V období leden-říjen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 165 154 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 45 891 registrací méně, tj. -22 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v letošním roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. Meziročně je registrováno také více LPG vozidel, naopak 29% pokles je evidován u CNG vozidel.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-říjen 2020:1 888 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +191 %1 338 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +313 %1 087 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -28 %874 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +119 %
„V deseti měsících bylo registrováno 3 226 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 976 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 888 bateriových elektrických (BEV; 59 %) a 1 338 plug-in hybridů (PHEV; 41 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní EV vozidla, z toho 8 jich registrovalo více než 100 vozidel, nejvíce registrací eviduje Škoda, Tesla a Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 1 961 vozidel, z toho 1 087 CNG a 874 LPG vozidel. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda a Dacia.“
85 % registrací EV vozidel pro 8 automobilekJak je uvedeno výše, celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 10 měsících registrovala celkem 1 382 osobních vozidel s externím dobíjením (732 BEV + 650 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 43 %. Celkem 357 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 296 registrací (291 BEV + 5 PHEV) pak patřilo Hyundai (9 %). Následovaly BMW (189), Volkswagen (146), Volvo (144), Mercedes-Benz (115), Renault (113) a další.
Plynová vozidla: Škoda (CNG) a Dacia (LPG)Vozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 087 registrací, meziročně o 28 % méně. Tři ze čtyř těchto vozidel byly Škody (77 %), následoval Volkswagen (11 %) a Seat (11 %). Z uvedeného je zřejmá převaha „koncernových“ vozidel. Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky. 93 % z těchto vozidel registrovala Dacia (809), 40 Renault a 25 Fiat.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.