Sébastien Loeb vloni v Maroku vyhrál v rámci WTCC. Podobně úspěšný návrat do Maroka, kde startuje ve své premiérové dálkové soutěži, se však konat nebude. Francouz musel odstavit svůj Peugeot před cílem první etapy s technickou závadou.
AKTUALIZACE II:U Peugeotu převládají rozporuplné pocity - tým přišel o Carlose Sainze, který soutěž vedl. Španěl musel 2008 DKR16 odstavit pro poruchu motoru. Na druhou stranu se týmu po celonočním vypětí podařilo v soutěži udržet Sébastiena Loeba: "Startovali jsme do středeční etapy až jako 18., dlouho jsme byli v prachu. Proto jsem moc šťastný, že jsem zajel 3. nejrychlejší čas. Speciálku jsme dojížděli s pomalým defektem, ale naštěstí se nám povedlo dojet a nemuseli jsme kolo měnit," popsal Loeb. V čele soutěže je Nasser Al-Attiyah s MINI, druhý je Yazeed Al-Rajhi s Toyotou.
AKTUALIZACE:Ve středu se vůbec nedařilo Sébastienu Loebovi, který zvládl v jedné etapě hned dvakrát havarovat. Posádka šla přes střechu před koncem měřené speciálky. Už ale dříve v měřené speciálce skončil Francouz s 2008 DKR na boku. Devitinásobný mistr světa v automobilových soutěžích musel čekat tři hodiny, než mu někdo pomohl dát auto na všechna 4 kola.
Mikko Hirvonen po čtvrté etapě postoupil na 6. místo, 5. místu na dohled. Carlos Sainz vyhrál třetí etapu (středeční), avšak dnes vymizel z výsledků. O příčínách Vás budeme informovat.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:Francouz usedl do Peugeotu 2008 DKR v rámci přípravy na letošní Dakar. Jenže úvodní etapu (jela se v pondělí) Marocké rally nedokončil, když musel odstavit vůz 35 kilometrů před cílem. Etapa měla 133 přejezdových kilometrů a 330 soutěžních. V závodním režimu měl tedy odjet takovou vzdálenost, jaká je zhruba obvyklá u moderních soutěží WRC.
Loeb s Elenou v pořádku zvládli první část měřeného testu, která se sestávala z přejezdu dunových polí. Ve druhé, více kamenité a šotolinové části etapy však auto odstavili. Peugeot Sport poté vůz odtáhl do servisu, kde mechanici pracovali celou noc na opravě - museli vyměnit motor. Svoji práci dokončili v 5 hodin ráno, tedy přesně hodinu před startem úterní etapy, do které devítinásobný mistr světa odstartoval.
Jen dodejme, že úvodní etapu vyhrál Yazeed Al-Rajhi (v MS jezdí ve WRC2) pilotující speciál Toyota, druhý čas zajel Carlos Sainz s druhým Peugeotem. Druhá etapa však přinesla premiérové vítězství v soutěži pro Peugeot a Carlos Sainz se posunul do čela soutěže.
"Jsem samozřejmě moc spokojen s tím, že jsme pro Peugeot vyhráli naší první etapu, také jde o první vítězství pro Peugeot 2008 DKR16. Hodně jsme na to tlačili a každým kilometrem se o voze učíme nové věci. Můžete vidět, že všechna práce, kterou tým odvedl, směřuje správným směrem. Porád je ale před námi hodně úkolů," komentoval Carlos Sainz.
"Podařilo se nám bez problémů dokončit etapu. Ztratili jsme ale hodně času, když jsme na začátku zůstali v prachu [od ostatních aut], na konci ale byla naše rychlost dobrá. Měl jsem dobrý pocit. Neudělali jsme žádnou navigační chybu i přesto, že etapa byla z tohoto pohledu docela výzvou," dodal Sébastien Loeb.
Po dvou etapách je v čele Sainz před Nasserem Al-Attiyahem s MINI. 10. místo patří po dvou etapách dalšímu bývalému soutěžákovi, Mikko Hirvonenovi, jedoucímu v dalším MINI.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.