Automobilka Škoda Auto obnoví dnes v 6:00 ve všech třech svých českých závodech výrobu, kterou přerušila kvůli pandemii koronaviru ve středu 18. března večer. Znovuobnovení výroby budou doprovázet desítky hygienických opatření.
Mladá Boleslav připravila pro zaměstnance Škody Auto svozový systém autobusy, pracovníky budou k branám automobilky svážet ze sedmi míst po městě, odkud budou vyjíždět po 5:00. V Mladé Boleslavi nejezdí kvůli pandemii městská doprava.
Královéhradecký kraj s obnovením výroby v závodě Škody Auto v Kvasinách na Rychnovsku opět zprovozní speciální autobusové linky do Kvasin. Autobusy do Kvasin a zpět vozí pracovníky automobilky z Rychnovska, Náchodska a Trutnovska.
Škoda Auto loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí. Škoda Auto je v Česku stěžejní firmou, má subdodavatele z celé republiky. Podle Sdružení automobilového průmyslu představuje Škodovka pro mnoho českých dodavatelů pětinu až 30 procent jejich produkce, odstávka je tak značně zasáhla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?