Sébastien Loeb vloni v Maroku vyhrál v rámci WTCC. Podobně úspěšný návrat do Maroka, kde startuje ve své premiérové dálkové soutěži, se však konat nebude. Francouz musel odstavit svůj Peugeot před cílem první etapy s technickou závadou.
AKTUALIZACE II:U Peugeotu převládají rozporuplné pocity - tým přišel o Carlose Sainze, který soutěž vedl. Španěl musel 2008 DKR16 odstavit pro poruchu motoru. Na druhou stranu se týmu po celonočním vypětí podařilo v soutěži udržet Sébastiena Loeba: "Startovali jsme do středeční etapy až jako 18., dlouho jsme byli v prachu. Proto jsem moc šťastný, že jsem zajel 3. nejrychlejší čas. Speciálku jsme dojížděli s pomalým defektem, ale naštěstí se nám povedlo dojet a nemuseli jsme kolo měnit," popsal Loeb. V čele soutěže je Nasser Al-Attiyah s MINI, druhý je Yazeed Al-Rajhi s Toyotou.
AKTUALIZACE:Ve středu se vůbec nedařilo Sébastienu Loebovi, který zvládl v jedné etapě hned dvakrát havarovat. Posádka šla přes střechu před koncem měřené speciálky. Už ale dříve v měřené speciálce skončil Francouz s 2008 DKR na boku. Devitinásobný mistr světa v automobilových soutěžích musel čekat tři hodiny, než mu někdo pomohl dát auto na všechna 4 kola.
Mikko Hirvonen po čtvrté etapě postoupil na 6. místo, 5. místu na dohled. Carlos Sainz vyhrál třetí etapu (středeční), avšak dnes vymizel z výsledků. O příčínách Vás budeme informovat.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:Francouz usedl do Peugeotu 2008 DKR v rámci přípravy na letošní Dakar. Jenže úvodní etapu (jela se v pondělí) Marocké rally nedokončil, když musel odstavit vůz 35 kilometrů před cílem. Etapa měla 133 přejezdových kilometrů a 330 soutěžních. V závodním režimu měl tedy odjet takovou vzdálenost, jaká je zhruba obvyklá u moderních soutěží WRC.
Loeb s Elenou v pořádku zvládli první část měřeného testu, která se sestávala z přejezdu dunových polí. Ve druhé, více kamenité a šotolinové části etapy však auto odstavili. Peugeot Sport poté vůz odtáhl do servisu, kde mechanici pracovali celou noc na opravě - museli vyměnit motor. Svoji práci dokončili v 5 hodin ráno, tedy přesně hodinu před startem úterní etapy, do které devítinásobný mistr světa odstartoval.
Jen dodejme, že úvodní etapu vyhrál Yazeed Al-Rajhi (v MS jezdí ve WRC2) pilotující speciál Toyota, druhý čas zajel Carlos Sainz s druhým Peugeotem. Druhá etapa však přinesla premiérové vítězství v soutěži pro Peugeot a Carlos Sainz se posunul do čela soutěže.
"Jsem samozřejmě moc spokojen s tím, že jsme pro Peugeot vyhráli naší první etapu, také jde o první vítězství pro Peugeot 2008 DKR16. Hodně jsme na to tlačili a každým kilometrem se o voze učíme nové věci. Můžete vidět, že všechna práce, kterou tým odvedl, směřuje správným směrem. Porád je ale před námi hodně úkolů," komentoval Carlos Sainz.
"Podařilo se nám bez problémů dokončit etapu. Ztratili jsme ale hodně času, když jsme na začátku zůstali v prachu [od ostatních aut], na konci ale byla naše rychlost dobrá. Měl jsem dobrý pocit. Neudělali jsme žádnou navigační chybu i přesto, že etapa byla z tohoto pohledu docela výzvou," dodal Sébastien Loeb.
Po dvou etapách je v čele Sainz před Nasserem Al-Attiyahem s MINI. 10. místo patří po dvou etapách dalšímu bývalému soutěžákovi, Mikko Hirvonenovi, jedoucímu v dalším MINI.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.