Pokud toužíte po hybridním SUV, máme pro vás dobrou zprávu. České zastoupení společnosti Honda zveřejnilo ceník hybridního modelu CR-V a současně začalo přijímat objednávky. Na svůj nový vůz si však zákazníci budou muset počkat minimálně do února 2019.
Hybridní CR-V s účinným 2,0-litrovým benzínovým motorem i-VTEC, výkonným elektrickým motorem a litium-ionovým akumulátorem má maximální výkon 184 koní (135 kW) a točivý moment 315 Nm. Model CR-V Hybrid nabízí úsporný provoz v reálných podmínkách, aniž by omezoval radost z jízdy.
Systém i-MMD za tímto účelem pracuje v jednom ze tří režimů automaticky vybíraných tak, aby optimalizovaly hospodárnost jízdy a výkon podle aktuálních podmínek. Při pohonu motorem vůz pohání zážehový motor o objemu 2,0 litry, například při jízdě stálou vysokou rychlostí. Při hybridním pohonu pracuje zároveň zážehový motor a elektromotor, například při zrychlování. V elektrickém režimu (EV) pak vůz běží 100% na tichý elektrický pohon.
Ten bývá obvykle využíván při rozjezdu nebo během jízdy ustálenou nízkou rychlostí. Systém i-MMD je nesmírně praktický. Elektřinu si totiž vytváří sám, nikdy proto nebudete muset své CR-V připojovat do sítě. Vůz se sám dobíjí přímým přenosem výkonu ze zážehového motoru a rekuperací brzdné energie, která u běžných vozů zůstává nevyužita.
Základní variantu v provedení Comfort s pohonem pouze předních kol pořídí zákazníci za částku od 769 900 Kč. Pro srovnání - základní provedení s motorem 1.5 VTEC Turbo a pohonem předních kol vyjde na 669 900 Kč. Pokud ale toužíte po pohonu všech kol, budete muset v ceník začít vybírat od provedení Elegance, které s pohonem jedné nápravy vyjde na 849 900 Kč a s pohonem všech kol na 899 900 Kč. Dále je v nabídce provedení Lifestyle a vrcholem je model Executive, který je dodáván pouze s pohonem všech kol a to za cenu 1 069 900 Kč.
Příchod tohoto unikátního a očekávaného modelu na český trh je naplánovaný na únor 2019. Dealeři Honda v Čechách již začínají přijímat objednávky. Více informací je k nalezení na webových stránkách automobilky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.