Sébastien Loeb vloni v Maroku vyhrál v rámci WTCC. Podobně úspěšný návrat do Maroka, kde startuje ve své premiérové dálkové soutěži, se však konat nebude. Francouz musel odstavit svůj Peugeot před cílem první etapy s technickou závadou.
AKTUALIZACE II:U Peugeotu převládají rozporuplné pocity - tým přišel o Carlose Sainze, který soutěž vedl. Španěl musel 2008 DKR16 odstavit pro poruchu motoru. Na druhou stranu se týmu po celonočním vypětí podařilo v soutěži udržet Sébastiena Loeba: "Startovali jsme do středeční etapy až jako 18., dlouho jsme byli v prachu. Proto jsem moc šťastný, že jsem zajel 3. nejrychlejší čas. Speciálku jsme dojížděli s pomalým defektem, ale naštěstí se nám povedlo dojet a nemuseli jsme kolo měnit," popsal Loeb. V čele soutěže je Nasser Al-Attiyah s MINI, druhý je Yazeed Al-Rajhi s Toyotou.
AKTUALIZACE:Ve středu se vůbec nedařilo Sébastienu Loebovi, který zvládl v jedné etapě hned dvakrát havarovat. Posádka šla přes střechu před koncem měřené speciálky. Už ale dříve v měřené speciálce skončil Francouz s 2008 DKR na boku. Devitinásobný mistr světa v automobilových soutěžích musel čekat tři hodiny, než mu někdo pomohl dát auto na všechna 4 kola.
Mikko Hirvonen po čtvrté etapě postoupil na 6. místo, 5. místu na dohled. Carlos Sainz vyhrál třetí etapu (středeční), avšak dnes vymizel z výsledků. O příčínách Vás budeme informovat.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:Francouz usedl do Peugeotu 2008 DKR v rámci přípravy na letošní Dakar. Jenže úvodní etapu (jela se v pondělí) Marocké rally nedokončil, když musel odstavit vůz 35 kilometrů před cílem. Etapa měla 133 přejezdových kilometrů a 330 soutěžních. V závodním režimu měl tedy odjet takovou vzdálenost, jaká je zhruba obvyklá u moderních soutěží WRC.
Loeb s Elenou v pořádku zvládli první část měřeného testu, která se sestávala z přejezdu dunových polí. Ve druhé, více kamenité a šotolinové části etapy však auto odstavili. Peugeot Sport poté vůz odtáhl do servisu, kde mechanici pracovali celou noc na opravě - museli vyměnit motor. Svoji práci dokončili v 5 hodin ráno, tedy přesně hodinu před startem úterní etapy, do které devítinásobný mistr světa odstartoval.
Jen dodejme, že úvodní etapu vyhrál Yazeed Al-Rajhi (v MS jezdí ve WRC2) pilotující speciál Toyota, druhý čas zajel Carlos Sainz s druhým Peugeotem. Druhá etapa však přinesla premiérové vítězství v soutěži pro Peugeot a Carlos Sainz se posunul do čela soutěže.
"Jsem samozřejmě moc spokojen s tím, že jsme pro Peugeot vyhráli naší první etapu, také jde o první vítězství pro Peugeot 2008 DKR16. Hodně jsme na to tlačili a každým kilometrem se o voze učíme nové věci. Můžete vidět, že všechna práce, kterou tým odvedl, směřuje správným směrem. Porád je ale před námi hodně úkolů," komentoval Carlos Sainz.
"Podařilo se nám bez problémů dokončit etapu. Ztratili jsme ale hodně času, když jsme na začátku zůstali v prachu [od ostatních aut], na konci ale byla naše rychlost dobrá. Měl jsem dobrý pocit. Neudělali jsme žádnou navigační chybu i přesto, že etapa byla z tohoto pohledu docela výzvou," dodal Sébastien Loeb.
Po dvou etapách je v čele Sainz před Nasserem Al-Attiyahem s MINI. 10. místo patří po dvou etapách dalšímu bývalému soutěžákovi, Mikko Hirvonenovi, jedoucímu v dalším MINI.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.