Sébastien Loeb po svém výpadku na letošní Rally Dakar lituje skutečnosti, že mu zřejmě poslední možnost vyhrát slavnou pouštní rally protekla mezi prsty. Francouz vyhrál čtvrtou etapu, ale v páté musel odstoupit poté, co přistál v díře mezi dunami. Do ní se dostal, když se snažil přejet vrchol jedné z dun.
Po třech hodinách se sice auto podařilo vyprostit, ale Daniel Elena utrpěl zranění zad, a tak posádka musela odstoupit. Před letošním Dakarem ale Loeb řekl, že má poslední šanci na to, aby zde vyhrál. Teď 43 letý jezdec přiznává, že jeho šance na to, že se zařadí na seznam vítězů Dakaru jsou zřejmě u konce.
"Možná, protože aktuálně se již neplánuji vrátit. Budu pokračovat s Peugeotem v jiné disciplině - v rallycrossu. Takže teď již nemám šanci vyhrát Dakar," smutní legenda WRC.
Před svým odstoupením Loeb zapadl, pak ale následoval stopy jiných jezdců. "Pak jsme se ale dostali na horizont, kde jiný soupeř zůstal zaseknutý na vrcholu duny. Proto jsem zahnul doprava, abych se mu vyhnul. Jenže hned za vrcholem byla díra, tu jsem neviděl," popisuje nehodu Sébastien.
"Pak už jsme mohli jenom čekat na servisní kamion až nás dopraví do servisu. Daniel měl velké bolesti, dokonce jsme do bivaku jeli velmi pomalu, aby ho to bolelo co nejméně. Vzhledem k Danielovým zraněním nezbylo nic jiného než odstoupit."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.