Stéphane Peterhansel byl včera večer zproštěn obvinění, když dle týmu X-Raid Mini měl tankovat v nepovoleném místě. X-Raid se ale proti tomuto rozhodnutí odvolal.
Včera večer přišla dobrá zpráva pro Stéphana Peterhansela. Francouz byl zproštěn obvinění z toho, že nelegálně dotankovával pohonné hmonty do svého Peugeotu 2008 DKR 16 v místě, kde je to dovoleno jen čtyřkolkám a motorkářům. Jezdec továrního týmu Peugeot tak mohl dále v klidu pomýšlet na boje o vítězství na letošním Dakaru. Jen připomeňme, že včera Francouz přišel o průběžné vedení na úkor svého týmového kolegy, Carlose Sainze.
Jen připomeňme, že tým Peugeot nijak nezastíral, že jejich jezdec v daném místě tankoval. Otázkou tedy bylo, jestli to bylo v souladu s pravidly a dle rozhodnutí A.S.O. tomu tak skutečně bylo a na tomto místě mohla tankovat také auta.
Sportovní ředitel Peugeot Sport, Bruno Famin, ještě před rozhodnutím řekl: "Bylo to absolutně legální, protože tento tankovací bod byl zaznačen v roadbooku. Této stížnosti nerozumím, teď čekáme na to, až se dozvíme více. Férovosti sportu přikládáme velkou váhu." X-Raid je ale názoru, že jezdeckém briefingu bylo výslovně řečeno, že během osmé etapy není autům dovoleno dotankovávat.
Jen připomeňme, že na Dakaru je povoleno tankovat jen na vymezených místech. Pravidla také předepisují, že by posádky měly mít natankovánu dostatečnou zásobu paliva na 880 km, z důvodu úspory váhy ale bývají závodní speciály plně dotankovány pouze zřídka.
Německý tým X-Raid se ale rozhodl odvolat proti tomuto rozhodnutí A.S.O. Výsledky letošního Dakaru proto musíme brát provizorně a zůstane tomu tak zřejmě několik dalších týdnů. O této věci bude muset rozhodovat odvolací soud. Jezdci Peugeotu tak neustále hrozí vyloučení ze soutěže.
X-Raid ve svém odvolání píše: "Stewardi v této věci učinili rozhodnutí, se kterým nejsme srozuměni. Proto jsme se rozhodli využít našeho práva a případ nechat znovu projednat." Celá věc se bude projednávat před odvolacím soudem francouzského národního úřadu pro motorsport, FFSA. Celá záležitost se tak bude pravděpodobně řešit ještě několik dalších týdnů, než bude definitivně rozhodnuto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.