České zastoupení Subaru uvedlo sotva dva týdny po evropské premiéře na tuzemský trh pátou generaci modelu Impreza. Kromě „půlkulatin“ 25 let modelu slaví Subaru ještě jeden svátek – minulá Impreza se tady totiž vůbec neprodávala. Zato ta nová překvapí cenou a má být zároveň výkladní skříní technologií výrobce pro nejbližší budoucnost.
„Réza“ přichází do českých showroomů poměrně nečekaně. Vedle Imprezy byla totiž globálně představena i „crossoverová“ verze XV, která by vzhledem ke strategii Subaru zaměřené už několik let na SUV dávala pro mnoho lidí větší smysl. Jenže jak tvrdí sám importér, Impreza není typické SUV, ale je typické subaru.
Na český trh přijíždí Impreza ve čtveřici výbavových stupňů, dvojici benzínových motorů a jedinou převodovkou. Atmosféricky plněnou 1.6 o nejvyšším výkonu 84 kW (114 k) lze kombinovat s provedením Trend, Comfort a Executive, nepřeplňovaný boxer 2.0 115 kW (156 k) pak můžete pořídit ve výbavě Comfort, Executive nebo Sport. Zatímco jednašestka slibuje kombinovanou spotřebu 6,2-6,4 l/100 km v závislosti na zvoleném stupni výbavy a na stovku zrychlí za 12,4 sekundy, dvoulitr by měl jezdit za rovných 7 litrů a zrychlení 0-100 km/h mu trvá 8,9 sekundy.
Nejlevnější „Rézinu“ koupíte za 560 tisíc korun. Než začnete listovat ceníky konkurenčních modelů C segmentu a hledat položku „již od“, ještě chvilku počkejte. Už tady totiž dostanete nejen automatickou bezestupňovou převodovku Lineartronic a stálý pohon všech kol, ale i zcela novou podvozkovou platformu a plejádu bezpečnostních asistentů v čele se systémem Eyesight. V základu najdete dále 16palcová litá kola, el. ovládání všech oken, automatickou klimatizaci, 6,5palcový dotykový displej infotainmentu s příjmem digitálního rozhlasu DAB a konektivitou Android Auto a Apple CarPlay, multifunkční volant, adaptivní tempomat nebo záruku na 5 let či 200 000 km včetně asistenčních služeb. Zkusíte najít levnější čtyřkolku v automatu?
Pokud byste postrádali větší kola, BiLEDkové natáčecí světlomety, duální klimatizaci nebo větší 8palcový infotainment, zaplatíte minimálně 630 tisíc za verzi Comfort. A když Vám bude chybět i bezklíčkový vstup, navigace a ještě pár drobností, zvolíte Executive za 670 tisíc. Nejdražší dvoulitr ve výbavě Sport za 790 tisíc pak přiváží navíc kožené sedačky s elektrickým nastavením u řidiče, 18palcová kola a boční spoilery. Příplatek u všech verzí je jediný, a to za jinou než základní červenou barvu karoserie.
Subaru si nedělá s prodejem Imprezy velké ambice. Letos by jich v České republice rádo prodalo pětadvacet, v roce příštím pak čtyřicítku. U příležitosti tiskové konferenci jsme měli možnost novinku krátce projet. Sledujte nás i nadále, připravujeme samostatné jízdní dojmy.
Subaru Impreza 2018 český ceník Specifikace Max. rychlost (km/h) Spotřeba (l/100 km) Cena (Kč) 1.6 84 kW (114 k) Trend 180 7,7 / 5,3 / 6,2 560 000 1.6 84 kW (114 k) Comfort 180 8,0 / 5,5 / 6,4 630 000 1.6 84 kW (114k) Executive 180 8,0 / 5,5 / 6,4 670 000 2.0 115 kW (156 k) Comfort 205 8,9 / 6,0 / 7,0 680 000 2.0 115 kW (156 k) Executive 205 8,9 / 6,0 / 7,0 720 000 2.0 115 kW (156 k) Sport 205 8,9 / 6,0 / 7,0 790 000Subaru Česká republika
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?