Nasser Al-Attiyah už v rámci FIA Cross-Country série letos jezdí s Toyotou Hilux a navíc s ní získal titul. S japonskými vozy bude Katařan startovat také v roce 2017.
Před Dakarem 2017 došlo k velkým úpravám speciálů Toyota Hilux - nově budou mít speciály Hilux poháněnou pouze jednu nápravu a motor se přesunul do centrální části šasi. Nová verze Hiluxu tak bude profitovat z až o 600 kg nižší váhy ve srovnání se svoji 4x4 verzí (1300 kg contre 1915 kg). Navíc může použít větší zdvih a díky němu také větší propružení, které by mělo být srovnatelné s tím, které používá Peugeot u svých speciálů 2008 DKR.
Navíc mohou Toyoty nasadit větší pneumatiky a také systém automatického dofukování pneumatik z kokpitu vozu. Pokud jde o motor, tak Toyota zůstává u atmosferického V8 s restriktorem 38 mm.
Změny však nebudou pouze na straně vozu - také tým se podstatně mění. K japonsko-jihoafrického týmu totiž přichází dvojnásobný vítěz Rally Dakar, Nasser Al-Attiyah se svým navigátorem, Matthieu Baumelem. Katařan v týmu doplní stávající dvojici jezdců Giniel De Villiers a Leeroy Poulter.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.