Automobilka Hyundai dnes ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku slavnostně zahájí výrobu elektromobilů Kona Electric. Půjde o první automobil na elektrický pohon vyráběný v České republice.
"V nošovickém závodě budeme vyrábět vozy Kona Electric pro významné evropské trhy, kterými jsou Německo, Francie, Nizozemsko, Norsko, Česká republika, Slovensko a Polsko," řekl mluvčí slezské automobilky Pavel Barvík. Továrna chce podle něj letos vyprodukovat 30.000 vozů tohoto modelu.
V loňském roce nošovický závod vyrobil 309.500 automobilů, což představovalo meziročně pokles o devět procent. Továrna je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Pracuje v ní přibližně 3300 lidí.
V současné době se v Nošovicích vyrábí typ Hyundai Tucson a pět verzí modelu Hyundai i30. Brzy se tam začne vyrábět i modernizovaná verze modelu i30. Automobilka ji chtěla představit tento měsíc na autosalonu v Ženevě, který byl ale kvůli riziku šíření koronaviru zrušen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.