Pokud toužíte po hybridním SUV, máme pro vás dobrou zprávu. České zastoupení společnosti Honda zveřejnilo ceník hybridního modelu CR-V a současně začalo přijímat objednávky. Na svůj nový vůz si však zákazníci budou muset počkat minimálně do února 2019.
Hybridní CR-V s účinným 2,0-litrovým benzínovým motorem i-VTEC, výkonným elektrickým motorem a litium-ionovým akumulátorem má maximální výkon 184 koní (135 kW) a točivý moment 315 Nm. Model CR-V Hybrid nabízí úsporný provoz v reálných podmínkách, aniž by omezoval radost z jízdy.
Systém i-MMD za tímto účelem pracuje v jednom ze tří režimů automaticky vybíraných tak, aby optimalizovaly hospodárnost jízdy a výkon podle aktuálních podmínek. Při pohonu motorem vůz pohání zážehový motor o objemu 2,0 litry, například při jízdě stálou vysokou rychlostí. Při hybridním pohonu pracuje zároveň zážehový motor a elektromotor, například při zrychlování. V elektrickém režimu (EV) pak vůz běží 100% na tichý elektrický pohon.
Ten bývá obvykle využíván při rozjezdu nebo během jízdy ustálenou nízkou rychlostí. Systém i-MMD je nesmírně praktický. Elektřinu si totiž vytváří sám, nikdy proto nebudete muset své CR-V připojovat do sítě. Vůz se sám dobíjí přímým přenosem výkonu ze zážehového motoru a rekuperací brzdné energie, která u běžných vozů zůstává nevyužita.
Základní variantu v provedení Comfort s pohonem pouze předních kol pořídí zákazníci za částku od 769 900 Kč. Pro srovnání - základní provedení s motorem 1.5 VTEC Turbo a pohonem předních kol vyjde na 669 900 Kč. Pokud ale toužíte po pohonu všech kol, budete muset v ceník začít vybírat od provedení Elegance, které s pohonem jedné nápravy vyjde na 849 900 Kč a s pohonem všech kol na 899 900 Kč. Dále je v nabídce provedení Lifestyle a vrcholem je model Executive, který je dodáván pouze s pohonem všech kol a to za cenu 1 069 900 Kč.
Příchod tohoto unikátního a očekávaného modelu na český trh je naplánovaný na únor 2019. Dealeři Honda v Čechách již začínají přijímat objednávky. Více informací je k nalezení na webových stránkách automobilky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?