Štve vás zdražení nových aut? Jeden přední importér ceny drží a dokonce zlevňuje

AutoRoad.cz, 3. března 2020, 00:29 Google+

Toyota nové vozy nezdražuje a ani to nemá v plánu, naopak některé modely zlevňují. Zpřísnění emisních limitů se značky nedotkne, prodej nových modelů rostl v únoru meziročně o 30 procent, říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.03. 07:58) Napište svůj názor
Toyota C-HR

Toyota C-HR | foto: Toyota

Sdílejte článek

Podle analýzy Ernst & Young víc než půlka aut na českém trhu zdražuje. V posledním kvartále o 3,8 procenta oproti tomu předchozímu. Důvodem je zpřísnění emisních limitů, uvedl Petr Knap, vedoucí české pobočky Ernst & Young pro automobilový sektor. Tento vývoj se však netýká všech značek.

„Toyota nové vozy nezdražuje a ani se k tomu nechystá, naopak některé modely výrazně zlevňujeme. Problémy jiných značek se Toyoty netýkají, nemusíme řešit nutnost zvyšování cen, omezení nabídky z důvodu plnění emisních limitů, nebo nutnost prodávat modely a motorizace, které trh neakceptuje. V únoru jsme uzavřeli 1171 smluv na nové vozy, což je o 30 procent více než loni,“ říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

Nejvyšší růst zaznamenaly prodeje firmám a podnikatelům a segment užitkových vozidel. Toyota od začátku března navíc spustila akční nabídku Best, která nabízí ještě nižší ceny. Připraven je i oblíbený Toyota Víkend, který proběhne 14. a 15. března.

Cena hybridů je už srovnatelná s konvenčními vozy
Hybridní vozy se v současné situaci ukazují jako správná cesta, aktuálně tvoří kolem 40 procent prodejů značky Toyota, přes 90 procent u značky Lexus a jejich podíl nadále roste. Důvodem rostoucí poptávky po hybridních vozech je podle Martina Pelešky především cena už dnes srovnatelná s vozy vybavenými konvenčním pohonem, vysoká spolehlivost, zůstatková hodnota a také fakt, že se vozy obejdou bez dobíjecí infrastruktury.

Letošní rok bude podle expertů pro automobilky vyrábějící v Evropě znamenat historický přelom. Direktivní nařízení EU je nutí výrazně snižovat průměrné emise u vyráběných vozů na letošní cíl 95 gramů CO2 na kilometr, a to vše pod hrozbou finančních sankcí.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Podle analytické firmy PA hrozí 13 největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitů CO2 v celkové výši 14,5 miliardy eur. U některých firem budou mít přitom sankce výrazný dopad na jejich ziskovost i pověst.

Jednou z výjimek je značka Toyota, která se podle PA v příštím roce průměrem 95,1 gramu CO2 přiblíží požadavku nejvíce. „Toyota hybridy prodává nejdéle ze všech, už více než dvě dekády. Nové vozy tedy splní limity a majiteli se tudíž vyplatí i do budoucna. Jejich zůstatková hodnota bude i nadále vysoká. Nové modely Toyota a Lexus produkují emise do 95 g/km, takže budou použitelné i v budoucnu,“ dodává Martin Peleška.

Podle studie mezinárodního výboru pro čistou dopravu ICCT z loňského srpna byly v roce 2018 průměrné emise prodaných aut celosvětově 121 gramů CO2 na kilometr.

Česko v Evropě zaostává v přípravě na elektromobilitu
Česká republika patří mezi evropské státy, které jsou nejméně připravené na nástup elektromobility. Naopak nejdále jsou v tomto ohledu v Nizozemsku, Norsku a ve Velké Británii.

Všech 22 sledovaných zemí dosáhlo v letošním žebříčku lepšího skóre než před rokem. ČR si polepšila o dvě příčky, přesto skončila pátá od konce, tedy na 18. místě. V evropském srovnání země zaostává v počtu nabíjecích stanic i v úrovni souvisejících daňových úlev.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Štve vás zdražení nových aut? Jeden přední importér ceny drží a dokonce zlevňuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.03.2020 07:58 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Podle čeho si Češi vybírají autobazar?

Ford Mondeo Hybrid

Ford prozradil, co podle něj znamená rostoucí obliba automatických převodovek

TMMF zahájení výroby

Výroba nové Toyoty Yaris zahájena

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžká nákladní auta na vodík míří do Evropy

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžké nákladní auto na vodík míří do Evropy

Rodinné vozy SEAT

Podívejte se, jak se za padesát let změnily populární kombi od Seatu

Lexus NX 300h

Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Škoda Slavia má být divokým a nespoutaným spiderem

První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

Ilustrační foto

Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Suzuki Ignis

Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

Peugeot 208 Rally 4

Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

reklama

Doporučujeme

Bez poplatků

Rakousko zrušilo test 140 km/h na dálnicích. Důvod?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

  2. VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

  3. Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

  4. Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

  5. Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

  6. Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud