V polovině soutěže byly tři Peugeoty na čele soutěže. Bruno Famin, šéf týmu, se během volného dne nechal slyšet, že hlavní je úspěch francouzské značky. Proto by mohlo dojít k týmové režii. Pravdou ale je, že hlavně tři etapy následující po dni volna budou dost odlišné od předchozího průběhu, proto by se pořadí na čele ještě mohlo promíchat.
Druhý víkend Dakaru začal a poprvé se posádky vydají do pouště. To by mohla být nevýhoda pro dosud vedoucího Loeba, který zatím všechny předčil. Jelikož posádce Loeb-Elena ještě s pouští zkušeností chybí, konkurence věří, že by mohlo dojít k obratu.
Pokud by se mu však i nadále dařilo, pak by se mohl Bruno Famin, šéf továrního týmu Peugeot, dostat do složité situace. Tempo jeho 'tří mušketýrů' na čele je dost vysoké a rozestupy jsou dost malé. Čím déle bude souboj trojice Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz pokračovat, tím více hrozí, že někdo z nich udělá chybu.
"Loeb, Peterhansel i Sainz mají všichni stejnou šanci na vítězství. Čím více na sebe budou tlačit, tím více možná stoupá moje šance," uvědomuje si situaci Al-Attiyah z tábora Mini. Peterhansel právě u Mini týmovou režii zažil, v roce 2014 musel přestat útočit na vedoucího Naniho Romu. Francouz tedy pokyny týmu už jednou uposlechl.
"Napřed musíme zvládnout nadcházející dny. Ty znamenají v navigaci zcela novou výzvu. Poté se uvidí," odpověděl vyhýbavě Sébastien Loeb. Naproti tomu jeho kolega, Carlos Sainz, se proti týmové režii postavil: "Nemyslím si, že je týmová režie dobrá. Když jsem jezdil u Volkswagenu a mým kolegou byl Al-Attiyah, tak jsme spolu mohli až do konce volně bojovat."
Famin k tomu jenom poznamenal: "Nejdůležitější je výsledek značky...".
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?