Toyota nové vozy nezdražuje a ani to nemá v plánu, naopak některé modely zlevňují. Zpřísnění emisních limitů se značky nedotkne, prodej nových modelů rostl v únoru meziročně o 30 procent, říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.
Podle analýzy Ernst & Young víc než půlka aut na českém trhu zdražuje. V posledním kvartále o 3,8 procenta oproti tomu předchozímu. Důvodem je zpřísnění emisních limitů, uvedl Petr Knap, vedoucí české pobočky Ernst & Young pro automobilový sektor. Tento vývoj se však netýká všech značek.
„Toyota nové vozy nezdražuje a ani se k tomu nechystá, naopak některé modely výrazně zlevňujeme. Problémy jiných značek se Toyoty netýkají, nemusíme řešit nutnost zvyšování cen, omezení nabídky z důvodu plnění emisních limitů, nebo nutnost prodávat modely a motorizace, které trh neakceptuje. V únoru jsme uzavřeli 1171 smluv na nové vozy, což je o 30 procent více než loni,“ říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.
Nejvyšší růst zaznamenaly prodeje firmám a podnikatelům a segment užitkových vozidel. Toyota od začátku března navíc spustila akční nabídku Best, která nabízí ještě nižší ceny. Připraven je i oblíbený Toyota Víkend, který proběhne 14. a 15. března.
Cena hybridů je už srovnatelná s konvenčními vozyHybridní vozy se v současné situaci ukazují jako správná cesta, aktuálně tvoří kolem 40 procent prodejů značky Toyota, přes 90 procent u značky Lexus a jejich podíl nadále roste. Důvodem rostoucí poptávky po hybridních vozech je podle Martina Pelešky především cena už dnes srovnatelná s vozy vybavenými konvenčním pohonem, vysoká spolehlivost, zůstatková hodnota a také fakt, že se vozy obejdou bez dobíjecí infrastruktury.
Letošní rok bude podle expertů pro automobilky vyrábějící v Evropě znamenat historický přelom. Direktivní nařízení EU je nutí výrazně snižovat průměrné emise u vyráběných vozů na letošní cíl 95 gramů CO2 na kilometr, a to vše pod hrozbou finančních sankcí.
Podle analytické firmy PA hrozí 13 největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitů CO2 v celkové výši 14,5 miliardy eur. U některých firem budou mít přitom sankce výrazný dopad na jejich ziskovost i pověst.
Jednou z výjimek je značka Toyota, která se podle PA v příštím roce průměrem 95,1 gramu CO2 přiblíží požadavku nejvíce. „Toyota hybridy prodává nejdéle ze všech, už více než dvě dekády. Nové vozy tedy splní limity a majiteli se tudíž vyplatí i do budoucna. Jejich zůstatková hodnota bude i nadále vysoká. Nové modely Toyota a Lexus produkují emise do 95 g/km, takže budou použitelné i v budoucnu,“ dodává Martin Peleška.
Podle studie mezinárodního výboru pro čistou dopravu ICCT z loňského srpna byly v roce 2018 průměrné emise prodaných aut celosvětově 121 gramů CO2 na kilometr.
Česko v Evropě zaostává v přípravě na elektromobilituČeská republika patří mezi evropské státy, které jsou nejméně připravené na nástup elektromobility. Naopak nejdále jsou v tomto ohledu v Nizozemsku, Norsku a ve Velké Británii.
Všech 22 sledovaných zemí dosáhlo v letošním žebříčku lepšího skóre než před rokem. ČR si polepšila o dvě příčky, přesto skončila pátá od konce, tedy na 18. místě. V evropském srovnání země zaostává v počtu nabíjecích stanic i v úrovni souvisejících daňových úlev.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.