Na český trh přichází nejvyspělejší vůz v historii značky Seat. Nový Seat Leon si mohou čeští zákazníci nejen nakonfigurovat podle vlastních představ v nově spuštěném internetovém konfigurátoru, ale také osobně důkladně prohlédnout a vyzkoušet při testovacích jízdách u všech autorizovaných prodejců značky v České republice.
„Čtvrtá generace bestselleru značky Seat přesahuje svými vlastnostmi a výbavou rámec segmentu. Nový Leon stanovuje díky svým technickým inovacím nová měřítka v oblastech bezpečnosti, komfortu, jízdní dynamiky a hospodárnosti. Atraktivní nabídku završují výhodné akční pakety a velkorysá pětiletá záruka ve standardní výbavě všech verzí,“ říká Aleš Novák, ředitel divize Seat společnosti Porsche Česká republika.
Zcela nový Leon vyniká podmanivou kombinací bohaté standardní výbavy, nejmodernějších technologií, atraktivního designu a dokonalé ergonomie. Moderní vůz nabízí mimořádně široký výběr ze dvou karosářských variant, čtyř stupňů výbavy, pěti druhů motorů včetně hybridních pohonů a dvou převodovek. Velmi oblíbené rodinné kombi Leon Sportstourer se zavazadlovým prostorem o objemu 620 litrů je nyní ještě dostupnější. Příplatek oproti hatchbacku je pouhých 20 000 Kč. Všechny verze mají ve standardní výbavě záruku na 5 let/100 000 km. Na přání lze záruku rozšířit na 150 000 km za pouhých 5000 Kč.
Exkluzivní nabídka se soustředí na výbavové stupně Xcellence a FR, které jsou mezi českými zákazníky nejoblíbenější. Nejnáročnější zákazníky uspokojí vrcholný model Leon FR nabízený za ceny od 674 900 Kč (5dveřový hatchback). Jeho pohon zajišťuje nový moderní motor 1.5 eTSI o výkonu 110 kW (150 k), který využívá částečně hybridní techniku pro ještě hospodárnější provoz. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím 7stupňové převodovky DSG, která je s pákou voliče propojena výhradně elektronicky.
Pro výbavové linie Xcellence a FR jsou již od uvedení nového modelu Leon na trh k dispozici atraktivní akční pakety Technology se zvýhodněním až 36 000 Kč. Zákazník tak získá navíc opravdu exkluzivní výbavu, která zahrnuje například světlomety Plus s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Inovativní světlomety ohromí nejen vynikajícím osvětlením vozovky za všech světelných a povětrnostních podmínek, ale také světelnou show při každém odemknutí či zamknutí vozu.
Akční paket Technology pro stupeň výbavy Xcellence k tomu přidává vrcholný navigační systém s 10,25“ displejem Retina o vysokém rozlišení a celou řadou vyspělých funkcí včetně hlasového ovládání hovorovým jazykem či nepřetržitým připojením k internetu. Leon FR s akčním paketem Technology má ještě vytříbenější sportovní vzhled díky exkluzivním dvoubarevným 18“ broušeným kolům s odstínem šedá Cosmo, jímž k sobě poutají pozornost i kryty vnějších zpětných zrcátek a detaily na předním nárazníku.
Hlavní pozornost při vývoji nové generace bestselleru španělské značky byla zaměřena mimo jiné na bezpečnost. Rozsáhlá výbava nového modelu Leon proto zahrnuje nové asistenční systémy, s nimiž Seat činí další významné kroky na cestě k autonomní jízdě. Nejbezpečnější Seat všech dob nabízí optimální ochranu a usnadňuje řidiči řízení v jakékoli jízdní situaci díky kombinaci nejvyspělejších asistenčních systémů, mezi něž patří předvídavý adaptivní tempomat ACC, asistent pro stav nouze Emergency Assist, asistent pro automatizovanou jízdu Travel Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist a asistent pro vystupování Exit Assist.
Zcela nový Leon se již nyní zapsal do historie jako první kompletně síťově propojený automobil značky. Vyspělé systémy umožňují propojení vozidla nejen s přenosnými zařízeními cestujících, ale navíc také s okolním světem. Konektivita zahrnuje navigaci využívající přístup k internetu, internetové funkce a služby, jakož i systém Full Link pro připojení chytrého telefonu s rozhraními Android Auto a CarPlay. Nechybí ani funkce bezkabelového nabíjení telefonu. Díky integrované kartě eSIM zobrazuje centrální 10“ displej informačního a zábavního systému dopravní zpravodajství v reálném čase. Ovládání přitom může probíhat hlasovými povely pronášené hovorovým jazykem, nebo gesty.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.