Peugeot v ČR navázal na rekordní loňský rok dalšími úspěšnými měsíci, navíc s markantními nárůsty. V únoru Peugeot registroval 1227 vozů, dosáhl podílu na trhu 6,01 % a 4. pozice na trhu. Růstem 45,7 % zdaleka překonal své konkurenty a současně se ujal vedení ve třech tržních segmentech.
V roce 2018 byla Česká republika jednou z 16 evropských zemí, ve kterých značka Peugeot překonala svůj prodejní rekord. Málokteré zastoupení značky se však může pochlubit tak výraznými nárůsty v prvních dvou měsících letošního roku, jako Peugeot v ČR. Zatímco český automobilový trh už šest měsíců nepřetržitě klesá, Peugeot jakoby tento pokles vůbec nereflektoval a neustále rostl. V únoru dokonce o 45,7 %!
Celkově za první dva měsíce letošního roku Peugeot registroval 1865 osobních a 580 užitkových vozů. S 5,91% podílem na trhu obsazuje 5. příčku v žebříčku automobilek. Růstem o 25,6 % jednoznačně převyšuje veškerou svou konkurenci. Navíc se výrazně prosadil v rámci jednotlivých segmentů.
Každé 4. malé SUV je značky Peugeot
Zájem o Peugeot 2008 ani po šesti letech od uvedení na trh neslábne. Model, který se bez nadsázky dá nazvat fenoménem českého trhu, je s 571 letos registrovanými vozy opět nejprodávanějším malým SUV v ČR, přičemž svůj podíl v segmentu ještě navýšil na 23,5 %. Na rozdíl od mnoha evropských zemí, kde vládne Peugeot 208, v Česku kraluje modelové řadě model 2008. V rámci českého trhu je po dvou uplynulých měsících 12. nejprodávanějším vozem, zatímco v loňském roce mu patřila až 24. příčka.
Boxer ve skvělé formě
Největší užitkový vůz značky Peugeot, model Boxer, byl v roce 2018 čtvrtým rokem po sobě lídrem českého trhu LCV. Dvěma úspěšnými měsíci letošního roku svoji vedoucí pozici ještě upevnil. S 430 registrovanými vozy a s 26,4% podílem jednoznačně dominuje svému segmentu. Současně má hlavní zásluhu na první pozici značky na českém trhu lehkých užitkových vozů, kde Peugeot obsazuje s 580 registrovanými vozy takřka 18 %.
Expert ztrojnásobil prodeje
Počet 110 registrovaných vozů za první dva měsíce roku znamenal pro Peugeot Expert trojciferný nárůst oproti stejnému období loňského roku a vynesl ho na vrchol segmentu středních dodávek.
508 má slibnou budoucnost
Překvapivého výsledku dosáhl i fastback Peugeot 508. Ač nezískal prvenství ve svém segmentu, v kategorii sedanů vyšší střední třídy obsadil s 63 registrovanými vozy bronzovou příčku. Přitom se dá očekávat, že popularita vozu 508 nadále poroste vzhledem k pozitivním signálům z celé Evropy, k nimž patří například už 14 tisíc objednávek, získání pozice lídra segmentu ve Francii či blížící se uvedení verze SW na evropské trhy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?