Italská společnost Anytime carsharing začala nabízet sdílení aut v Praze. Pražané zatím mohou využívat 100 hybridních vozů Toyota Yaris s automatickou převodovkou a parkovací kamerou. Počet nabízených vozů dále poroste.
Anytime Carsharing na začátku dubna spustila aplikaci, v rámci které se mohli tuzemští zájemci o službu zaregistrovat a nyní jí začít využívat. Počet registrací za necelý měsíc přesáhl 5000.
"Registrace pro nové klienty jsme spustili na začátku dubna spolu s akcí 40 min jízdy zdarma. Velice brzy nám český trh prokázal svůj nevyužitý potenciál. Prvních 100 uživatelů se registrovalo během několika hodin," říká ředitel Anytime carsharing ČR Milan Beutl.
Ceny začínají od 1,99 Kč za minutu použití vozidla, kilometry jsou zahrnuté v ceně. Stejně jako benzín, mytí, dálniční známka i pojištění vozu. Součástí je bezplatné parkování v modrých a fialových zónách v Praze. Platba se uskuteční automaticky po ukončení pronájmu z připojené platební karty. Kromě ceny za minutu uživatel nic dalšího neplatí.
Odemykání a zamykání z mobilu
Zájemce o využití služby stáhne bezplatnou aplikaci z Apple Store nebo Google Play a provede on-line registraci, která trvá do 15 minut. Vyfotí průkaz totožnosti, řidičský průkaz a pořídí selfie. Pak už jen stačí pomocí aplikace vyhledat nejbližší vozidlo a může vyrazit. Klíče ani vstupní kartu nepotřebuje, vozidla se odemykají a zamykají přímo z mobilní aplikace. Cesty pak může podnikat po celé ČR a auto nakonec nechá kdekoli po Praze.
Hybridní vozy při provozu ve městech dokáží podle statistik automobilky Toyota jezdit 80 až 90 procent doby provozu čistě na elektřinu. Vedle ekologičnosti a nízké spotřeby patří mezi další benefity hybridů nízké náklady na servis, srovnatelná cena s benzínovými auty, a až desetiletá výdrž baterie.
Anytime je jedním z největších poskytovatelů sdílení vozidel na světě a prvním nadnárodním hráčem, který přichází do Česka. V České republice plánuje v příštích letech investovat až 30 milionů eur.
Sdílení aut vede před půjčováním
Podle nedávného průzkumu EY celkem 69 procent českých motoristů preferuje carsharing před klasickou autopůjčovnou. V Praze jezdí okolo 1,1 milionu aut, která denně najedou 23 milionů kilometrů. Ke konci roku 2017 připadal v Praze jeden automobil na 1,5 obyvatele. Obsazenost osobních aut při jízdách po městě se dlouhodobě pohybuje kolem 1,3 člověka na vůz.
Lidé podle statistik využívají vlastní auto jen zhruba čtyři procenta z celkového času. Počet uživatelů carsharingu by se měl do roku 2024 zvýšit na 30 milionů z předloňských sedmi milionů lidí. Velikost trhu dosáhne za pět let 16,5 miliardy eur.
Společnost Anytime začala poskytovat služby v oblasti pronájmu aut v roce 2012. V současné době provozuje flotilu více než 8000 automobilů v různých segmentech. Působí ve 14 městech ve čtyřech zemích.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?