BMW Group Česká republika připravila mimořádně exkluzivní sběratelskou edici modelů BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT Edition. Automobily se vyznačují unikátním dvoubarevným provedením, v němž zlatá přední část plynule přechází do černé zádi. Přechod připomíná svítící hvězdy noční oblohy, odtud rovněž pochází název edice. Navrhl ji a v tandemu s lakýrníkem Miroslavem Špičákem také zhotovil designér Zoltán Matuška.
Jedinečnost edice STARLIGHT spočívá v použití zlatého prachu s ryzostí téměř 24 karátů, kterým je originálně vyvinutou metodou pokryta polovina obou vozů. Od každého modelu je vyroben pouze jediný kus a oba bude možné zakoupit výhradně společně v rámci benefiční aukce, jejíž výtěžek půjde na dobročinné účely Nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97.
„Proporčně a tvarově velmi specifický design BMW i3 a i8 doslova vybízí ke kontrastní úpravě vzhledu, a co víc – podtrhuje jejich výrazné charaktery. Působí přitom tak přirozeně a elegantně jako samotný ,hvězdný’přechod z přírodní zlaté do hluboké černé barvy. Povrchová úprava má ale další rozměr – statisíce zlatých kapek viditelných z bezprostřední blízkosti, které původní lak změnily na skutečný klenot,“ vysvětluje Zoltán Matuška, designér a tvůrce vozů edice STARLIGHT.
„Čím déle se věnuji vozidlům BMW i, tím více jsem přesvědčená o jedinečnosti těchto dvou modelů. Vedle všech přírodních materiálů používaných při výrobě vozidel je 24karátové zlato prvkem, který povýší obě vozidla v opravdový klenot. Tímto projektem jsme chtěli podtrhnout jejich unikátnost,“ dodává Jana Dvořáková, Manažerka BMW i.
BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT Edition jsou postavena na základě sériových modelů, jejich úpravy však byly podle požadavků BMW Group Česká republika prováděny ve spolupráci se společností Toplac, která je oficiálním partnerem pro BMW ColorSystem v České republice a zastupuje výrobce laků BASF. V rámci přípravy modelů BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT Edition bylo potřeba vyvinout speciální proces nanášení zlata, který vytvoří plynulý přechod do původní barvy vozů.
Použité zlato od společnosti Liebscher Blattgold GmbH má v podobě zlatého prachu ryzost 23,75 karátu (maximum pro danou konzistenci). Oba vozy jsou pokryty čtyřmi vrstvami zlata, z toho poslední čtvrtá vrstva tvořící strukturu je nanesena speciální ruční metodou. Pro dosažení vizuální hloubky povrchu jsou vozy lakovány šesti vrstvami originálního laku BMW ColorSystem. Celý proces úpravy podléhal přísným technologickým postupům.
Zlato je použité také na vybraných prvcích interiéru, mezi nimiž dominují především výdechy ventilace, středový panel nebo kroužek loga na volantu a prahové lišty, nesoucí navíc název edice. Uvnitř obou vozů je umístěna plaketa s nápisem „STARLIGHT Edition one of one“, který značí mimořádnou exkluzivitu těchto vozů.
Zlato použité u BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT Edition doplňuje další exkluzivní materiály, z nichž jsou tyto vozy vyrobené. Připomeňme například karbon tvořící jejich nosné struktury, hliníkové slitiny, ale také bombajské konopí, eukalyptové dřevo, výtažky z olivových listů nebo ovčí vlnu. Není třeba připomínat také unikátní poháněcí soustavy obou vozů, kdy BMW i8 je plug-in hybridní sportovní vůz, zatímco BMW i3 je čistý elektromobil s dlouhým dojezdem. Spojením všech vlastností vznikají zcela unikátní vozy, výjimečné nejen svojí pokrokovou technikou, ale také ručním zpracováním a naprostou exkluzivitou, zaručenou výrobou pouze jediného exempláře od každého z nich.
Vozy BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT Edition budou od 21. června vystaveny v pražském showroomu společnosti Invelt. V termínu od 4. do 5. července bude BMW i8 STARLIGHT Edition k vidění na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?