V listopadu do toho ekologicky smýšlející řidiči šlápli naplno

Škoda Superb iV
Škoda Superb iV, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 14. prosince 2020 18:30
Sdílej:

V období leden-listopad 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 182 638 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 48 570 registrací méně, tj. -21 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v letošním roce největší zájem o automobily s externím dobíjením.

Registrace nových osobních automobilů v období leden-listopad 2020 představuje 2 103 BEV vozidel (bateriové elektrické) - meziročně +198 %, 1 615 PHEV vozidel (plug-in hybrid) - meziročně +277 %, 1 183 CNG vozidel (stlačený zemní plyn) - meziročně -29 %, 1 058 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn) - meziročně +162 %.

Jen v listopadu bylo registrováno 492 EV vozidel (215 BEV, 277 PHEV), 277 registrací plug-in hybridních vozidel bylo historicky nejvíce. Z uvedeného počtu si 144 registrací, tj. 52 %, připsala Škoda, která evidovala 75 Superbů a 69 Octavií, se 17 registracemi následoval Hyundai Ioniq, 14 Volkswagen Golf, 11 Mercedes-Benz A, 10 Volvo XC90.

„Za 11 měsíců letošního roku bylo registrováno 3 718 osobních elektrických (EV s externím dobíjením) a 2 241 plynových vozidel (GV, CNG a LPG). Pokud se na elektrická a plynová vozidla podíváme v součtu, dojdeme k závěru, že podíl EV vs. GV se v posledních letech zvyšuje ve prospěch EV. Zatímco v roce 2018 se EV na těchto registracích podílela 26 % a v loňském roce 36 %, letos činí zatím tento podíl 62 %. Dlouhodobě, od ledna 2018 do listopadu 2020, bylo registrováno 6 z 10 elektrických vozidel bateriových (BEV), zbylá 4 pak byla plug-in hybridní (PHEV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní elektrická vozidla, 43 % všech těchto registrací eviduje Škoda, 10 % Tesla a 9 % Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 2 241 vozidel, z toho 1 183 CNG a 1 058 LPG vozidel. V součtu je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda (CNG) a Dacia (LPG).“

Škoda – BEV:PHEV=51:49 %Celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 11 měsících registrovala celkem 1 605 osobních vozidel s externím dobíjením (811 BEV + 794 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 43 %. Celkem 364 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (10 %), 329 registrací (307 BEV + 22 PHEV) pak patřilo Hyundai (9 %). Následovaly BMW (203), Volkswagen (176), Mercedes-Benz (175), Volvo (160), Renault (126) a další.

Plynová vozidla: Každá 9. registrovaná Dacia na LPGVozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 183 registrací, meziročně o 29 % méně. 78 % těchto vozidel byly Škody, následoval Volkswagen (11 %) a Seat (10 %). Z uvedeného je zřejmá převaha tzv. „koncernových“ vozidel.

Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 91 % z těchto vozidel registrovala Dacia (959), 65 Renault a 34 vozidel Fiat.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.