Sébastien Loeb vloni v Maroku vyhrál v rámci WTCC. Podobně úspěšný návrat do Maroka, kde startuje ve své premiérové dálkové soutěži, se však konat nebude. Francouz musel odstavit svůj Peugeot před cílem první etapy s technickou závadou.
AKTUALIZACE II:U Peugeotu převládají rozporuplné pocity - tým přišel o Carlose Sainze, který soutěž vedl. Španěl musel 2008 DKR16 odstavit pro poruchu motoru. Na druhou stranu se týmu po celonočním vypětí podařilo v soutěži udržet Sébastiena Loeba: "Startovali jsme do středeční etapy až jako 18., dlouho jsme byli v prachu. Proto jsem moc šťastný, že jsem zajel 3. nejrychlejší čas. Speciálku jsme dojížděli s pomalým defektem, ale naštěstí se nám povedlo dojet a nemuseli jsme kolo měnit," popsal Loeb. V čele soutěže je Nasser Al-Attiyah s MINI, druhý je Yazeed Al-Rajhi s Toyotou.
AKTUALIZACE:Ve středu se vůbec nedařilo Sébastienu Loebovi, který zvládl v jedné etapě hned dvakrát havarovat. Posádka šla přes střechu před koncem měřené speciálky. Už ale dříve v měřené speciálce skončil Francouz s 2008 DKR na boku. Devitinásobný mistr světa v automobilových soutěžích musel čekat tři hodiny, než mu někdo pomohl dát auto na všechna 4 kola.
Mikko Hirvonen po čtvrté etapě postoupil na 6. místo, 5. místu na dohled. Carlos Sainz vyhrál třetí etapu (středeční), avšak dnes vymizel z výsledků. O příčínách Vás budeme informovat.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:Francouz usedl do Peugeotu 2008 DKR v rámci přípravy na letošní Dakar. Jenže úvodní etapu (jela se v pondělí) Marocké rally nedokončil, když musel odstavit vůz 35 kilometrů před cílem. Etapa měla 133 přejezdových kilometrů a 330 soutěžních. V závodním režimu měl tedy odjet takovou vzdálenost, jaká je zhruba obvyklá u moderních soutěží WRC.
Loeb s Elenou v pořádku zvládli první část měřeného testu, která se sestávala z přejezdu dunových polí. Ve druhé, více kamenité a šotolinové části etapy však auto odstavili. Peugeot Sport poté vůz odtáhl do servisu, kde mechanici pracovali celou noc na opravě - museli vyměnit motor. Svoji práci dokončili v 5 hodin ráno, tedy přesně hodinu před startem úterní etapy, do které devítinásobný mistr světa odstartoval.
Jen dodejme, že úvodní etapu vyhrál Yazeed Al-Rajhi (v MS jezdí ve WRC2) pilotující speciál Toyota, druhý čas zajel Carlos Sainz s druhým Peugeotem. Druhá etapa však přinesla premiérové vítězství v soutěži pro Peugeot a Carlos Sainz se posunul do čela soutěže.
"Jsem samozřejmě moc spokojen s tím, že jsme pro Peugeot vyhráli naší první etapu, také jde o první vítězství pro Peugeot 2008 DKR16. Hodně jsme na to tlačili a každým kilometrem se o voze učíme nové věci. Můžete vidět, že všechna práce, kterou tým odvedl, směřuje správným směrem. Porád je ale před námi hodně úkolů," komentoval Carlos Sainz.
"Podařilo se nám bez problémů dokončit etapu. Ztratili jsme ale hodně času, když jsme na začátku zůstali v prachu [od ostatních aut], na konci ale byla naše rychlost dobrá. Měl jsem dobrý pocit. Neudělali jsme žádnou navigační chybu i přesto, že etapa byla z tohoto pohledu docela výzvou," dodal Sébastien Loeb.
Po dvou etapách je v čele Sainz před Nasserem Al-Attiyahem s MINI. 10. místo patří po dvou etapách dalšímu bývalému soutěžákovi, Mikko Hirvonenovi, jedoucímu v dalším MINI.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?