Sen o druhém dakarském vítězství se Carlosu Sainzovi rozplynul. V 10. etapě došlo k fatálnímu poškození převodovky u jeho Peugeotu 2008 DKR 16, což Španěla vyřadilo ze soutěže. Vůz byl sice ještě servisním kamionem týmu Peugeot dotažen do bivaku, ale ani mechanici s ním už nic nenadělali.
Vůz se startovním číslem 303 musel ze soutěže odstoupit poté, co se pouhých 30 kilometrů před cílem 10. etapy rozbila jeho převodovka. "Převodovka je u Peugeotu 2008 DKR16 integrovaná jako nosná část podvozku.
Obávám se proto, že nebude možné vůz opravit," obával se už v dunách pouště Fiambala jezdec. Mechanici v bivaku provedli průkum rozbitého vozu a zjištili, že je prakticky neopravitelný. "Jsem samozřejmě zklamaný - myslím, že je to normální. Na druhou stranu jsem i povzbuzený.
Nelze srovnávat okolnosti letošního a loňského ročníku. Letos jsme byli hned od začátku konkurenceschopní a bojovali na čele soutěže. Do dnešní etapy [10.] jsme vstupovali z prvního místa. Ale tak to je. Když se podíváte, jak je auto konkurenceschopné, pak Peugeot může být hrdý na odvedený výkon."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?