout konečné rozhodnutí o jeho realizaci,“ zdůraznil Griffiths.
Španělsko má jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě velkou odpovědnost za dosažení cílů Zelené dohody pro Evropu do roku 2030. Projekt proto zahrnuje vybudování elektromobilového ekosystému, podporu poptávky a rozvoj veřejné nabíjecí infrastruktury. Dalším krokem bude lokalizace dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů včetně akumulátorového systému.
Zajímavá je na této zprávě ale především změna koncepce pro zásadní změnu mobility nejen ve Španělsku, ale v Evropě jako takové. Počáteční nadšení a sliby některých výrobců nahrazuje, s aktuálním střízlivěním v důsledku nezájmu zákazníků o elektromobily, volání nejen o splnění plánů tzv. udržitelné mobility obrovskými investicemi, ale současně volání po zárukách ze strany EU a především dotacích, aby investice nebyly ve svém finále nakonec likvidační...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.