Sébastien Loeb vloni v Maroku vyhrál v rámci WTCC. Podobně úspěšný návrat do Maroka, kde startuje ve své premiérové dálkové soutěži, se však konat nebude. Francouz musel odstavit svůj Peugeot před cílem první etapy s technickou závadou.
AKTUALIZACE II:U Peugeotu převládají rozporuplné pocity - tým přišel o Carlose Sainze, který soutěž vedl. Španěl musel 2008 DKR16 odstavit pro poruchu motoru. Na druhou stranu se týmu po celonočním vypětí podařilo v soutěži udržet Sébastiena Loeba: "Startovali jsme do středeční etapy až jako 18., dlouho jsme byli v prachu. Proto jsem moc šťastný, že jsem zajel 3. nejrychlejší čas. Speciálku jsme dojížděli s pomalým defektem, ale naštěstí se nám povedlo dojet a nemuseli jsme kolo měnit," popsal Loeb. V čele soutěže je Nasser Al-Attiyah s MINI, druhý je Yazeed Al-Rajhi s Toyotou.
AKTUALIZACE:Ve středu se vůbec nedařilo Sébastienu Loebovi, který zvládl v jedné etapě hned dvakrát havarovat. Posádka šla přes střechu před koncem měřené speciálky. Už ale dříve v měřené speciálce skončil Francouz s 2008 DKR na boku. Devitinásobný mistr světa v automobilových soutěžích musel čekat tři hodiny, než mu někdo pomohl dát auto na všechna 4 kola.
Mikko Hirvonen po čtvrté etapě postoupil na 6. místo, 5. místu na dohled. Carlos Sainz vyhrál třetí etapu (středeční), avšak dnes vymizel z výsledků. O příčínách Vás budeme informovat.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:Francouz usedl do Peugeotu 2008 DKR v rámci přípravy na letošní Dakar. Jenže úvodní etapu (jela se v pondělí) Marocké rally nedokončil, když musel odstavit vůz 35 kilometrů před cílem. Etapa měla 133 přejezdových kilometrů a 330 soutěžních. V závodním režimu měl tedy odjet takovou vzdálenost, jaká je zhruba obvyklá u moderních soutěží WRC.
Loeb s Elenou v pořádku zvládli první část měřeného testu, která se sestávala z přejezdu dunových polí. Ve druhé, více kamenité a šotolinové části etapy však auto odstavili. Peugeot Sport poté vůz odtáhl do servisu, kde mechanici pracovali celou noc na opravě - museli vyměnit motor. Svoji práci dokončili v 5 hodin ráno, tedy přesně hodinu před startem úterní etapy, do které devítinásobný mistr světa odstartoval.
Jen dodejme, že úvodní etapu vyhrál Yazeed Al-Rajhi (v MS jezdí ve WRC2) pilotující speciál Toyota, druhý čas zajel Carlos Sainz s druhým Peugeotem. Druhá etapa však přinesla premiérové vítězství v soutěži pro Peugeot a Carlos Sainz se posunul do čela soutěže.
"Jsem samozřejmě moc spokojen s tím, že jsme pro Peugeot vyhráli naší první etapu, také jde o první vítězství pro Peugeot 2008 DKR16. Hodně jsme na to tlačili a každým kilometrem se o voze učíme nové věci. Můžete vidět, že všechna práce, kterou tým odvedl, směřuje správným směrem. Porád je ale před námi hodně úkolů," komentoval Carlos Sainz.
"Podařilo se nám bez problémů dokončit etapu. Ztratili jsme ale hodně času, když jsme na začátku zůstali v prachu [od ostatních aut], na konci ale byla naše rychlost dobrá. Měl jsem dobrý pocit. Neudělali jsme žádnou navigační chybu i přesto, že etapa byla z tohoto pohledu docela výzvou," dodal Sébastien Loeb.
Po dvou etapách je v čele Sainz před Nasserem Al-Attiyahem s MINI. 10. místo patří po dvou etapách dalšímu bývalému soutěžákovi, Mikko Hirvonenovi, jedoucímu v dalším MINI.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.