České zastoupení Subaru uvedlo sotva dva týdny po evropské premiéře na tuzemský trh pátou generaci modelu Impreza. Kromě „půlkulatin“ 25 let modelu slaví Subaru ještě jeden svátek – minulá Impreza se tady totiž vůbec neprodávala. Zato ta nová překvapí cenou a má být zároveň výkladní skříní technologií výrobce pro nejbližší budoucnost.
„Réza“ přichází do českých showroomů poměrně nečekaně. Vedle Imprezy byla totiž globálně představena i „crossoverová“ verze XV, která by vzhledem ke strategii Subaru zaměřené už několik let na SUV dávala pro mnoho lidí větší smysl. Jenže jak tvrdí sám importér, Impreza není typické SUV, ale je typické subaru.
Na český trh přijíždí Impreza ve čtveřici výbavových stupňů, dvojici benzínových motorů a jedinou převodovkou. Atmosféricky plněnou 1.6 o nejvyšším výkonu 84 kW (114 k) lze kombinovat s provedením Trend, Comfort a Executive, nepřeplňovaný boxer 2.0 115 kW (156 k) pak můžete pořídit ve výbavě Comfort, Executive nebo Sport. Zatímco jednašestka slibuje kombinovanou spotřebu 6,2-6,4 l/100 km v závislosti na zvoleném stupni výbavy a na stovku zrychlí za 12,4 sekundy, dvoulitr by měl jezdit za rovných 7 litrů a zrychlení 0-100 km/h mu trvá 8,9 sekundy.
Nejlevnější „Rézinu“ koupíte za 560 tisíc korun. Než začnete listovat ceníky konkurenčních modelů C segmentu a hledat položku „již od“, ještě chvilku počkejte. Už tady totiž dostanete nejen automatickou bezestupňovou převodovku Lineartronic a stálý pohon všech kol, ale i zcela novou podvozkovou platformu a plejádu bezpečnostních asistentů v čele se systémem Eyesight. V základu najdete dále 16palcová litá kola, el. ovládání všech oken, automatickou klimatizaci, 6,5palcový dotykový displej infotainmentu s příjmem digitálního rozhlasu DAB a konektivitou Android Auto a Apple CarPlay, multifunkční volant, adaptivní tempomat nebo záruku na 5 let či 200 000 km včetně asistenčních služeb. Zkusíte najít levnější čtyřkolku v automatu?
Pokud byste postrádali větší kola, BiLEDkové natáčecí světlomety, duální klimatizaci nebo větší 8palcový infotainment, zaplatíte minimálně 630 tisíc za verzi Comfort. A když Vám bude chybět i bezklíčkový vstup, navigace a ještě pár drobností, zvolíte Executive za 670 tisíc. Nejdražší dvoulitr ve výbavě Sport za 790 tisíc pak přiváží navíc kožené sedačky s elektrickým nastavením u řidiče, 18palcová kola a boční spoilery. Příplatek u všech verzí je jediný, a to za jinou než základní červenou barvu karoserie.
Subaru si nedělá s prodejem Imprezy velké ambice. Letos by jich v České republice rádo prodalo pětadvacet, v roce příštím pak čtyřicítku. U příležitosti tiskové konferenci jsme měli možnost novinku krátce projet. Sledujte nás i nadále, připravujeme samostatné jízdní dojmy.
Subaru Impreza 2018 český ceník Specifikace Max. rychlost (km/h) Spotřeba (l/100 km) Cena (Kč) 1.6 84 kW (114 k) Trend 180 7,7 / 5,3 / 6,2 560 000 1.6 84 kW (114 k) Comfort 180 8,0 / 5,5 / 6,4 630 000 1.6 84 kW (114k) Executive 180 8,0 / 5,5 / 6,4 670 000 2.0 115 kW (156 k) Comfort 205 8,9 / 6,0 / 7,0 680 000 2.0 115 kW (156 k) Executive 205 8,9 / 6,0 / 7,0 720 000 2.0 115 kW (156 k) Sport 205 8,9 / 6,0 / 7,0 790 000Subaru Česká republika
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.