Sen o druhém dakarském vítězství se Carlosu Sainzovi rozplynul. V 10. etapě došlo k fatálnímu poškození převodovky u jeho Peugeotu 2008 DKR 16, což Španěla vyřadilo ze soutěže. Vůz byl sice ještě servisním kamionem týmu Peugeot dotažen do bivaku, ale ani mechanici s ním už nic nenadělali.
Vůz se startovním číslem 303 musel ze soutěže odstoupit poté, co se pouhých 30 kilometrů před cílem 10. etapy rozbila jeho převodovka. "Převodovka je u Peugeotu 2008 DKR16 integrovaná jako nosná část podvozku.
Obávám se proto, že nebude možné vůz opravit," obával se už v dunách pouště Fiambala jezdec. Mechanici v bivaku provedli průkum rozbitého vozu a zjištili, že je prakticky neopravitelný. "Jsem samozřejmě zklamaný - myslím, že je to normální. Na druhou stranu jsem i povzbuzený.
Nelze srovnávat okolnosti letošního a loňského ročníku. Letos jsme byli hned od začátku konkurenceschopní a bojovali na čele soutěže. Do dnešní etapy [10.] jsme vstupovali z prvního místa. Ale tak to je. Když se podíváte, jak je auto konkurenceschopné, pak Peugeot může být hrdý na odvedený výkon."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?