V listopadu do toho ekologicky smýšlející řidiči šlápli naplno

AutoRoad.cz, 14. prosince 2020, 18:30 Google+

V období leden-listopad 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 182 638 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 48 570 registrací méně, tj. -21 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v letošním roce největší zájem o automobily s externím dobíjením.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Superb iV

Škoda Superb iV | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Registrace nových osobních automobilů v období leden-listopad 2020 představuje 2 103 BEV vozidel (bateriové elektrické) - meziročně +198 %, 1 615 PHEV vozidel (plug-in hybrid) - meziročně +277 %, 1 183 CNG vozidel (stlačený zemní plyn) - meziročně -29 %, 1 058 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn) - meziročně +162 %.

Jen v listopadu bylo registrováno 492 EV vozidel (215 BEV, 277 PHEV), 277 registrací plug-in hybridních vozidel bylo historicky nejvíce. Z uvedeného počtu si 144 registrací, tj. 52 %, připsala Škoda, která evidovala 75 Superbů a 69 Octavií, se 17 registracemi následoval Hyundai Ioniq, 14 Volkswagen Golf, 11 Mercedes-Benz A, 10 Volvo XC90.

img-responsive

Hyundai Ioniq Plug-in | foto: Hyundai

„Za 11 měsíců letošního roku bylo registrováno 3 718 osobních elektrických (EV s externím dobíjením) a 2 241 plynových vozidel (GV, CNG a LPG). Pokud se na elektrická a plynová vozidla podíváme v součtu, dojdeme k závěru, že podíl EV vs. GV se v posledních letech zvyšuje ve prospěch EV. Zatímco v roce 2018 se EV na těchto registracích podílela 26 % a v loňském roce 36 %, letos činí zatím tento podíl 62 %. Dlouhodobě, od ledna 2018 do listopadu 2020, bylo registrováno 6 z 10 elektrických vozidel bateriových (BEV), zbylá 4 pak byla plug-in hybridní (PHEV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní elektrická vozidla, 43 % všech těchto registrací eviduje Škoda, 10 % Tesla a 9 % Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 2 241 vozidel, z toho 1 183 CNG a 1 058 LPG vozidel. V součtu je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda (CNG) a Dacia (LPG).“

Škoda – BEV:PHEV=51:49 %
Celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 11 měsících registrovala celkem 1 605 osobních vozidel s externím dobíjením (811 BEV + 794 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 43 %. Celkem 364 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (10 %), 329 registrací (307 BEV + 22 PHEV) pak patřilo Hyundai (9 %). Následovaly BMW (203), Volkswagen (176), Mercedes-Benz (175), Volvo (160), Renault (126) a další.

Plynová vozidla: Každá 9. registrovaná Dacia na LPG
Vozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 183 registrací, meziročně o 29 % méně. 78 % těchto vozidel byly Škody, následoval Volkswagen (11 %) a Seat (10 %). Z uvedeného je zřejmá převaha tzv. „koncernových“ vozidel.

Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 91 % z těchto vozidel registrovala Dacia (959), 65 Renault a 34 vozidel Fiat.

Vytisknout

Diskuze: V listopadu do toho ekologicky smýšlející řidiči šlápli naplno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia

Škoda Octavia je autem, které chtějí Švýcaři nejvíc

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud