Centrální registr vozidel v České republice ukázal skutečný stav zájmu o automobily, které výrobci ve shodě s některými politiky Evropské unie hodlají brzy nabízet jako jediné možné řešení osobní mobility. Ekologicky smýšlející kupující jsou, auta do zásuvky ale nechtějí a volí hybridy.
V období ledna až května 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 106 596 osobních automobilů, což představovalo meziročně o 11 256 registrací méně, tj. -9,6 %.
Z pohledu jednotlivých druhů paliv je letošní bilance značně rozdílná. Největší propad (-55,7 %) byl z pohledu paliv evidován u osobních automobilů na stlačený zemní plyn (CNG), propad byl však evidován také u LPG (-40,2 %), naftových (-21,7 %) a benzínových vozidel (-2,9 %). Téměř dvakrát více (97 %) než ve stejném období loňského roku bylo evidováno vozidel s hybridním pohonem.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„V úvodních pěti měsících bylo evidováno 277 elektromobilů, meziročně byl zaznamenán jen 3% růst,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Propad zaznamenaly zejména plug-in hybridní vozidla, kterých bylo registrováno 106, o 29 méně než ve stejném období loňského roku. Celkem tak bylo v letošním roce registrováno 383 osobních vozidel „do zásuvky“, meziročně o 21 méně (-5,2 %).“
Lídrem na trhu elektromobilů byl s 69 registracemi Nissan, podíl elektromobilů na celkových registracích této automobilky činil 6,1 %, prakticky každý 16. registrovaný Nissan byl do zásuvky. Volkswagen si připsal 48 registrací, BMW 44, Hyundai 34 a Tesla 31. Nejvíce plug-in hybridů (26) zaregistrovalo Mitsubishi, Volvo (24) a Hyundai (17).
Každé 278. registrované osobní vozidlo v roce 2019 bylo tzv. dobíjecí (pozn. elektromobily + plug-in hybridní vozidla), podíl na všech registracích představoval 0,36 %.
Pomineme-li automobilku Tesla, která produkuje výhradně elektromobily, byly relativně významné podíly dobíjecích vozidel na všech registrovaných vozidlech evidovány u Jaguaru (15,57 %), Smartu (15,38 %) a Mini (9,58 %).
ZDROJ: TISKOVÁ ZPRÁVA CENTRUMU DOPRAVNÍHO VÝZKUMU
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.