Stéphane Peterhansel byl včera večer zproštěn obvinění, když dle týmu X-Raid Mini měl tankovat v nepovoleném místě. X-Raid se ale proti tomuto rozhodnutí odvolal.
Včera večer přišla dobrá zpráva pro Stéphana Peterhansela. Francouz byl zproštěn obvinění z toho, že nelegálně dotankovával pohonné hmonty do svého Peugeotu 2008 DKR 16 v místě, kde je to dovoleno jen čtyřkolkám a motorkářům. Jezdec továrního týmu Peugeot tak mohl dále v klidu pomýšlet na boje o vítězství na letošním Dakaru. Jen připomeňme, že včera Francouz přišel o průběžné vedení na úkor svého týmového kolegy, Carlose Sainze.
Jen připomeňme, že tým Peugeot nijak nezastíral, že jejich jezdec v daném místě tankoval. Otázkou tedy bylo, jestli to bylo v souladu s pravidly a dle rozhodnutí A.S.O. tomu tak skutečně bylo a na tomto místě mohla tankovat také auta.
Sportovní ředitel Peugeot Sport, Bruno Famin, ještě před rozhodnutím řekl: "Bylo to absolutně legální, protože tento tankovací bod byl zaznačen v roadbooku. Této stížnosti nerozumím, teď čekáme na to, až se dozvíme více. Férovosti sportu přikládáme velkou váhu." X-Raid je ale názoru, že jezdeckém briefingu bylo výslovně řečeno, že během osmé etapy není autům dovoleno dotankovávat.
Jen připomeňme, že na Dakaru je povoleno tankovat jen na vymezených místech. Pravidla také předepisují, že by posádky měly mít natankovánu dostatečnou zásobu paliva na 880 km, z důvodu úspory váhy ale bývají závodní speciály plně dotankovány pouze zřídka.
Německý tým X-Raid se ale rozhodl odvolat proti tomuto rozhodnutí A.S.O. Výsledky letošního Dakaru proto musíme brát provizorně a zůstane tomu tak zřejmě několik dalších týdnů. O této věci bude muset rozhodovat odvolací soud. Jezdci Peugeotu tak neustále hrozí vyloučení ze soutěže.
X-Raid ve svém odvolání píše: "Stewardi v této věci učinili rozhodnutí, se kterým nejsme srozuměni. Proto jsme se rozhodli využít našeho práva a případ nechat znovu projednat." Celá věc se bude projednávat před odvolacím soudem francouzského národního úřadu pro motorsport, FFSA. Celá záležitost se tak bude pravděpodobně řešit ještě několik dalších týdnů, než bude definitivně rozhodnuto.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?