Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který letos překonal milník 30 milionů vyrobených vozů, nabízí nyní ještě více komfortu, optimalizovaný design a nejmodernější technologie v oblastech konektivity a informačních, zábavních a bezpečnostních systémů. Jeden z nejoblíbenějších modelů pro fleetové zákazníky je na českém trhu k dispozici ve dvou karosářských verzích za ceny již od 750 900 Kč.
„Volkswagen Passat je nepřekonanou ikonou střední třídy a jeho modernizovaná osmá generace, kterou právě uvádíme na český trh, má všechny předpoklady k tomu, aby navázala na úspěchy svých předchůdců,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S novým Passatem pokračujeme v procesu digitalizace a v rozšiřování konektivity s cílem nabízet našim zákazníkům ještě bezpečnější a komfortnější cestování bez ohledu na vzdálenost. Díky zdokonalenému podvozku a pohonu si mohou řidiči nového modelu Passat vychutnávat při každé jízdě fascinující jízdní dynamiku, a to při zachování pověstné hospodárnosti a spolehlivosti.“
Nový Volkswagen Passat je na českém trhu nabízen v tradičních karosářských verzích Limuzína a Variant, a to v kombinaci se třemi výbavovými liniemi: Business, Elegance a R-Line. Rovněž modernizované verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů. V době zahájení prodeje jsou k dispozici motory 2.0 TSI (140 kW), 2.0 TSI 4MOTION (200 kW), 2.0 TDI (140 kW), 2.0 TDI 4MOTION (140 kW) a 2.0 TDI 4MOTION (176 kW). Vstupní zážehové a vznětové jednotky, 1.5 TSI Evo (110 kW) a 2.0 TDI Evo (110 kW), budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna.
Vstupní cena modelu Passat Limuzína Business 1.5 TSI Evo (110 kW) s přímo řazenou převodovkou byla stanovena na 750 900 Kč. Ještě prostornější kombi Variant stojí 777 900 Kč. Ceny vznětových verzí začínají od 815 900 Kč, resp. 842 900 Kč (2.0 TDI Evo 110 kW). Nový Passat GTE bude stát od 1 126 900 Kč. Univerzální model Passat Alltrack lze pořídit od 1 117 900 Kč.
Nový Passat Business je sériově vybaven mimo jiné světlomety LED vpředu i vzadu, kůží obšitým multifunkčním volantem, třízónovou klimatizací, sedadly s bederními opěrkami, asistenčním systémem Travel Assist Low pro částečně automatizovanou jízdu, systémem nouzového volání e-Call, informačním a zábavním systémem s 6,5“ displejem, službami We Connect Plus (bezplatně po dobu 1 roku) a 16“ koly z lehké slitiny (17“ kola pro verze s motory o výkonu 140 kW). Variant má navíc podélné střešní nosiče s příčníky.
O stupeň výš stojí v nabídce Passat Elegance (od 887 900 Kč), jehož sériová výbava zahrnuje nad rámec výbavové linie Business například navigační systém Discover Media s 8“ displejem, elektrickou zásuvku 230 V pro cestující vzadu, 17“ kola z lehké slitiny a tříleté předplatné služeb We Connect Plus. Podélné střešní nosiče verzí Variant jsou stříbrně eloxované. Stupeň výbavy Elegance je základem i pro verzi Passat Alltrack, která pro jízdu v terénu disponuje navíc například trvalým pohonem všech kol 4MOTION, speciálním režimem Offroad, specifickým podvozkem s vyšší světlou výškou, spodním ochranným krytem motoru nebo asistentem pro jízdu ze strmého svahu.
Pro sportovně zaměřené zákazníky je připraven Passat R-Line (od 964 900 Kč). Tato výbavová linie vychází ze stupně výbavy Elegance, k němuž přidává pakety R-Line Exteriér a Interiér. Jejich součástí jsou mimo jiné nárazníky a rozšířené boční prahy R-Line, 18“ litá kola, logo R-Line na masce chladiče, titanově černé čalounění stropu, ocelové prahové lišty vpředu a vzadu (vpředu s logem R-Line), multifunkční sportovní volant obšitý kůží s hliníkovými ozdobnými prvky a logem R-Line, pedály se vzhledem kartáčované oceli, sportovní sedadla čalouněná kůžemi Nappa a Carbon Style a ozdobná obložení z hliníku „Silver Rise“.
Volkswagen Passat GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude uveden na trh zanedlouho. Základem hybridní soustavy je jednotka 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k), doplněná elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 160 kW (218 k). Modernizovaný Passat GTE, dodávaný v karosářských verzích Limuzína a Variant, nabízí nyní v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd prodloužený až na 57 km (Limuzína), resp. 55 km (Variant) dle metodiky WLTP.
Zákazníci mohou nový Volkswagen Passat objednávat s akčními pakety Comfort, Media I, Media II a Technik, které zahrnují řadu oblíbených prvků výbavy na přání. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro výše uvedené pakety, získají cenové zvýhodnění až 30 %. Nový Passat lze kromě toho pořídit také se zvýhodněným financováním v rámci akční úvěrové nabídky Volkswagen+ Úroky u ledu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.