Sen o druhém dakarském vítězství se Carlosu Sainzovi rozplynul. V 10. etapě došlo k fatálnímu poškození převodovky u jeho Peugeotu 2008 DKR 16, což Španěla vyřadilo ze soutěže. Vůz byl sice ještě servisním kamionem týmu Peugeot dotažen do bivaku, ale ani mechanici s ním už nic nenadělali.
Vůz se startovním číslem 303 musel ze soutěže odstoupit poté, co se pouhých 30 kilometrů před cílem 10. etapy rozbila jeho převodovka. "Převodovka je u Peugeotu 2008 DKR16 integrovaná jako nosná část podvozku.
Obávám se proto, že nebude možné vůz opravit," obával se už v dunách pouště Fiambala jezdec. Mechanici v bivaku provedli průkum rozbitého vozu a zjištili, že je prakticky neopravitelný. "Jsem samozřejmě zklamaný - myslím, že je to normální. Na druhou stranu jsem i povzbuzený.
Nelze srovnávat okolnosti letošního a loňského ročníku. Letos jsme byli hned od začátku konkurenceschopní a bojovali na čele soutěže. Do dnešní etapy [10.] jsme vstupovali z prvního místa. Ale tak to je. Když se podíváte, jak je auto konkurenceschopné, pak Peugeot může být hrdý na odvedený výkon."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?