Zavede Peugeot týmovou režii? Sainz je proti

Desprese jako jediného zatím potkaly problémy
Desprese jako jediného zatím potkaly problémy, foto: Red Bull
iM2 11. ledna 2016 16:52
Sdílej:

V polovině soutěže byly tři Peugeoty na čele soutěže. Bruno Famin, šéf týmu, se během volného dne nechal slyšet, že hlavní je úspěch francouzské značky. Proto by mohlo dojít k týmové režii. Pravdou ale je, že hlavně tři etapy následující po dni volna budou dost odlišné od předchozího průběhu, proto by se pořadí na čele ještě mohlo promíchat.

Druhý víkend Dakaru začal a poprvé se posádky vydají do pouště. To by mohla být nevýhoda pro dosud vedoucího Loeba, který zatím všechny předčil. Jelikož posádce Loeb-Elena ještě s pouští zkušeností chybí, konkurence věří, že by mohlo dojít k obratu.

Pokud by se mu však i nadále dařilo, pak by se mohl Bruno Famin, šéf továrního týmu Peugeot, dostat do složité situace. Tempo jeho 'tří mušketýrů' na čele je dost vysoké a rozestupy jsou dost malé. Čím déle bude souboj trojice Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz pokračovat, tím více hrozí, že někdo z nich udělá chybu.

"Loeb, Peterhansel i Sainz mají všichni stejnou šanci na vítězství. Čím více na sebe budou tlačit, tím více možná stoupá moje šance," uvědomuje si situaci Al-Attiyah z tábora Mini. Peterhansel právě u Mini týmovou režii zažil, v roce 2014 musel přestat útočit na vedoucího Naniho Romu. Francouz tedy pokyny týmu už jednou uposlechl.

"Napřed musíme zvládnout nadcházející dny. Ty znamenají v navigaci zcela novou výzvu. Poté se uvidí," odpověděl vyhýbavě Sébastien Loeb. Naproti tomu jeho kolega, Carlos Sainz, se proti týmové režii postavil: "Nemyslím si, že je týmová režie dobrá. Když jsem jezdil u Volkswagenu a mým kolegou byl Al-Attiyah, tak jsme spolu mohli až do konce volně bojovat."

Famin k tomu jenom poznamenal: "Nejdůležitější je výsledek značky...".

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.