Toyota nové vozy nezdražuje a ani to nemá v plánu, naopak některé modely zlevňují. Zpřísnění emisních limitů se značky nedotkne, prodej nových modelů rostl v únoru meziročně o 30 procent, říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.
Podle analýzy Ernst & Young víc než půlka aut na českém trhu zdražuje. V posledním kvartále o 3,8 procenta oproti tomu předchozímu. Důvodem je zpřísnění emisních limitů, uvedl Petr Knap, vedoucí české pobočky Ernst & Young pro automobilový sektor. Tento vývoj se však netýká všech značek.
„Toyota nové vozy nezdražuje a ani se k tomu nechystá, naopak některé modely výrazně zlevňujeme. Problémy jiných značek se Toyoty netýkají, nemusíme řešit nutnost zvyšování cen, omezení nabídky z důvodu plnění emisních limitů, nebo nutnost prodávat modely a motorizace, které trh neakceptuje. V únoru jsme uzavřeli 1171 smluv na nové vozy, což je o 30 procent více než loni,“ říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.
Nejvyšší růst zaznamenaly prodeje firmám a podnikatelům a segment užitkových vozidel. Toyota od začátku března navíc spustila akční nabídku Best, která nabízí ještě nižší ceny. Připraven je i oblíbený Toyota Víkend, který proběhne 14. a 15. března.
Cena hybridů je už srovnatelná s konvenčními vozyHybridní vozy se v současné situaci ukazují jako správná cesta, aktuálně tvoří kolem 40 procent prodejů značky Toyota, přes 90 procent u značky Lexus a jejich podíl nadále roste. Důvodem rostoucí poptávky po hybridních vozech je podle Martina Pelešky především cena už dnes srovnatelná s vozy vybavenými konvenčním pohonem, vysoká spolehlivost, zůstatková hodnota a také fakt, že se vozy obejdou bez dobíjecí infrastruktury.
Letošní rok bude podle expertů pro automobilky vyrábějící v Evropě znamenat historický přelom. Direktivní nařízení EU je nutí výrazně snižovat průměrné emise u vyráběných vozů na letošní cíl 95 gramů CO2 na kilometr, a to vše pod hrozbou finančních sankcí.
Podle analytické firmy PA hrozí 13 největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitů CO2 v celkové výši 14,5 miliardy eur. U některých firem budou mít přitom sankce výrazný dopad na jejich ziskovost i pověst.
Jednou z výjimek je značka Toyota, která se podle PA v příštím roce průměrem 95,1 gramu CO2 přiblíží požadavku nejvíce. „Toyota hybridy prodává nejdéle ze všech, už více než dvě dekády. Nové vozy tedy splní limity a majiteli se tudíž vyplatí i do budoucna. Jejich zůstatková hodnota bude i nadále vysoká. Nové modely Toyota a Lexus produkují emise do 95 g/km, takže budou použitelné i v budoucnu,“ dodává Martin Peleška.
Podle studie mezinárodního výboru pro čistou dopravu ICCT z loňského srpna byly v roce 2018 průměrné emise prodaných aut celosvětově 121 gramů CO2 na kilometr.
Česko v Evropě zaostává v přípravě na elektromobilituČeská republika patří mezi evropské státy, které jsou nejméně připravené na nástup elektromobility. Naopak nejdále jsou v tomto ohledu v Nizozemsku, Norsku a ve Velké Británii.
Všech 22 sledovaných zemí dosáhlo v letošním žebříčku lepšího skóre než před rokem. ČR si polepšila o dvě příčky, přesto skončila pátá od konce, tedy na 18. místě. V evropském srovnání země zaostává v počtu nabíjecích stanic i v úrovni souvisejících daňových úlev.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?