Centrální registr vozidel v České republice ukázal skutečný stav zájmu o automobily, které výrobci ve shodě s některými politiky Evropské unie hodlají brzy nabízet jako jediné možné řešení osobní mobility. Ekologicky smýšlející kupující jsou, auta do zásuvky ale nechtějí a volí hybridy.
V období ledna až května 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 106 596 osobních automobilů, což představovalo meziročně o 11 256 registrací méně, tj. -9,6 %.
Z pohledu jednotlivých druhů paliv je letošní bilance značně rozdílná. Největší propad (-55,7 %) byl z pohledu paliv evidován u osobních automobilů na stlačený zemní plyn (CNG), propad byl však evidován také u LPG (-40,2 %), naftových (-21,7 %) a benzínových vozidel (-2,9 %). Téměř dvakrát více (97 %) než ve stejném období loňského roku bylo evidováno vozidel s hybridním pohonem.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„V úvodních pěti měsících bylo evidováno 277 elektromobilů, meziročně byl zaznamenán jen 3% růst,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Propad zaznamenaly zejména plug-in hybridní vozidla, kterých bylo registrováno 106, o 29 méně než ve stejném období loňského roku. Celkem tak bylo v letošním roce registrováno 383 osobních vozidel „do zásuvky“, meziročně o 21 méně (-5,2 %).“
Lídrem na trhu elektromobilů byl s 69 registracemi Nissan, podíl elektromobilů na celkových registracích této automobilky činil 6,1 %, prakticky každý 16. registrovaný Nissan byl do zásuvky. Volkswagen si připsal 48 registrací, BMW 44, Hyundai 34 a Tesla 31. Nejvíce plug-in hybridů (26) zaregistrovalo Mitsubishi, Volvo (24) a Hyundai (17).
Každé 278. registrované osobní vozidlo v roce 2019 bylo tzv. dobíjecí (pozn. elektromobily + plug-in hybridní vozidla), podíl na všech registracích představoval 0,36 %.
Pomineme-li automobilku Tesla, která produkuje výhradně elektromobily, byly relativně významné podíly dobíjecích vozidel na všech registrovaných vozidlech evidovány u Jaguaru (15,57 %), Smartu (15,38 %) a Mini (9,58 %).
ZDROJ: TISKOVÁ ZPRÁVA CENTRUMU DOPRAVNÍHO VÝZKUMU
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.