Automobilka Škoda Auto Česká republika zahájila na domácím trhu online prodej. Nová prodejní platforma zákazníkům přináší objednání operativního leasingu Škoda Bez starostí z pohodlí domova. Výběr a objednání vozu, uzavření smlouvy i platba online jsou přehledné, pohodlné a rychlé. Nové vozy jsou připraveny k předání u participujících autorizovaných prodejců v dodací lhůtě již od 14 dní.
„Nástup nových technologií a digitalizace výrazným způsobem mění všechna odvětví lidské činnosti, automobilový sektor nevyjímaje. Významně se také mění očekávání a chování zákazníků. Nakupování zboží i služeb na internetu se stává normou ve stále se rozšiřujícím počtu odvětví a oborů. Škoda je na tento trend připravena. Nové online prodejní nástroje vnímá nejen jako rozšíření služeb zákazníkům, ale i jako příležitost k identifikaci a oslovení nových cílových skupin, které jsou pro další rozvoj značky klíčové,“ říká Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika u příležitosti spuštění online prodejní platformy www.skoda-online.cz na domácím trhu.
Škoda prostřednictvím nové online prodejní platformy nabízí zákazníkům jednoduchý a pohodlný způsob objednání operativního leasingu Škoda Bez starostí. V přehledném menu jsou zobrazeny dostupné vozy včetně informace o rychlosti dodání konkrétního vozu a základní měsíční splátce. Výběrem vozu se otevře stránka s plnou specifikací včetně technických údajů, kde je též možno zvolit variantu služeb Start nebo Komplet, délku pronájmu 24 nebo 36 měsíců, roční nájezd v rozmezí 10 000 až 40 000 km a spoluúčast pojištění ve výši 1 nebo 5 %.
Po volbě varianty produktu se stačí již jen zaregistrovat do online prostředí Škoda, přihlásit, vyplnit žádost o financování, zvolit autorizovaného prodejce pro předání vozu a operativní leasing objednat. Nad rámec informací dostupných formou otázek a odpovědí je samozřejmě k dispozici také online chat s proškolenými odborníky Škoda a non-stop Informační linka. Platby probíhají platební kartou, přičemž možnosti plateb se budou dále rozšiřovat.
Online prodej Škoda Bez starostí je doplňkovou službou ke stávajícím prodejním kanálům. Zákazníkům digitalizace prodejního procesu přináší celkové zjednodušení objednávky i časovou úsporu, prodejním partnerům značky novou klientelu a moderní způsob realizace prodeje i servisních prací. Stejně jako u stávajících prodejních kanálů zajišťují předepsané servisní prohlídky i údržbu vozů v rámci Škoda Bez starostí autorizovaní servisní partneři Škoda.
„Online prodej je realizován s plnou účastí našich autorizovaných obchodníků a Škoda tak může domácím zákazníkům poskytnout unikátní šíři své obchodní sítě. Jsme pevně přesvědčeni, že tento nový způsob oslovování klientů pomůže dále posílit pozici Škoda Auto na českém trhu i obchodní síť značky,“ říká Miroslav Holan, vedoucí rozvoje prodejní sítě Škoda Auto Česká republika. Online prodej operativního leasingu je realizován ve spolupráci se Škoda Financial Services.
„Nová platforma Škoda Online je klíčovým rozšířením distribučních kanálů značky Škoda na domácím trhu a je připravena zákazníkům v budoucnosti nabídnou široké portfolio produktů a služeb značky. Škoda jejím spuštěním vstupuje do další fáze digitalizace,“ uzavírá ředitel Škoda Auto České republika Luboš Vlček.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.