Automobilka SsangYong uvádí na český trh nový model Musso Grand. Tento vůz typu pickup ocení především ti, pro které je důležité mnohostranné využití. Je vhodný jak pro náročnou práci v terénu, tažení těžkých přívěsů, tak i pro velkou rodinnou dovolenou.
Musso Grand nabízí dvě prvenství mezi relevantními konkurenty: se svými 5 405 mm je nejdelší a má též nejdelší nákladový prostor (1 610 mm). V základním vybavení se může pochlubit pohonem 4x4 včetně redukce a uzavíratelným diferenciálem zadní nápravy.
U té si zákazníci mohou vybrat mezi dvěma typy: zadní tuhá náprava s listovými pružinami nabídne vyšší nosnost, zatímco pětiprvková zadní tuhá náprava přispěje k vyššímu jízdnímu komfortu.
Musso Grand je vybaven 2,2 litrovým Xdi-220 naftovým motorem o výkonu 181 koní s točivým momentem 420 Nm. Cenově startuje Musso Grand na částce 559 000 Kč bez DPH, respektive 676 390 Kč s DPH.
Distribuční a servisní síť vozů SsangYong čítá nyní 4 autorizované dealery a další budou brzy přibývat. Na Musso Grand je poskytována pětiletá tovární záruka (do 100 000 km) + pětiletá asistence.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?