Operativní leasing je pro Čechy stále atraktivnější formou financování. Na požadavky zákazníků reagují i leasingové společnosti, které rozšiřují nabídky služeb, jejichž cílem je usnadnit řidičům používání auta. Poradíme vám, jak si vybrat tu správnou.
Jaké jsou druhy operativních leasingů?
Zájemci si mohou vybrat ze dvou typů, a to mezi základním pronájmem nebo full service leasingem. Varianty se od sebe liší množstvím služeb, které jsou obsažené v měsíční splátce. Zatímco v prvním případě je v rámci ceny zahrnut obvykle pouze samotný pronájem a povinné ručení, respektive havarijní pojištění, v případě full service je v ceně kromě výše zmíněného i předplacený pravidelný servis nebo sada zimních pneumatik.
Proč využít operativní leasing?
Odjedete z autosalonu novým vozem, aniž byste potřebovali vysokou hotovost. Nemáte žádné starosti spojené s provozem automobilu. Na konci smluvního období vůz odevzdáte a můžete si vybrat nový.Jakou variantu zvolit?
Pokud jsou pro vás prioritou co nejnižší výdaje, jistě sáhnete po základní variantě. Její měsíční splátka je zhruba o tisíc korun levnější, nepřináší však takový komfort jako full service. „Zájemci, kteří se rozhodnou ušetřit základní variantou musí počítat například s nákupem zimních pneumatik a jejich uskladněním v letních měsících,“ uvádí Karel Punčoch z nezávislého srovnávače operativních leasingů.
Naopak komplexní varianta často zahrnuje služby, které opravdu usnadňují život. „V mnoha případech se vyplatí sáhnout po prémiové variantě operativního leasingu. Mimo ušetřené starosti s pneumatikami, mohou řidiči čerpat například výhody palivové karty nebo asistenčních služeb. Výjimkou není ani dálniční známka v ceně,“ doplňuje Karel Punčoch.
Věděli jste, že…
o pořízení příštího automobilu na operativní leasing uvažuje desetina Čechů.
třetinu poptávek operativního leasingu uskuteční ženy. nejčastěji mají řidiči zájem o smlouvu na dva roky s nájezdem 20 tisíc kilometrů.Rozdíly ovšem nenajdete pouze mezi jednotlivými službami. S rostoucím zájmem o operativní leasing totiž narůstá i počet poskytovatelů, kteří nabízejí zcela totožné modely za rozdílné ceny. Je tak dobré jednotlivé nabídky vybraného vozu pečlivě porovnat. K tomu lze použít i srovnávače operativních leasingů. „Pokud zákazník zvolí při výběru první nabídku, kterou objeví, může se stát, že si značně připlatí. Například cena stejné Škody Octavie může u jednotlivých poskytovatelů znamenat rozdíl až v řádu několika tisíců korun,” říká Karel Punčoch.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?