Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

AutoRoad.cz, 19. září 2020, 00:53 Google+

Téma alternativních pohonů hýbe automobilovým světem a žádný výrobce ho nemůže ignorovat – ŠKODA AUTO není výjimkou. Zkušenosti z prodeje ukazují, že jejich význam roste a stále větší skupina českých zákazníků jim dává přednost před klasickými spalovacími motory. Očekává se, že v následujících několika letech bude význam alternativních pohonů růst.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 25.09. 02:25) Napište svůj názor
Škoda

Škoda | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Velký úspěch sklízí historicky první elektromobil značky – ŠKODA CITIGOe iV. Na trhu je přibližně 1 rok a za tu dobu eviduje tuzemské zastoupení značky přes 650 registrací. Vysoký zájem o CITIGOe iV předčil očekávání a potvrdil více než konkurenceschopnou cenu a kvalitu prvního plně elektrického vozu ŠKODA. Prodejci na všech trzích vyčerpali své kvóty dříve, než bylo v plánu, proto došlo k uzavření objednávek. Od ledna do července tohoto roku bylo zákazníkům po celém světě doručeno více než 6400 vozů.

img-responsive

Škoda CITIGOe iV | foto: Škoda Auto

Velmi dobře si vede také plug-in hybridní ŠKODA SUPERB iV, když počet registrací dosáhl od uvedení na trh již téměř 600. Aktuálně přichází do prodeje plug-in hybridní ŠKODA OCTAVIA iV. Autorizovaní prodejci mladoboleslavské automobilky již nyní registrují přes 200 závazných objednávek tohoto modelu. Čtvrtým reprezentantem značky ŠKODA iV se stal na začátku září model ENYAQ iV.

img-responsive

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV | foto: Škoda Auto

Statistiky Svazu dovozců automobilů ukazují, že prodeje elektromobilů rostou nejen v absolutních číslech, ale také poměrně k celkovým registracím. Zatímco v roce 2016 činil podíl nově registrovaných elektromobilů 0,1 % (262 kusů), o rok později to bylo 0,14 % (387) a za rok 2018 již 0,27 % (703). Loňský rok pak přinesl registrace 756 elektromobilů
(0,3 %) a za prvních 8 měsíců letošního roku to bylo 1254 registrací (1,32 %). Dramaticky roste i podíl plug-in hybridů a značka ŠKODA má na tato čísla významný vliv. Za prvních 8 měsíců letošního roku si vůz s tímto pohonem koupilo téměř tisíc českých zákazníků, více než polovina z nich se rozhodla pro SUPERB iV. Podobně úspěšně si vedla ŠKODA CITIGOe iV mezi bateriovými elektromobily, když na ni zatím letos připadlo více než 600 z celkem prodaných 1197 elektromobilů na českém trhu.

„Předpokládáme, že obliba elektrifikovaných vozů nadále poroste. Počítáme, že k tomu zásadní měrou přispějí plug-in hybridní technologie v modelech OCTAVIA iV a SUPERB iV a nedávno představený model ENYAQ iV. V modelu OCTAVIA dnes nabízíme nejširší portfolio agregátů všech dob, z toho těží především zákazník,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení mladoboleslavské automobilky.

img-responsive

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG) | foto: Škoda Auto

Zajímavé údaje odhalují i prodeje v rámci jednotlivých modelových řad značky ŠKODA z pohledu tzv. zástavbovosti alternativních pohonů. U modelu SUPERB připadá 12 % nově registrovaných vozů na plug-in hybridní iV. U modelu OCTAVIA zaujímá každoročně kolem 5 % nově registrovaných vozů verze G-TEC. Lze očekávat, že tento poměr poroste ruku v ruce s rozrůstající se nabídkou dalších alternativních pohonů (mild-hybridní e-TEC a plug-in hybridní iV, resp. RS iV) pro modelovou řadu OCTAVIA.

ŠKODA AUTO je na tomto poli dlouhodobě aktivní, její motory G-TEC spalující stlačený zemní plyn (CNG) se již staly nedílnou součástí nabídky. Ani elektromobilita není v jejím podání ničím novým. Už v roce 2010 představila studii funkčního elektromobilu na bázi tehdejší generace modelu OCTAVIA COMBI. ŠKODA OCTAVIA Green E Line dostala pod kapotu místo spalovacího motoru elektromotor, který v trvalém provozu podával výkon 60 kW a krátkodobě až 85 kW. Nejvyšší točivý moment 270 Nm byl k dispozici ihned po rozjezdu, přičemž z 0 na 100 km/h vozidlo zrychlilo za 12 sekund. Maximální rychlost činila 135 km/h a dojezd na jedno nabití zhruba 140 km. Baterie se skládala ze 180 lithium-iontových článků. Měla kapacitu 26,5 kWh při hmotnosti asi 315 kg.

Dnes se alternativní pohony rozšířily natolik, že tvoří významnou část prodejů jednotlivých modelových řad. Strategie udržitelného rozvoje GreenFuture se zaměřuje nejen na vývoj šetrných vozů s účinným pohonem a využitím recyklovaných materiálů, nýbrž i na důslednou minimalizaci vlivů výroby, prodeje i servisu na životní prostředí a přírodní zdroje. Právě letošní rok se stává milníkem z pohledu rozvoje elektromobility, neboť do předprodeje přichází zcela nový, od základu elektrický model ENYAQ iV. Vedle něj nabízí ŠKODA AUTO na českém trhu plug-in hybridní verze modelů SUPERB, OCTAVIA a OCTAVIA RS s označením iV. V modelových řadách OCTAVIA, SCALA a KAMIQ lze volit pohon na stlačený zemní plyn – motory s označením G-TEC jsou vyvinuty primárně jako plynové s možností provozu na benzin.

Nepřekvapí, že volba alternativního pohonu je zatím častěji záležitostí fleetových zákazníků než soukromých motoristů. U elektromobilů a plug-in hybridů převažují energetické společnosti, ale přidávají se i firmy z jiných sektorů ekonomiky – velkoobchody nebo autopůjčovny. Nicméně obliba modelu CITIGOe iV u retailových klientů ukazuje, že se poměry mohou brzy změnit. Téměř dvě třetiny prodaných vozů tohoto modelu v České republice si totiž pořídili soukromníci. Z toho vyplývá, že stále více motoristů začíná zvažovat alternativní formy individuální dopravy, jakkoliv
fosilní paliva zůstanou významnou součástí pohonného mixu i v nejbližší budoucnosti.

Vytisknout

Diskuze: Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 25.09.2020 02:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud