Sébastien Loeb po svém výpadku na letošní Rally Dakar lituje skutečnosti, že mu zřejmě poslední možnost vyhrát slavnou pouštní rally protekla mezi prsty. Francouz vyhrál čtvrtou etapu, ale v páté musel odstoupit poté, co přistál v díře mezi dunami. Do ní se dostal, když se snažil přejet vrchol jedné z dun.
Po třech hodinách se sice auto podařilo vyprostit, ale Daniel Elena utrpěl zranění zad, a tak posádka musela odstoupit. Před letošním Dakarem ale Loeb řekl, že má poslední šanci na to, aby zde vyhrál. Teď 43 letý jezdec přiznává, že jeho šance na to, že se zařadí na seznam vítězů Dakaru jsou zřejmě u konce.
"Možná, protože aktuálně se již neplánuji vrátit. Budu pokračovat s Peugeotem v jiné disciplině - v rallycrossu. Takže teď již nemám šanci vyhrát Dakar," smutní legenda WRC.
Před svým odstoupením Loeb zapadl, pak ale následoval stopy jiných jezdců. "Pak jsme se ale dostali na horizont, kde jiný soupeř zůstal zaseknutý na vrcholu duny. Proto jsem zahnul doprava, abych se mu vyhnul. Jenže hned za vrcholem byla díra, tu jsem neviděl," popisuje nehodu Sébastien.
"Pak už jsme mohli jenom čekat na servisní kamion až nás dopraví do servisu. Daniel měl velké bolesti, dokonce jsme do bivaku jeli velmi pomalu, aby ho to bolelo co nejméně. Vzhledem k Danielovým zraněním nezbylo nic jiného než odstoupit."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.