Nasser Al-Attiyah už v rámci FIA Cross-Country série letos jezdí s Toyotou Hilux a navíc s ní získal titul. S japonskými vozy bude Katařan startovat také v roce 2017.
Před Dakarem 2017 došlo k velkým úpravám speciálů Toyota Hilux - nově budou mít speciály Hilux poháněnou pouze jednu nápravu a motor se přesunul do centrální části šasi. Nová verze Hiluxu tak bude profitovat z až o 600 kg nižší váhy ve srovnání se svoji 4x4 verzí (1300 kg contre 1915 kg). Navíc může použít větší zdvih a díky němu také větší propružení, které by mělo být srovnatelné s tím, které používá Peugeot u svých speciálů 2008 DKR.
Navíc mohou Toyoty nasadit větší pneumatiky a také systém automatického dofukování pneumatik z kokpitu vozu. Pokud jde o motor, tak Toyota zůstává u atmosferického V8 s restriktorem 38 mm.
Změny však nebudou pouze na straně vozu - také tým se podstatně mění. K japonsko-jihoafrického týmu totiž přichází dvojnásobný vítěz Rally Dakar, Nasser Al-Attiyah se svým navigátorem, Matthieu Baumelem. Katařan v týmu doplní stávající dvojici jezdců Giniel De Villiers a Leeroy Poulter.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.