Operativní leasing je pro Čechy stále atraktivnější formou financování. Na požadavky zákazníků reagují i leasingové společnosti, které rozšiřují nabídky služeb, jejichž cílem je usnadnit řidičům používání auta. Poradíme vám, jak si vybrat tu správnou.
Jaké jsou druhy operativních leasingů?
Zájemci si mohou vybrat ze dvou typů, a to mezi základním pronájmem nebo full service leasingem. Varianty se od sebe liší množstvím služeb, které jsou obsažené v měsíční splátce. Zatímco v prvním případě je v rámci ceny zahrnut obvykle pouze samotný pronájem a povinné ručení, respektive havarijní pojištění, v případě full service je v ceně kromě výše zmíněného i předplacený pravidelný servis nebo sada zimních pneumatik.
Proč využít operativní leasing?
Odjedete z autosalonu novým vozem, aniž byste potřebovali vysokou hotovost. Nemáte žádné starosti spojené s provozem automobilu. Na konci smluvního období vůz odevzdáte a můžete si vybrat nový.Jakou variantu zvolit?
Pokud jsou pro vás prioritou co nejnižší výdaje, jistě sáhnete po základní variantě. Její měsíční splátka je zhruba o tisíc korun levnější, nepřináší však takový komfort jako full service. „Zájemci, kteří se rozhodnou ušetřit základní variantou musí počítat například s nákupem zimních pneumatik a jejich uskladněním v letních měsících,“ uvádí Karel Punčoch z nezávislého srovnávače operativních leasingů.
Naopak komplexní varianta často zahrnuje služby, které opravdu usnadňují život. „V mnoha případech se vyplatí sáhnout po prémiové variantě operativního leasingu. Mimo ušetřené starosti s pneumatikami, mohou řidiči čerpat například výhody palivové karty nebo asistenčních služeb. Výjimkou není ani dálniční známka v ceně,“ doplňuje Karel Punčoch.
Věděli jste, že…
o pořízení příštího automobilu na operativní leasing uvažuje desetina Čechů.
třetinu poptávek operativního leasingu uskuteční ženy. nejčastěji mají řidiči zájem o smlouvu na dva roky s nájezdem 20 tisíc kilometrů.Rozdíly ovšem nenajdete pouze mezi jednotlivými službami. S rostoucím zájmem o operativní leasing totiž narůstá i počet poskytovatelů, kteří nabízejí zcela totožné modely za rozdílné ceny. Je tak dobré jednotlivé nabídky vybraného vozu pečlivě porovnat. K tomu lze použít i srovnávače operativních leasingů. „Pokud zákazník zvolí při výběru první nabídku, kterou objeví, může se stát, že si značně připlatí. Například cena stejné Škody Octavie může u jednotlivých poskytovatelů znamenat rozdíl až v řádu několika tisíců korun,” říká Karel Punčoch.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?