České zastoupení Subaru uvedlo sotva dva týdny po evropské premiéře na tuzemský trh pátou generaci modelu Impreza. Kromě „půlkulatin“ 25 let modelu slaví Subaru ještě jeden svátek – minulá Impreza se tady totiž vůbec neprodávala. Zato ta nová překvapí cenou a má být zároveň výkladní skříní technologií výrobce pro nejbližší budoucnost.
„Réza“ přichází do českých showroomů poměrně nečekaně. Vedle Imprezy byla totiž globálně představena i „crossoverová“ verze XV, která by vzhledem ke strategii Subaru zaměřené už několik let na SUV dávala pro mnoho lidí větší smysl. Jenže jak tvrdí sám importér, Impreza není typické SUV, ale je typické subaru.
Na český trh přijíždí Impreza ve čtveřici výbavových stupňů, dvojici benzínových motorů a jedinou převodovkou. Atmosféricky plněnou 1.6 o nejvyšším výkonu 84 kW (114 k) lze kombinovat s provedením Trend, Comfort a Executive, nepřeplňovaný boxer 2.0 115 kW (156 k) pak můžete pořídit ve výbavě Comfort, Executive nebo Sport. Zatímco jednašestka slibuje kombinovanou spotřebu 6,2-6,4 l/100 km v závislosti na zvoleném stupni výbavy a na stovku zrychlí za 12,4 sekundy, dvoulitr by měl jezdit za rovných 7 litrů a zrychlení 0-100 km/h mu trvá 8,9 sekundy.
Nejlevnější „Rézinu“ koupíte za 560 tisíc korun. Než začnete listovat ceníky konkurenčních modelů C segmentu a hledat položku „již od“, ještě chvilku počkejte. Už tady totiž dostanete nejen automatickou bezestupňovou převodovku Lineartronic a stálý pohon všech kol, ale i zcela novou podvozkovou platformu a plejádu bezpečnostních asistentů v čele se systémem Eyesight. V základu najdete dále 16palcová litá kola, el. ovládání všech oken, automatickou klimatizaci, 6,5palcový dotykový displej infotainmentu s příjmem digitálního rozhlasu DAB a konektivitou Android Auto a Apple CarPlay, multifunkční volant, adaptivní tempomat nebo záruku na 5 let či 200 000 km včetně asistenčních služeb. Zkusíte najít levnější čtyřkolku v automatu?
Pokud byste postrádali větší kola, BiLEDkové natáčecí světlomety, duální klimatizaci nebo větší 8palcový infotainment, zaplatíte minimálně 630 tisíc za verzi Comfort. A když Vám bude chybět i bezklíčkový vstup, navigace a ještě pár drobností, zvolíte Executive za 670 tisíc. Nejdražší dvoulitr ve výbavě Sport za 790 tisíc pak přiváží navíc kožené sedačky s elektrickým nastavením u řidiče, 18palcová kola a boční spoilery. Příplatek u všech verzí je jediný, a to za jinou než základní červenou barvu karoserie.
Subaru si nedělá s prodejem Imprezy velké ambice. Letos by jich v České republice rádo prodalo pětadvacet, v roce příštím pak čtyřicítku. U příležitosti tiskové konferenci jsme měli možnost novinku krátce projet. Sledujte nás i nadále, připravujeme samostatné jízdní dojmy.
Subaru Impreza 2018 český ceník Specifikace Max. rychlost (km/h) Spotřeba (l/100 km) Cena (Kč) 1.6 84 kW (114 k) Trend 180 7,7 / 5,3 / 6,2 560 000 1.6 84 kW (114 k) Comfort 180 8,0 / 5,5 / 6,4 630 000 1.6 84 kW (114k) Executive 180 8,0 / 5,5 / 6,4 670 000 2.0 115 kW (156 k) Comfort 205 8,9 / 6,0 / 7,0 680 000 2.0 115 kW (156 k) Executive 205 8,9 / 6,0 / 7,0 720 000 2.0 115 kW (156 k) Sport 205 8,9 / 6,0 / 7,0 790 000Subaru Česká republika
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?