Audi zahajuje na českém trhu předprodej zcela nové generace úspěšné manažerské limuzíny Audi A6. V první fázi mohou zákazníci objednávat nové Audi A6 s šestiválcovým motorem 3.0 TDI ve dvou výkonových variantách se 170 kW nebo 210 kW, jejichž vstupní cena byla stanovena na 1 545 900 Kč, resp. 1 630 900 Kč. Další varianty poháněcího ústrojí pro nové Audi A6 rozšíří nabídku v průběhu letošního roku.
„S všestranně koncipovanou zbrusu novou generací Audi A6 stanovujeme nová měřítka v mimořádně náročném segmentu manažerských limuzín,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Audi A6 bylo na českém trhu velmi úspěšné a jsme pevně přesvědčeni, že nová generace má všechny ingredience pro pokračování tohoto trendu. Nové Audi A6 nabízí zákazníkům ještě více komfortu, bezpečnosti a jízdní dynamiky díky mnoha inovacím, především v oblastech digitalizace a asistenčních systémů. S elektrifikací poháněcího ústrojí a vynikající aerodynamikou jsme zároveň dosáhli dalšího výrazného pokroku z hlediska hospodárnosti a ochrany životního prostředí. V neposlední řadě je významným argumentem pro nové Audi A6 také mimořádně výhodná prodloužená záruka na 4 roky/120 000 km.“
Osmá generace Audi A6 navazuje na své úspěšné předchůdce. Od počátku nového tisíciletí se v České republice prodalo více než 13 000 vozů v provedení sedan, Avant a allroad, což z Audi a A6 činí v novém miléniu nejprodávanější model ingolstadtské automobilky na českém trhu.
Zcela nové Audi A6 zaujme na první pohled dynamickou elegancí vytříbeného vnějšího designu. Stejně jako nedávno představené nové generace modelových řad A8 a A7 Sportback je i A6 výrazným reprezentantem nového designérského stylu značky Audi. Manažerská limuzína dává napnutými plochami, ostrými hranami a markantními liniemi nezaměnitelně najevo svůj charakter, založený na sportovní eleganci, vyspělé technice a vysoké kvalitě. Celkový dojem umocňuje nezaměnitelný světelný design. Vrcholná verze světlometů pracuje s inovativní technikou HD Matrix LED.
V porovnání s předchůdcem je nové Audi A6 jen nepatrně větší, v interiéru je však ještě velkorysejší, ať se jedná o prostor pro nohy vzadu, nebo více místa pro hlavu a ramena na předních i zadních sedadlech. Do širšího zavazadlového prostoru lze napříč uložit dva golfové bagy, přestože jeho objem zůstává s 530 litry beze změny. Zadní víko se otvírá na přání elektricky na povel daný pohybem nohy.
Interiér oblíbeného manažerského sedanu důsledně sází na digitalizaci a ukazuje budoucí směr vývoje ve svém segmentu. Zcela digitální systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel individualizovat. Síťově propojená inteligence posouvá na zcela novou úroveň funkčnost mnoha pokrokových řešení v oblasti konektivity a progresivních asistenčních systémů. Sériová výbava zahrnuje systém MMI Navigation, na přání se dodává MMI Navigation plus jako multimediální centrála nového formátu.
Nově vyvinutá sedadla umocňují charakter modelu Audi A6 jako limuzíny pro suverénní cestování na dlouhé vzdálenosti. Mimořádně vysoký komfort nabízí v mnoha směrech nastavitelná sedadla vpředu, včetně individuálně přizpůsobitelných bočních polštářů, která mohou být na přání doplněna funkcemi odvětrávání a masáže. Příjemné klima v interiéru zajišťuje na přání dodávaný paket Air Quality, který vylepšuje vzduch dvěma decentními parfémy, ionizátorem a účinným filtrem škodlivých látek.
K příjemné atmosféře uvnitř vozu přispívá velmi propracovaná aerodynamika s optimalizovanými aeroakustickými vlastnostmi. Limuzína zůstává díky tomu příjemně tichá i ve vysokých rychlostech. Dalším pozitivním faktorem je vysoká tuhost karoserie, která tvoří základ pro dosažení nejvyšší kvality a sportovních jízdních vlastností. Audi vyrábí skelet karoserie z inteligentní kombinace oceli a hliníku. Přední věže pro uložení vzpěr s tlumiči a pružinami, dveře, kapota motoru a blatníky jsou zhotoveny z hliníku. Podvozek osmé generace Audi A6 kombinuje maximální jízdní komfort a mimořádnou stabilitu s ještě vytříbenějším sportovním charakterem. Na přání je možné nové Audi A6 vybavit řízením všech kol, který zaručuje mimořádnou obratnost.
V rámci právě zahájeného předprodeje na českém trhu mohou zákazníci objednávat nové Audi A6 se dvěma vznětovými šestiválci 3.0 TDI. Výkonnější verze, nabízená za ceny od 1 630 900 Kč, je vyladěna na nejvyšší výkon 210 kW (286 k) a maximální točivý 620 N.m. Již za 1 545 900 Kč lze pořídit nové Audi A6 3.0 TDI s výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 500 N.m. Oba vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic a jsou vybaveny pohonem všech kol quattro. Částečně hybridní systém přispívá k ještě vyšší úrovni komfortu a hospodárnosti.
U agregátů V6 nalézá poprvé uplatnění hlavní elektrická síť s napětím 48 V. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) a rekuperačním výkonem až 12 kW spolupracuje s lithium-iontovým akumulátorem. Nové Audi A6 tak může využívat funkci setrvačné jízdy s minimálními jízdními odpory v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h a funkce start-stop se aktivuje už před samotným zastavením vozidla, mezi 7 a 22 km/h. V reálném provozu snižuje technika MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů.
Audi bude nabídku modelové řady A6 postupně rozšiřovat o další výkonné a hospodárné vznětové i zážehové motory. Ve druhé polovině roku bude zahájen prodej také oblíbeného provedení Avant.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.