PR článek - Pryč jsou doby, kdy pojišťovny stanovovaly cenu povinného ručení pouze na základě věku řidiče a objemu motoru vozidla. V současné době začíná hrát roli stále více aspektů. Které to jsou?
„Pojišťovny nyní zavádí zcela nová kritéria při cenotvorbě.“ Informuje Zbyněk Laisek, manažer firmy Porovnej24.cz, která se specializuje na srovnání cen povinného ručení. „Zjistily totiž, že pouhý věk řidiče či objem motoru nejsou dostatečnými metrikami k vyhodnocení rizikovosti řidiče.“
Podle čeho se nyní pojišťovny při počítání ceny orientují?
Novinky v technických parametrechZatímco dříve byl hlavním kritériem objem motoru, dnes je pro pojišťovny podstatný spíše výkon vozidla. Povinné ručení se tak nejvíce prodraží těm řidičům, kteří vlastní (výkonově) silný vůz. Důvod je zřejmý – v dnešní době, kdy jsou automobilky pod tlakem emisních norem, jdou výrobci cestou downsizingu. To ovšem neznamená, že by se snižoval výkon. Ten naopak i přes snižování objemu roste díky lepším technologiím a především díky přeplňování. Šance, že řidič nezvládne výkon vozidla tak může být vyšší u dvoulitrového hatchbacku než u starého osmiválce.
Další znatelnou změnou je určování ceny dle hmotnosti automobilu. Tento parametr již bere v potaz Hasičská vzájemná pojišťovna a Axa. Je vysoce pravděpodobné, že i ostatní pojistné firmy brzy začnou při tvorbě ceny brát v potaz hmotnost. Opět jde o logický krok, jelikož u těžšího auta je větši pravděpodobnost, že někde nedobrzdí nebo vyletí ze silnice.
„Pokud kupujete ojetý vůz v autobazaru, je z hlediska financí samozřejmě nejdůležitější ověřit stav vozu, abyste se vyhnuli následným opravám. Není ale také od věci se při výběru vozu zaměřit na kritéria, která budou ovlivňovat výši pojistky, protože to je výdaj, který musíme platit všichni povinně a budeme ho platit po celou dobu vlastnictví vozu.“ Tvrdí manažer firmy Autonoto.cz, zaměřující se na prodej ojetých vozů.
Přísnější segmentace podle rizikovostiSoučasný trend pojišťoven spočívá v tom, že povinné ručení zlevňuje pro méně rizikové řidiče, zato ti s vyšší pravděpodobností nehody si připlatí.
Metody, podle kterých se zjišťuje rizikovost řidiče, jsou mnohem různorodější než dříve. Stále přetrvává nacenění podle věku řidiče, ovšem způsoby segmentace jsou v dnešní době mnohem promyšlenější a někdy založené i na moderních technologiích.
Populární je nyní vyhodnocování stylu jízdy prostřednictvím moderních aplikací. Řidiči je nabídnuta aplikace do telefonu či automobilu, díky které získá například tipy na to, jak se příště vyhnout krizovým situacím, nebo jak obecně jezdit bezpečněji. Na oplátku pojišťovna získá přístup k informacím o tom, jak daný řidič jezdí a zdali je či není jeho jízda riziková. Důmyslný systém, založený na vyhodnocování jízdy řidiče a v případě bezproblémové jízdy získat možnost slevy na povinném ručení, už praktikuje pojišťovna Axa.
Oblíbeným se stává i stanovení ceny povinného ručení podle počtu ujetých kilometrů. Pojišťovny si totiž logicky odvodily, že řidič, který tráví na silnici větší množství času, má vyšší pravděpodobnost autonehody. Proto zavedly princip „čím méně řidič ujede, tím méně platí.“ Funguje to už u Allianz a pojišťovny Uniqa a očekává se, že tento postup v budoucnu napodobí i více firem.
Ve fázi úvah je zatím myšlenka, že řidiči, kteří mají děti, jsou méně rizikovější. Tzv. „otcové od rodin“ se totiž většinou vyznačují rozumnějším chováním, což samozřejmě souvisí se starostí o bezpečí dětí. Tuto úvahu už aplikovala pojišťovna Allianz, která umožňuje levnější povinné ručení pro ty, kteří si k němu sjednají dětské úrazové pojištění.
Jak se v tom všem vyznat?Změn je spousta a vybrat nejlepší povinné ručení není snadný úkol. Proto bere kalkulačka povinného ručení v potaz všechny parametry a pomůže vám vybrat to nejvýhodnější povinné ručení pro vaše potřeby.
ShrnutíNově budou některé pojišťovny zahrnovat do kritérií pro výpočet ceny povinného ručení tyto parametry:
výkon místo objemu styl jízdy roční nájezd hmotnost automobilu rodičovstvíPokud se chcete vyhnout vysokým cenám za povinné ručení, je dobré mít na paměti, že:
cenu můžeme ovlivnit už při výběru vozidla (např. výkon nebo hmotnost) cenu můžeme snadno porovnat s jinými nabídkami pomocí srovnávačůČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.