V období leden-říjen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 165 154 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 45 891 registrací méně, tj. -22 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v letošním roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. Meziročně je registrováno také více LPG vozidel, naopak 29% pokles je evidován u CNG vozidel.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-říjen 2020:1 888 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +191 %1 338 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +313 %1 087 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -28 %874 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +119 %
„V deseti měsících bylo registrováno 3 226 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 976 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 888 bateriových elektrických (BEV; 59 %) a 1 338 plug-in hybridů (PHEV; 41 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní EV vozidla, z toho 8 jich registrovalo více než 100 vozidel, nejvíce registrací eviduje Škoda, Tesla a Hyundai. Plynových vozidel bylo registrováno 1 961 vozidel, z toho 1 087 CNG a 874 LPG vozidel. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo 7 automobilek, nejvíce Škoda a Dacia.“
85 % registrací EV vozidel pro 8 automobilekJak je uvedeno výše, celkem 8 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 10 měsících registrovala celkem 1 382 osobních vozidel s externím dobíjením (732 BEV + 650 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 43 %. Celkem 357 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 296 registrací (291 BEV + 5 PHEV) pak patřilo Hyundai (9 %). Následovaly BMW (189), Volkswagen (146), Volvo (144), Mercedes-Benz (115), Renault (113) a další.
Plynová vozidla: Škoda (CNG) a Dacia (LPG)Vozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 1 087 registrací, meziročně o 28 % méně. Tři ze čtyř těchto vozidel byly Škody (77 %), následoval Volkswagen (11 %) a Seat (11 %). Z uvedeného je zřejmá převaha „koncernových“ vozidel. Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky. 93 % z těchto vozidel registrovala Dacia (809), 40 Renault a 25 Fiat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?