Největší tuzemská carsharingová společnost Anytime rozšiřuje svou flotilu o celkem 70 hybridních vozů Toyota Corolla. Do konce letošního roku plánuje zvýšit počet nabízených vozidel ze stávajících 240 na 500.
Anytime dosud využíval hybridní Toyoty Yaris, přidáním většího modelu Corolla reaguje na poptávku po komfortnějších autech pro delší cesty nebo na výlety. Nově pořizované Corolly nabízejí nadstandardní výbavu v podobě parkovacího asistentu, adaptivního tempomatu, asistentu pro jízdu v pruzích, Android Auto nebo CarPlay. Prvních 40 vozů s touto výbavou již jezdí. Firma zároveň rozšířila zónu, kde jsou auta dostupná, o nové části Prahy, jako jsou Ďáblice, Čakovice, Kyje, Horní Počernice, Štěrboholy, Hostivař, Horní Měcholupy nebo Petrovice.
Poptávka se vrátilaEpidemie koronaviru měla vliv na přechodný pokles poptávky. "Poptávka se v březnu po zavedení nouzových opatření skokově snížila o dvě pětiny, ale od té doby vytrvale roste. V současnosti jsme již překonali i nejvyšší hodnoty ze začátku března a díky rozšiřování flotily a uvolňování karanténních opatření očekáváme v dalších týdnech pokračování růstu," uvedl výkonný ředitel Anytime ČR Milan Beutl. S epidemií nicméně souvisí zavedení některých hygienických opatření, jako je pravidelná dezinfekce všech vozů a dodávání dezinfekcí do aut pro potřebu uživatelů. Anytime během nouzového stavu nabídla své vozy dobrovolníkům pro jízdy zdarma pro rozvoz zdravotnického materiálu. Její auta takto najela již přes 7500 km a bezmála dalších 12 000 km ujeli členové Integrovaného záchranného systému a zdravotníci, kteří po dobu nouzového stavu jezdili za poloviční sazbu.
Rok na trhu, 130 tisíc stažení aplikace, většina jízdy na elektřinuMezinárodní carsharingová služba Anytime působí na českém trhu již rok. Za tu dobu její zákazníci ujeli celkem 1,65 milionu km, z toho 53 procent na elektřinu, a uskutečnili přes 150 000 jízd. „Mobilní aplikaci si stáhlo více než 130 000 lidí, máme desítky tisíc aktivních uživatelů. Z toho více než polovina službu využívá alespoň jednou měsíčně a čtvrtina nejméně jednou za týden. V tomto roce plánujeme dosáhnout provozního zisku. Vozy Anytime mají za sebou pouze 16 nehod zaviněných uživateli, což představuje jeden incident na 10 000 jízd. To překonalo všechna naše optimistická očekávání,“ říká Milan Beutl.
Vše je zahrnuté v ceně, platíte jen za dobu, kdy auto využíváteCeny začínají od 1,99 Kč za minutu použití auta, km jsou zahrnuté v ceně. Stejně jako benzín, mytí, dálniční známka i pojištění vozu. Součástí je parkování v modrých a fialových zónách v celé Praze. Platba se uskuteční automaticky po ukončení pronájmu z připojené platební karty. Kromě ceny za minutu uživatel nic dalšího neplatí. Zájemce o využití služby stáhne bezplatnou aplikaci Anytime Carsharing CZ z Apple Store nebo Google Play a provede on-line registraci, která trvá do 15 minut. Cesty pak může podnikat po celé ČR a auto nakonec nechá kdekoli po Praze. Všechny vozy jsou vybavené automatickou převodovkou a parkovací kamerou.
V Česku plánuje investici 30 milionů eurAnytime je jedním z největších poskytovatelů sdílení vozidel na světě. Skupina působí v 15 metropolích, má pres tři miliony uživatelů. V České republice plánuje v příštích letech investovat až 30 milionů eur. Firma je členem Asociace Českého Carsharingu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.