V polovině soutěže byly tři Peugeoty na čele soutěže. Bruno Famin, šéf týmu, se během volného dne nechal slyšet, že hlavní je úspěch francouzské značky. Proto by mohlo dojít k týmové režii. Pravdou ale je, že hlavně tři etapy následující po dni volna budou dost odlišné od předchozího průběhu, proto by se pořadí na čele ještě mohlo promíchat.
Druhý víkend Dakaru začal a poprvé se posádky vydají do pouště. To by mohla být nevýhoda pro dosud vedoucího Loeba, který zatím všechny předčil. Jelikož posádce Loeb-Elena ještě s pouští zkušeností chybí, konkurence věří, že by mohlo dojít k obratu.
Pokud by se mu však i nadále dařilo, pak by se mohl Bruno Famin, šéf továrního týmu Peugeot, dostat do složité situace. Tempo jeho 'tří mušketýrů' na čele je dost vysoké a rozestupy jsou dost malé. Čím déle bude souboj trojice Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz pokračovat, tím více hrozí, že někdo z nich udělá chybu.
"Loeb, Peterhansel i Sainz mají všichni stejnou šanci na vítězství. Čím více na sebe budou tlačit, tím více možná stoupá moje šance," uvědomuje si situaci Al-Attiyah z tábora Mini. Peterhansel právě u Mini týmovou režii zažil, v roce 2014 musel přestat útočit na vedoucího Naniho Romu. Francouz tedy pokyny týmu už jednou uposlechl.
"Napřed musíme zvládnout nadcházející dny. Ty znamenají v navigaci zcela novou výzvu. Poté se uvidí," odpověděl vyhýbavě Sébastien Loeb. Naproti tomu jeho kolega, Carlos Sainz, se proti týmové režii postavil: "Nemyslím si, že je týmová režie dobrá. Když jsem jezdil u Volkswagenu a mým kolegou byl Al-Attiyah, tak jsme spolu mohli až do konce volně bojovat."
Famin k tomu jenom poznamenal: "Nejdůležitější je výsledek značky...".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.