Audi zahajuje na českém trhu předprodej zcela nové generace úspěšné manažerské limuzíny Audi A6. V první fázi mohou zákazníci objednávat nové Audi A6 s šestiválcovým motorem 3.0 TDI ve dvou výkonových variantách se 170 kW nebo 210 kW, jejichž vstupní cena byla stanovena na 1 545 900 Kč, resp. 1 630 900 Kč. Další varianty poháněcího ústrojí pro nové Audi A6 rozšíří nabídku v průběhu letošního roku.
„S všestranně koncipovanou zbrusu novou generací Audi A6 stanovujeme nová měřítka v mimořádně náročném segmentu manažerských limuzín,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Audi A6 bylo na českém trhu velmi úspěšné a jsme pevně přesvědčeni, že nová generace má všechny ingredience pro pokračování tohoto trendu. Nové Audi A6 nabízí zákazníkům ještě více komfortu, bezpečnosti a jízdní dynamiky díky mnoha inovacím, především v oblastech digitalizace a asistenčních systémů. S elektrifikací poháněcího ústrojí a vynikající aerodynamikou jsme zároveň dosáhli dalšího výrazného pokroku z hlediska hospodárnosti a ochrany životního prostředí. V neposlední řadě je významným argumentem pro nové Audi A6 také mimořádně výhodná prodloužená záruka na 4 roky/120 000 km.“
Osmá generace Audi A6 navazuje na své úspěšné předchůdce. Od počátku nového tisíciletí se v České republice prodalo více než 13 000 vozů v provedení sedan, Avant a allroad, což z Audi a A6 činí v novém miléniu nejprodávanější model ingolstadtské automobilky na českém trhu.
Zcela nové Audi A6 zaujme na první pohled dynamickou elegancí vytříbeného vnějšího designu. Stejně jako nedávno představené nové generace modelových řad A8 a A7 Sportback je i A6 výrazným reprezentantem nového designérského stylu značky Audi. Manažerská limuzína dává napnutými plochami, ostrými hranami a markantními liniemi nezaměnitelně najevo svůj charakter, založený na sportovní eleganci, vyspělé technice a vysoké kvalitě. Celkový dojem umocňuje nezaměnitelný světelný design. Vrcholná verze světlometů pracuje s inovativní technikou HD Matrix LED.
V porovnání s předchůdcem je nové Audi A6 jen nepatrně větší, v interiéru je však ještě velkorysejší, ať se jedná o prostor pro nohy vzadu, nebo více místa pro hlavu a ramena na předních i zadních sedadlech. Do širšího zavazadlového prostoru lze napříč uložit dva golfové bagy, přestože jeho objem zůstává s 530 litry beze změny. Zadní víko se otvírá na přání elektricky na povel daný pohybem nohy.
Interiér oblíbeného manažerského sedanu důsledně sází na digitalizaci a ukazuje budoucí směr vývoje ve svém segmentu. Zcela digitální systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel individualizovat. Síťově propojená inteligence posouvá na zcela novou úroveň funkčnost mnoha pokrokových řešení v oblasti konektivity a progresivních asistenčních systémů. Sériová výbava zahrnuje systém MMI Navigation, na přání se dodává MMI Navigation plus jako multimediální centrála nového formátu.
Nově vyvinutá sedadla umocňují charakter modelu Audi A6 jako limuzíny pro suverénní cestování na dlouhé vzdálenosti. Mimořádně vysoký komfort nabízí v mnoha směrech nastavitelná sedadla vpředu, včetně individuálně přizpůsobitelných bočních polštářů, která mohou být na přání doplněna funkcemi odvětrávání a masáže. Příjemné klima v interiéru zajišťuje na přání dodávaný paket Air Quality, který vylepšuje vzduch dvěma decentními parfémy, ionizátorem a účinným filtrem škodlivých látek.
K příjemné atmosféře uvnitř vozu přispívá velmi propracovaná aerodynamika s optimalizovanými aeroakustickými vlastnostmi. Limuzína zůstává díky tomu příjemně tichá i ve vysokých rychlostech. Dalším pozitivním faktorem je vysoká tuhost karoserie, která tvoří základ pro dosažení nejvyšší kvality a sportovních jízdních vlastností. Audi vyrábí skelet karoserie z inteligentní kombinace oceli a hliníku. Přední věže pro uložení vzpěr s tlumiči a pružinami, dveře, kapota motoru a blatníky jsou zhotoveny z hliníku. Podvozek osmé generace Audi A6 kombinuje maximální jízdní komfort a mimořádnou stabilitu s ještě vytříbenějším sportovním charakterem. Na přání je možné nové Audi A6 vybavit řízením všech kol, který zaručuje mimořádnou obratnost.
V rámci právě zahájeného předprodeje na českém trhu mohou zákazníci objednávat nové Audi A6 se dvěma vznětovými šestiválci 3.0 TDI. Výkonnější verze, nabízená za ceny od 1 630 900 Kč, je vyladěna na nejvyšší výkon 210 kW (286 k) a maximální točivý 620 N.m. Již za 1 545 900 Kč lze pořídit nové Audi A6 3.0 TDI s výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 500 N.m. Oba vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic a jsou vybaveny pohonem všech kol quattro. Částečně hybridní systém přispívá k ještě vyšší úrovni komfortu a hospodárnosti.
U agregátů V6 nalézá poprvé uplatnění hlavní elektrická síť s napětím 48 V. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) a rekuperačním výkonem až 12 kW spolupracuje s lithium-iontovým akumulátorem. Nové Audi A6 tak může využívat funkci setrvačné jízdy s minimálními jízdními odpory v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h a funkce start-stop se aktivuje už před samotným zastavením vozidla, mezi 7 a 22 km/h. V reálném provozu snižuje technika MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů.
Audi bude nabídku modelové řady A6 postupně rozšiřovat o další výkonné a hospodárné vznětové i zážehové motory. Ve druhé polovině roku bude zahájen prodej také oblíbeného provedení Avant.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?