V období leden-listopad 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 182 638 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 48 570 registrací méně, tj. -21 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v letošním roce největší zájem o automobily s externím dobíjením.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-listopad 2020 představuje 2 103 BEV vozidel (bateriové elektrické) - meziročně +198 %, 1 615 PHEV vozidel (plug-in hybrid) - meziročně +277 %, 1 183 CNG vozidel (stlačený zemní plyn) - meziročně -29 %, 1 058 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn) - meziročně +162 %.
Jen v listopadu bylo registrováno 492 EV vozidel (215 BEV, 277 PHEV), 277 registrací plug-in hybridních vozidel bylo historicky nejvíce. Z uvedeného počtu si 144 registrací, tj. 52 %, připsala Škoda, která evidovala 75 Superbů a 69 Octavií, se 17 registracemi následoval Hyundai Ioniq, 14 Volkswagen Golf, 11 Mercedes-Benz A, 10 Volvo XC90.
„Za 11 měsíců letošního roku bylo registrováno 3 718 osobních elektrických (EV s externím dobíjením) a 2 241 plynových vozidel (GV, CNG a LPG). Pokud se na elektrická a plynová vozidla podíváme v součtu, dojdeme k závěru, že podíl EV vs. GV se v posledních letech zvyšuje ve prospěch EV. Zatímco v roce 2018 se EV na těchto registracích podílela 26 % a v loňském roce 36 %, letos činí zatím tento podíl 62 %. Dlouhodobě, od ledna 2018 do listopadu 2020, bylo registrováno 6 z 10 elektrických vozidel bateriových (BEV), zbylá 4 pak byla plug-in hybridní (PHEV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní elektrická vozidla, 43 % všech těchto registrací eviduje Škoda, 10 % Tesla a 9 % Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 2 241 vozidel, z toho 1 183 CNG a 1 058 LPG vozidel. V součtu je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda (CNG) a Dacia (LPG).“
Škoda – BEV:PHEV=51:49 %Celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 11 měsících registrovala celkem 1 605 osobních vozidel s externím dobíjením (811 BEV + 794 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 43 %. Celkem 364 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (10 %), 329 registrací (307 BEV + 22 PHEV) pak patřilo Hyundai (9 %). Následovaly BMW (203), Volkswagen (176), Mercedes-Benz (175), Volvo (160), Renault (126) a další.
Plynová vozidla: Každá 9. registrovaná Dacia na LPGVozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 183 registrací, meziročně o 29 % méně. 78 % těchto vozidel byly Škody, následoval Volkswagen (11 %) a Seat (10 %). Z uvedeného je zřejmá převaha tzv. „koncernových“ vozidel.
Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 91 % z těchto vozidel registrovala Dacia (959), 65 Renault a 34 vozidel Fiat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?