V období leden-listopad 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 182 638 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 48 570 registrací méně, tj. -21 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v letošním roce největší zájem o automobily s externím dobíjením.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-listopad 2020 představuje 2 103 BEV vozidel (bateriové elektrické) - meziročně +198 %, 1 615 PHEV vozidel (plug-in hybrid) - meziročně +277 %, 1 183 CNG vozidel (stlačený zemní plyn) - meziročně -29 %, 1 058 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn) - meziročně +162 %.
Jen v listopadu bylo registrováno 492 EV vozidel (215 BEV, 277 PHEV), 277 registrací plug-in hybridních vozidel bylo historicky nejvíce. Z uvedeného počtu si 144 registrací, tj. 52 %, připsala Škoda, která evidovala 75 Superbů a 69 Octavií, se 17 registracemi následoval Hyundai Ioniq, 14 Volkswagen Golf, 11 Mercedes-Benz A, 10 Volvo XC90.
„Za 11 měsíců letošního roku bylo registrováno 3 718 osobních elektrických (EV s externím dobíjením) a 2 241 plynových vozidel (GV, CNG a LPG). Pokud se na elektrická a plynová vozidla podíváme v součtu, dojdeme k závěru, že podíl EV vs. GV se v posledních letech zvyšuje ve prospěch EV. Zatímco v roce 2018 se EV na těchto registracích podílela 26 % a v loňském roce 36 %, letos činí zatím tento podíl 62 %. Dlouhodobě, od ledna 2018 do listopadu 2020, bylo registrováno 6 z 10 elektrických vozidel bateriových (BEV), zbylá 4 pak byla plug-in hybridní (PHEV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní elektrická vozidla, 43 % všech těchto registrací eviduje Škoda, 10 % Tesla a 9 % Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 2 241 vozidel, z toho 1 183 CNG a 1 058 LPG vozidel. V součtu je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda (CNG) a Dacia (LPG).“
Škoda – BEV:PHEV=51:49 %Celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 11 měsících registrovala celkem 1 605 osobních vozidel s externím dobíjením (811 BEV + 794 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 43 %. Celkem 364 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (10 %), 329 registrací (307 BEV + 22 PHEV) pak patřilo Hyundai (9 %). Následovaly BMW (203), Volkswagen (176), Mercedes-Benz (175), Volvo (160), Renault (126) a další.
Plynová vozidla: Každá 9. registrovaná Dacia na LPGVozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 183 registrací, meziročně o 29 % méně. 78 % těchto vozidel byly Škody, následoval Volkswagen (11 %) a Seat (10 %). Z uvedeného je zřejmá převaha tzv. „koncernových“ vozidel.
Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 91 % z těchto vozidel registrovala Dacia (959), 65 Renault a 34 vozidel Fiat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?