Největší tuzemská carsharingová společnost Anytime rozšiřuje svou flotilu o celkem 70 hybridních vozů Toyota Corolla. Do konce letošního roku plánuje zvýšit počet nabízených vozidel ze stávajících 240 na 500.
Anytime dosud využíval hybridní Toyoty Yaris, přidáním většího modelu Corolla reaguje na poptávku po komfortnějších autech pro delší cesty nebo na výlety. Nově pořizované Corolly nabízejí nadstandardní výbavu v podobě parkovacího asistentu, adaptivního tempomatu, asistentu pro jízdu v pruzích, Android Auto nebo CarPlay. Prvních 40 vozů s touto výbavou již jezdí. Firma zároveň rozšířila zónu, kde jsou auta dostupná, o nové části Prahy, jako jsou Ďáblice, Čakovice, Kyje, Horní Počernice, Štěrboholy, Hostivař, Horní Měcholupy nebo Petrovice.
Poptávka se vrátilaEpidemie koronaviru měla vliv na přechodný pokles poptávky. "Poptávka se v březnu po zavedení nouzových opatření skokově snížila o dvě pětiny, ale od té doby vytrvale roste. V současnosti jsme již překonali i nejvyšší hodnoty ze začátku března a díky rozšiřování flotily a uvolňování karanténních opatření očekáváme v dalších týdnech pokračování růstu," uvedl výkonný ředitel Anytime ČR Milan Beutl. S epidemií nicméně souvisí zavedení některých hygienických opatření, jako je pravidelná dezinfekce všech vozů a dodávání dezinfekcí do aut pro potřebu uživatelů. Anytime během nouzového stavu nabídla své vozy dobrovolníkům pro jízdy zdarma pro rozvoz zdravotnického materiálu. Její auta takto najela již přes 7500 km a bezmála dalších 12 000 km ujeli členové Integrovaného záchranného systému a zdravotníci, kteří po dobu nouzového stavu jezdili za poloviční sazbu.
Rok na trhu, 130 tisíc stažení aplikace, většina jízdy na elektřinuMezinárodní carsharingová služba Anytime působí na českém trhu již rok. Za tu dobu její zákazníci ujeli celkem 1,65 milionu km, z toho 53 procent na elektřinu, a uskutečnili přes 150 000 jízd. „Mobilní aplikaci si stáhlo více než 130 000 lidí, máme desítky tisíc aktivních uživatelů. Z toho více než polovina službu využívá alespoň jednou měsíčně a čtvrtina nejméně jednou za týden. V tomto roce plánujeme dosáhnout provozního zisku. Vozy Anytime mají za sebou pouze 16 nehod zaviněných uživateli, což představuje jeden incident na 10 000 jízd. To překonalo všechna naše optimistická očekávání,“ říká Milan Beutl.
Vše je zahrnuté v ceně, platíte jen za dobu, kdy auto využíváteCeny začínají od 1,99 Kč za minutu použití auta, km jsou zahrnuté v ceně. Stejně jako benzín, mytí, dálniční známka i pojištění vozu. Součástí je parkování v modrých a fialových zónách v celé Praze. Platba se uskuteční automaticky po ukončení pronájmu z připojené platební karty. Kromě ceny za minutu uživatel nic dalšího neplatí. Zájemce o využití služby stáhne bezplatnou aplikaci Anytime Carsharing CZ z Apple Store nebo Google Play a provede on-line registraci, která trvá do 15 minut. Cesty pak může podnikat po celé ČR a auto nakonec nechá kdekoli po Praze. Všechny vozy jsou vybavené automatickou převodovkou a parkovací kamerou.
V Česku plánuje investici 30 milionů eurAnytime je jedním z největších poskytovatelů sdílení vozidel na světě. Skupina působí v 15 metropolích, má pres tři miliony uživatelů. V České republice plánuje v příštích letech investovat až 30 milionů eur. Firma je členem Asociace Českého Carsharingu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.