Ano, mohlo by se zdát, že samořiditelné vozy jsou pro nás na hony vzdálené a než se takovéto vymoženosti dostanou do reálného provozu v ČR, budete to ještě pár desetiletí trvat. Jenže celá věc nabrala jiný směr a Česká republika už nebude vývoji autonomních vozidel pouze přihlížet.
Česká republika se bude totiž nyní, na vývoji autonomních vozidel dokonce sama aktivně podílet. A to především díky výstavbě polygonu na testování takovýchto vozidel, který by měl u západočeského Stříbra vyrůst do konce roku 2022. Oficiálně to oznámili zástupci skupiny BMW. Zkušební centrum se bude nacházet na ploše o rozloze cca 500 ha a bude představovat jedno z dalších efektivních využití pro bývalou důlní výsypku.
Automobilka BMW hledala pro tyto účely vhodnou lokalitu již několik měsíců a to především v samotném Německu, ale i sousedních zemích. Nakonec požadavkům nejlépe odpovídala lokalita v okolí Sokolova. Těžko říci, jaké atributy byly pro německou automobilku klíčové. Každopádně můžeme být spokojení - v novém zkušebním centru totiž nalezne práci několik stovek lidí. Existence takového centra navíc přitáhne ty nejlepší automobilové vývojáře z celého světa. Celková investice se však bude pohybovat v řádu stovek milionů eur, díky kterým bude Česká republika první vývojovou lokalitou ve východní Evropě.
K projektu se vyjádřil i výkonný ředitel Accolade, investor nájemních průmyslových nemovitostí ve Střední Evropě: „Česká republika dnes ve srovnání se světem poněkud zaostává s přípravou na přechod na automobily s autonomním řízením. Na západ od nás funguje několik více či méně pokročilých testovacích polygonů, opačným směrem se první už staví. To by nás už ve velmi blízké budoucnosti mohlo stát opravdu hodně – odchod talentů, odliv peněz na výzkum a vývoj a v delším důsledku i nižší investice do výroby ve prospěch těch zemí, které nabízejí lepší zázemí. Tomu chce Accolade zabránit."
Testovací polygon bude naprosto variabilní tak, aby zde bylo možné nasimulovat jakýkoliv typ jízdy a provozu - úzké městské uličky, dálnice i tunely.
Karel Kučera, generální ředitel CzechInvestu, zdůraznil význam investice pro Českou republiku: „Dnes úspěšně završujeme 2,5 roku trvající jednání, za kterým jen na české straně stojí práce více než 200 lidí z nejrůznějších rezortů a institucí celostátní i regionální úrovně. Zkušební prostor BMW Group je výstavním příkladem investic s vyšší přidanou hodnotou, o které nyní Česká republika stojí, a o které v CzechInvestu poslední roky usilujeme.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.