Automobilka SsangYong uvádí na český trh nový model Musso Grand. Tento vůz typu pickup ocení především ti, pro které je důležité mnohostranné využití. Je vhodný jak pro náročnou práci v terénu, tažení těžkých přívěsů, tak i pro velkou rodinnou dovolenou.
Musso Grand nabízí dvě prvenství mezi relevantními konkurenty: se svými 5 405 mm je nejdelší a má též nejdelší nákladový prostor (1 610 mm). V základním vybavení se může pochlubit pohonem 4x4 včetně redukce a uzavíratelným diferenciálem zadní nápravy.
U té si zákazníci mohou vybrat mezi dvěma typy: zadní tuhá náprava s listovými pružinami nabídne vyšší nosnost, zatímco pětiprvková zadní tuhá náprava přispěje k vyššímu jízdnímu komfortu.
Musso Grand je vybaven 2,2 litrovým Xdi-220 naftovým motorem o výkonu 181 koní s točivým momentem 420 Nm. Cenově startuje Musso Grand na částce 559 000 Kč bez DPH, respektive 676 390 Kč s DPH.
Distribuční a servisní síť vozů SsangYong čítá nyní 4 autorizované dealery a další budou brzy přibývat. Na Musso Grand je poskytována pětiletá tovární záruka (do 100 000 km) + pětiletá asistence.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?