V období leden-říjen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 165 154 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 45 891 registrací méně, tj. -22 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v letošním roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. Meziročně je registrováno také více LPG vozidel, naopak 29% pokles je evidován u CNG vozidel.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-říjen 2020:1 888 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +191 %1 338 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +313 %1 087 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -28 %874 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +119 %
„V deseti měsících bylo registrováno 3 226 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 976 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 888 bateriových elektrických (BEV; 59 %) a 1 338 plug-in hybridů (PHEV; 41 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní EV vozidla, z toho 8 jich registrovalo více než 100 vozidel, nejvíce registrací eviduje Škoda, Tesla a Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 1 961 vozidel, z toho 1 087 CNG a 874 LPG vozidel. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda a Dacia.“
85 % registrací EV vozidel pro 8 automobilekJak je uvedeno výše, celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 10 měsících registrovala celkem 1 382 osobních vozidel s externím dobíjením (732 BEV + 650 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 43 %. Celkem 357 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 296 registrací (291 BEV + 5 PHEV) pak patřilo Hyundai (9 %). Následovaly BMW (189), Volkswagen (146), Volvo (144), Mercedes-Benz (115), Renault (113) a další.
Plynová vozidla: Škoda (CNG) a Dacia (LPG)Vozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 087 registrací, meziročně o 28 % méně. Tři ze čtyř těchto vozidel byly Škody (77 %), následoval Volkswagen (11 %) a Seat (11 %). Z uvedeného je zřejmá převaha „koncernových“ vozidel. Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky. 93 % z těchto vozidel registrovala Dacia (809), 40 Renault a 25 Fiat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.