Stéphane Peterhansel byl včera večer zproštěn obvinění, když dle týmu X-Raid Mini měl tankovat v nepovoleném místě. X-Raid se ale proti tomuto rozhodnutí odvolal.
Včera večer přišla dobrá zpráva pro Stéphana Peterhansela. Francouz byl zproštěn obvinění z toho, že nelegálně dotankovával pohonné hmonty do svého Peugeotu 2008 DKR 16 v místě, kde je to dovoleno jen čtyřkolkám a motorkářům. Jezdec továrního týmu Peugeot tak mohl dále v klidu pomýšlet na boje o vítězství na letošním Dakaru. Jen připomeňme, že včera Francouz přišel o průběžné vedení na úkor svého týmového kolegy, Carlose Sainze.
Jen připomeňme, že tým Peugeot nijak nezastíral, že jejich jezdec v daném místě tankoval. Otázkou tedy bylo, jestli to bylo v souladu s pravidly a dle rozhodnutí A.S.O. tomu tak skutečně bylo a na tomto místě mohla tankovat také auta.
Sportovní ředitel Peugeot Sport, Bruno Famin, ještě před rozhodnutím řekl: "Bylo to absolutně legální, protože tento tankovací bod byl zaznačen v roadbooku. Této stížnosti nerozumím, teď čekáme na to, až se dozvíme více. Férovosti sportu přikládáme velkou váhu." X-Raid je ale názoru, že jezdeckém briefingu bylo výslovně řečeno, že během osmé etapy není autům dovoleno dotankovávat.
Jen připomeňme, že na Dakaru je povoleno tankovat jen na vymezených místech. Pravidla také předepisují, že by posádky měly mít natankovánu dostatečnou zásobu paliva na 880 km, z důvodu úspory váhy ale bývají závodní speciály plně dotankovány pouze zřídka.
Německý tým X-Raid se ale rozhodl odvolat proti tomuto rozhodnutí A.S.O. Výsledky letošního Dakaru proto musíme brát provizorně a zůstane tomu tak zřejmě několik dalších týdnů. O této věci bude muset rozhodovat odvolací soud. Jezdci Peugeotu tak neustále hrozí vyloučení ze soutěže.
X-Raid ve svém odvolání píše: "Stewardi v této věci učinili rozhodnutí, se kterým nejsme srozuměni. Proto jsme se rozhodli využít našeho práva a případ nechat znovu projednat." Celá věc se bude projednávat před odvolacím soudem francouzského národního úřadu pro motorsport, FFSA. Celá záležitost se tak bude pravděpodobně řešit ještě několik dalších týdnů, než bude definitivně rozhodnuto.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?