Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

AutoRoad.cz, 19. září 2020, 00:53 Google+

Téma alternativních pohonů hýbe automobilovým světem a žádný výrobce ho nemůže ignorovat – ŠKODA AUTO není výjimkou. Zkušenosti z prodeje ukazují, že jejich význam roste a stále větší skupina českých zákazníků jim dává přednost před klasickými spalovacími motory. Očekává se, že v následujících několika letech bude význam alternativních pohonů růst.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda

Škoda | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Velký úspěch sklízí historicky první elektromobil značky – ŠKODA CITIGOe iV. Na trhu je přibližně 1 rok a za tu dobu eviduje tuzemské zastoupení značky přes 650 registrací. Vysoký zájem o CITIGOe iV předčil očekávání a potvrdil více než konkurenceschopnou cenu a kvalitu prvního plně elektrického vozu ŠKODA. Prodejci na všech trzích vyčerpali své kvóty dříve, než bylo v plánu, proto došlo k uzavření objednávek. Od ledna do července tohoto roku bylo zákazníkům po celém světě doručeno více než 6400 vozů.

img-responsive

Škoda CITIGOe iV | foto: Škoda Auto

Velmi dobře si vede také plug-in hybridní ŠKODA SUPERB iV, když počet registrací dosáhl od uvedení na trh již téměř 600. Aktuálně přichází do prodeje plug-in hybridní ŠKODA OCTAVIA iV. Autorizovaní prodejci mladoboleslavské automobilky již nyní registrují přes 200 závazných objednávek tohoto modelu. Čtvrtým reprezentantem značky ŠKODA iV se stal na začátku září model ENYAQ iV.

img-responsive

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV | foto: Škoda Auto

Statistiky Svazu dovozců automobilů ukazují, že prodeje elektromobilů rostou nejen v absolutních číslech, ale také poměrně k celkovým registracím. Zatímco v roce 2016 činil podíl nově registrovaných elektromobilů 0,1 % (262 kusů), o rok později to bylo 0,14 % (387) a za rok 2018 již 0,27 % (703). Loňský rok pak přinesl registrace 756 elektromobilů
(0,3 %) a za prvních 8 měsíců letošního roku to bylo 1254 registrací (1,32 %). Dramaticky roste i podíl plug-in hybridů a značka ŠKODA má na tato čísla významný vliv. Za prvních 8 měsíců letošního roku si vůz s tímto pohonem koupilo téměř tisíc českých zákazníků, více než polovina z nich se rozhodla pro SUPERB iV. Podobně úspěšně si vedla ŠKODA CITIGOe iV mezi bateriovými elektromobily, když na ni zatím letos připadlo více než 600 z celkem prodaných 1197 elektromobilů na českém trhu.

„Předpokládáme, že obliba elektrifikovaných vozů nadále poroste. Počítáme, že k tomu zásadní měrou přispějí plug-in hybridní technologie v modelech OCTAVIA iV a SUPERB iV a nedávno představený model ENYAQ iV. V modelu OCTAVIA dnes nabízíme nejširší portfolio agregátů všech dob, z toho těží především zákazník,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení mladoboleslavské automobilky.

img-responsive

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG) | foto: Škoda Auto

Zajímavé údaje odhalují i prodeje v rámci jednotlivých modelových řad značky ŠKODA z pohledu tzv. zástavbovosti alternativních pohonů. U modelu SUPERB připadá 12 % nově registrovaných vozů na plug-in hybridní iV. U modelu OCTAVIA zaujímá každoročně kolem 5 % nově registrovaných vozů verze G-TEC. Lze očekávat, že tento poměr poroste ruku v ruce s rozrůstající se nabídkou dalších alternativních pohonů (mild-hybridní e-TEC a plug-in hybridní iV, resp. RS iV) pro modelovou řadu OCTAVIA.

ŠKODA AUTO je na tomto poli dlouhodobě aktivní, její motory G-TEC spalující stlačený zemní plyn (CNG) se již staly nedílnou součástí nabídky. Ani elektromobilita není v jejím podání ničím novým. Už v roce 2010 představila studii funkčního elektromobilu na bázi tehdejší generace modelu OCTAVIA COMBI. ŠKODA OCTAVIA Green E Line dostala pod kapotu místo spalovacího motoru elektromotor, který v trvalém provozu podával výkon 60 kW a krátkodobě až 85 kW. Nejvyšší točivý moment 270 Nm byl k dispozici ihned po rozjezdu, přičemž z 0 na 100 km/h vozidlo zrychlilo za 12 sekund. Maximální rychlost činila 135 km/h a dojezd na jedno nabití zhruba 140 km. Baterie se skládala ze 180 lithium-iontových článků. Měla kapacitu 26,5 kWh při hmotnosti asi 315 kg.

Dnes se alternativní pohony rozšířily natolik, že tvoří významnou část prodejů jednotlivých modelových řad. Strategie udržitelného rozvoje GreenFuture se zaměřuje nejen na vývoj šetrných vozů s účinným pohonem a využitím recyklovaných materiálů, nýbrž i na důslednou minimalizaci vlivů výroby, prodeje i servisu na životní prostředí a přírodní zdroje. Právě letošní rok se stává milníkem z pohledu rozvoje elektromobility, neboť do předprodeje přichází zcela nový, od základu elektrický model ENYAQ iV. Vedle něj nabízí ŠKODA AUTO na českém trhu plug-in hybridní verze modelů SUPERB, OCTAVIA a OCTAVIA RS s označením iV. V modelových řadách OCTAVIA, SCALA a KAMIQ lze volit pohon na stlačený zemní plyn – motory s označením G-TEC jsou vyvinuty primárně jako plynové s možností provozu na benzin.

Nepřekvapí, že volba alternativního pohonu je zatím častěji záležitostí fleetových zákazníků než soukromých motoristů. U elektromobilů a plug-in hybridů převažují energetické společnosti, ale přidávají se i firmy z jiných sektorů ekonomiky – velkoobchody nebo autopůjčovny. Nicméně obliba modelu CITIGOe iV u retailových klientů ukazuje, že se poměry mohou brzy změnit. Téměř dvě třetiny prodaných vozů tohoto modelu v České republice si totiž pořídili soukromníci. Z toho vyplývá, že stále více motoristů začíná zvažovat alternativní formy individuální dopravy, jakkoliv
fosilní paliva zůstanou významnou součástí pohonného mixu i v nejbližší budoucnosti.

Vytisknout

Diskuze: Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

Tesla Model S

Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě. Rychleji než tradiční auta

reklama

Doporučujeme

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud