Sébastien Loeb po svém výpadku na letošní Rally Dakar lituje skutečnosti, že mu zřejmě poslední možnost vyhrát slavnou pouštní rally protekla mezi prsty. Francouz vyhrál čtvrtou etapu, ale v páté musel odstoupit poté, co přistál v díře mezi dunami. Do ní se dostal, když se snažil přejet vrchol jedné z dun.
Po třech hodinách se sice auto podařilo vyprostit, ale Daniel Elena utrpěl zranění zad, a tak posádka musela odstoupit. Před letošním Dakarem ale Loeb řekl, že má poslední šanci na to, aby zde vyhrál. Teď 43 letý jezdec přiznává, že jeho šance na to, že se zařadí na seznam vítězů Dakaru jsou zřejmě u konce.
"Možná, protože aktuálně se již neplánuji vrátit. Budu pokračovat s Peugeotem v jiné disciplině - v rallycrossu. Takže teď již nemám šanci vyhrát Dakar," smutní legenda WRC.
Před svým odstoupením Loeb zapadl, pak ale následoval stopy jiných jezdců. "Pak jsme se ale dostali na horizont, kde jiný soupeř zůstal zaseknutý na vrcholu duny. Proto jsem zahnul doprava, abych se mu vyhnul. Jenže hned za vrcholem byla díra, tu jsem neviděl," popisuje nehodu Sébastien.
"Pak už jsme mohli jenom čekat na servisní kamion až nás dopraví do servisu. Daniel měl velké bolesti, dokonce jsme do bivaku jeli velmi pomalu, aby ho to bolelo co nejméně. Vzhledem k Danielovým zraněním nezbylo nic jiného než odstoupit."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.