Pokud toužíte po hybridním SUV, máme pro vás dobrou zprávu. České zastoupení společnosti Honda zveřejnilo ceník hybridního modelu CR-V a současně začalo přijímat objednávky. Na svůj nový vůz si však zákazníci budou muset počkat minimálně do února 2019.
Hybridní CR-V s účinným 2,0-litrovým benzínovým motorem i-VTEC, výkonným elektrickým motorem a litium-ionovým akumulátorem má maximální výkon 184 koní (135 kW) a točivý moment 315 Nm. Model CR-V Hybrid nabízí úsporný provoz v reálných podmínkách, aniž by omezoval radost z jízdy.
Systém i-MMD za tímto účelem pracuje v jednom ze tří režimů automaticky vybíraných tak, aby optimalizovaly hospodárnost jízdy a výkon podle aktuálních podmínek. Při pohonu motorem vůz pohání zážehový motor o objemu 2,0 litry, například při jízdě stálou vysokou rychlostí. Při hybridním pohonu pracuje zároveň zážehový motor a elektromotor, například při zrychlování. V elektrickém režimu (EV) pak vůz běží 100% na tichý elektrický pohon.
Ten bývá obvykle využíván při rozjezdu nebo během jízdy ustálenou nízkou rychlostí. Systém i-MMD je nesmírně praktický. Elektřinu si totiž vytváří sám, nikdy proto nebudete muset své CR-V připojovat do sítě. Vůz se sám dobíjí přímým přenosem výkonu ze zážehového motoru a rekuperací brzdné energie, která u běžných vozů zůstává nevyužita.
Základní variantu v provedení Comfort s pohonem pouze předních kol pořídí zákazníci za částku od 769 900 Kč. Pro srovnání - základní provedení s motorem 1.5 VTEC Turbo a pohonem předních kol vyjde na 669 900 Kč. Pokud ale toužíte po pohonu všech kol, budete muset v ceník začít vybírat od provedení Elegance, které s pohonem jedné nápravy vyjde na 849 900 Kč a s pohonem všech kol na 899 900 Kč. Dále je v nabídce provedení Lifestyle a vrcholem je model Executive, který je dodáván pouze s pohonem všech kol a to za cenu 1 069 900 Kč.
Příchod tohoto unikátního a očekávaného modelu na český trh je naplánovaný na únor 2019. Dealeři Honda v Čechách již začínají přijímat objednávky. Více informací je k nalezení na webových stránkách automobilky.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.