Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který letos překonal milník 30 milionů vyrobených vozů, nabízí nyní ještě více komfortu, optimalizovaný design a nejmodernější technologie v oblastech konektivity a informačních, zábavních a bezpečnostních systémů. Jeden z nejoblíbenějších modelů pro fleetové zákazníky je na českém trhu k dispozici ve dvou karosářských verzích za ceny již od 750 900 Kč.
„Volkswagen Passat je nepřekonanou ikonou střední třídy a jeho modernizovaná osmá generace, kterou právě uvádíme na český trh, má všechny předpoklady k tomu, aby navázala na úspěchy svých předchůdců,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S novým Passatem pokračujeme v procesu digitalizace a v rozšiřování konektivity s cílem nabízet našim zákazníkům ještě bezpečnější a komfortnější cestování bez ohledu na vzdálenost. Díky zdokonalenému podvozku a pohonu si mohou řidiči nového modelu Passat vychutnávat při každé jízdě fascinující jízdní dynamiku, a to při zachování pověstné hospodárnosti a spolehlivosti.“
Nový Volkswagen Passat je na českém trhu nabízen v tradičních karosářských verzích Limuzína a Variant, a to v kombinaci se třemi výbavovými liniemi: Business, Elegance a R-Line. Rovněž modernizované verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů. V době zahájení prodeje jsou k dispozici motory 2.0 TSI (140 kW), 2.0 TSI 4MOTION (200 kW), 2.0 TDI (140 kW), 2.0 TDI 4MOTION (140 kW) a 2.0 TDI 4MOTION (176 kW). Vstupní zážehové a vznětové jednotky, 1.5 TSI Evo (110 kW) a 2.0 TDI Evo (110 kW), budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna.
Vstupní cena modelu Passat Limuzína Business 1.5 TSI Evo (110 kW) s přímo řazenou převodovkou byla stanovena na 750 900 Kč. Ještě prostornější kombi Variant stojí 777 900 Kč. Ceny vznětových verzí začínají od 815 900 Kč, resp. 842 900 Kč (2.0 TDI Evo 110 kW). Nový Passat GTE bude stát od 1 126 900 Kč. Univerzální model Passat Alltrack lze pořídit od 1 117 900 Kč.
Nový Passat Business je sériově vybaven mimo jiné světlomety LED vpředu i vzadu, kůží obšitým multifunkčním volantem, třízónovou klimatizací, sedadly s bederními opěrkami, asistenčním systémem Travel Assist Low pro částečně automatizovanou jízdu, systémem nouzového volání e-Call, informačním a zábavním systémem s 6,5“ displejem, službami We Connect Plus (bezplatně po dobu 1 roku) a 16“ koly z lehké slitiny (17“ kola pro verze s motory o výkonu 140 kW). Variant má navíc podélné střešní nosiče s příčníky.
O stupeň výš stojí v nabídce Passat Elegance (od 887 900 Kč), jehož sériová výbava zahrnuje nad rámec výbavové linie Business například navigační systém Discover Media s 8“ displejem, elektrickou zásuvku 230 V pro cestující vzadu, 17“ kola z lehké slitiny a tříleté předplatné služeb We Connect Plus. Podélné střešní nosiče verzí Variant jsou stříbrně eloxované. Stupeň výbavy Elegance je základem i pro verzi Passat Alltrack, která pro jízdu v terénu disponuje navíc například trvalým pohonem všech kol 4MOTION, speciálním režimem Offroad, specifickým podvozkem s vyšší světlou výškou, spodním ochranným krytem motoru nebo asistentem pro jízdu ze strmého svahu.
Pro sportovně zaměřené zákazníky je připraven Passat R-Line (od 964 900 Kč). Tato výbavová linie vychází ze stupně výbavy Elegance, k němuž přidává pakety R-Line Exteriér a Interiér. Jejich součástí jsou mimo jiné nárazníky a rozšířené boční prahy R-Line, 18“ litá kola, logo R-Line na masce chladiče, titanově černé čalounění stropu, ocelové prahové lišty vpředu a vzadu (vpředu s logem R-Line), multifunkční sportovní volant obšitý kůží s hliníkovými ozdobnými prvky a logem R-Line, pedály se vzhledem kartáčované oceli, sportovní sedadla čalouněná kůžemi Nappa a Carbon Style a ozdobná obložení z hliníku „Silver Rise“.
Volkswagen Passat GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude uveden na trh zanedlouho. Základem hybridní soustavy je jednotka 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k), doplněná elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 160 kW (218 k). Modernizovaný Passat GTE, dodávaný v karosářských verzích Limuzína a Variant, nabízí nyní v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd prodloužený až na 57 km (Limuzína), resp. 55 km (Variant) dle metodiky WLTP.
Zákazníci mohou nový Volkswagen Passat objednávat s akčními pakety Comfort, Media I, Media II a Technik, které zahrnují řadu oblíbených prvků výbavy na přání. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro výše uvedené pakety, získají cenové zvýhodnění až 30 %. Nový Passat lze kromě toho pořídit také se zvýhodněným financováním v rámci akční úvěrové nabídky Volkswagen+ Úroky u ledu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.